SHL: Djurgårdens IF - Modo 11/12 2014
- Lee Harvey Oswald
Re: SHL: Djurgårdens IF - Modo 11/12 2014
Som sagt, Samme andas klass i några sekvenser, det räckte idag.
Men usch vad vi spelar oss mot bottenträsket just nu.
Tveksamt om vi tat nån mer 3 poängare i år
Men usch vad vi spelar oss mot bottenträsket just nu.
Tveksamt om vi tat nån mer 3 poängare i år
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Det är EN tackling och utöver det Samme och en Hank som skjuter som gör att vi tar två pinnar ikväll. Resten av laget kan gå och skämmas, utom möjligen Tellan som spikar igen på slutet.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
- Cirith Ungol
Samuelsson i sina bästa stunder får andra lag att se ut som snoriga ungar i en sandlåda.
Jo det vet jag att han är! Åfan! Han har ju ändå spelat i Sverige sen han var 15. Men aja bra att vi vann straffläggningen iaf!Praetori skrev:Nej han är Litauisk landslagskeeper, tror inte ens han har Svenskt medborgarskap men det är inget jag är säker på.bastis7 skrev:Trodde nån förälder var från Litauen? Och de flyttade hit och födde lilla Mantas här. Men kan ha fel!Cirith Ungol skrev:Är ganska säker på att han är född i Litauen.bastis7 skrev:Är man född i Sverige så!Praetori skrev:Vafan, jag hade inte en susning om att Mantas pratade klockren Svenska!!
-
Samtidigt så vände Luleå mot Lyxfällan med 30 sek kvar och tog extrapinnen! Viktigt!
- Lee Harvey Oswald
Jepp, det var en bonus, tappade 2-0Alberget4A skrev:Samtidigt så vände Luleå mot Lyxfällan med 30 sek kvar och tog extrapinnen! Viktigt!
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Mantas nationalitet verkar behöva en egen tråd.
hatred skrev:Mantas är född i Sverige, uppvuxen i Haninge med litauiska föräldrar och dubbla pass,
Sent from a hidden place on classified device possible using Tapatalk
Mantas har inte svenskt medborgarskap.
- Cirith Ungol
Hmm, enligt wikipedia är Mantas född i Litauen, men de kan ju ha fel. Skitsamma, stilig som fan är han (no homo) 

Mantas är uppvuxen i Sverige. Han gick i min polares klass i vretskolan(skogås) när vi var småttingar.Praetori skrev:Nej han är Litauisk landslagskeeper, tror inte ens han har Svenskt medborgarskap men det är inget jag är säker på.bastis7 skrev:Trodde nån förälder var från Litauen? Och de flyttade hit och födde lilla Mantas här. Men kan ha fel!Cirith Ungol skrev:Är ganska säker på att han är född i Litauen.bastis7 skrev:Är man född i Sverige så!Praetori skrev:Vafan, jag hade inte en susning om att Mantas pratade klockren Svenska!!
http://marieshockeyblogg.blogspot.se/20 ... malis.htmlPraetori skrev:Nej han är Litauisk landslagskeeper, tror inte ens han har Svenskt medborgarskap men det är inget jag är säker på.bastis7 skrev:Trodde nån förälder var från Litauen? Och de flyttade hit och födde lilla Mantas här. Men kan ha fel!Cirith Ungol skrev:Är ganska säker på att han är född i Litauen.bastis7 skrev:Är man född i Sverige så!Praetori skrev:Vafan, jag hade inte en susning om att Mantas pratade klockren Svenska!!
Lite info.
Tack för allt Tellan. https://www.youtube.com/watch?v=VSYY4LB ... &index=109
Vi ligger iaf minst 7a när vi får julledigt!
- Lee Harvey Oswald
-
Ännu viktigare, vi har 11 poäng ner till kvalplats.bastis7 skrev:Vi ligger iaf minst 7a när vi får julledigt!
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Vi är inte bra men överlägsna Modo i 50 minuter. Tellan släpper in två puckar som inte får gå in. Trots enorma bjudningar från Englund, Arnesson, Nordlund, Norell och Högström vid flera tillfällen så kommer Modo upp i 9 skott på 60 min. Sinnessjukt dåliga.
DEILERTS tackling på Roche efter 2-0 som får Roche att lacka och ta en 2:a. Så jävla viktigt. Samuelsson visar kvalité. Hank bygger vidare på momentumet. Tellan är sedan säker på straffarna och Samuelsson visar återigen vad han kan.
Men fan... vi skulle haft tre. Och framför allt inte gett Modo en...
DEILERTS tackling på Roche efter 2-0 som får Roche att lacka och ta en 2:a. Så jävla viktigt. Samuelsson visar kvalité. Hank bygger vidare på momentumet. Tellan är sedan säker på straffarna och Samuelsson visar återigen vad han kan.
Men fan... vi skulle haft tre. Och framför allt inte gett Modo en...
Expert.