Ronnie Pettersson

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.

Ska Ronnie Pettersson få nytt kontrakt?

Ja
53
70%
Nej
23
30%

Antal röster: 76

Användarvisningsbild
Jacke

Ronnie Pettersson

Inlägg av Jacke »

Tycker det är lite snack om man ska behålla en av de absolut viktigaste spelarna i laget. Det är få lag som har en spelare som trivs med att vara i bakgrunden och trots det alltid gör en bra match. Visst börjar Ronnie bli gammal men statestik från föregående säsong visar på att han fortfarande gör samma jobb som han gjort i alla dessa år.

+/- 5 (24/19) Trea i interna +/- ligan.

Matcher spelade: 51. Skadefri, som alltid!

Assistpoäng: 6. Ligger på samma poängnivå som tidigare år.

Minuter per match: 18,6. Gör sitt jobb och blir aldrig petad.

Han har knappast blivit sämre med åren, bidrar med rutin och är som en trygghet för laget. För mig är det självklart att förlänga kontraktet men som alla år är det inte många som diskuterar Ronnie inför kommande säsong. Lönen han lyfter är inget som skrämmer och poängskörden säger inte allt om en spelare. Ett tillägg är ju att Ronnie alltid får förtroende att spela med den bästa offensiva backen och gör det felfritt, beviset för det är hans åtkommande fina +/- statestik. Förläng kontraktet NU!

En liten fråga. Ronnie brukar ju inte få stora rubriker, men misstar jag mig när jag påstår att han nu är meste back i Djurgården genom tiderna?
Användarvisningsbild
Bastard47
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Bastard47 »

Tycker definitivt att Ronnie ska vara kvar. Som sagt, pålitlig, gör det han ska.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Vill ronnie vara kvar skall han självklart vara det. Ronnie ger stadga och stabilitet. de som klankar ner å honom verkar dessutom alltid glömma bort killens plus minus samt att han väldigt sällan är skadad.
Användarvisningsbild
Andy
Säsongskort: Ja

Inlägg av Andy »

Klart att Ronnie ska vara kvar!

Jag förstår mig inte på alla dessa "fans" som stirrar enbart på poängproduktionen och som bara vill ha "stjärnor" i laget.

Et lag oaktat idrott byggs av killar som Rågsveds-Ronnie, Falken osv. Lojala vattenbärare som gör sitt jobb och skapar stabilitet.

Är Ronnie motiverad ska ha självklart vara kvar!
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Användarvisningsbild
Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Frasse »

Självklart så skall Ronnie vara kvar.
Han gör alltid sitt jobb match efter match och en mer lojal lagspelare får man leta efter.
Senast redigerad av Frasse den 2007-03-12 11:43:39, redigerad totalt 1 gånger.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Användarvisningsbild
Jack Daniel

Inlägg av Jack Daniel »

Ronnie är en skön snubbe, men tyvärr för långsam och medelmåttig med pucken.
Användarvisningsbild
Fricke

Inlägg av Fricke »

Frågan är väl inte om Ronnie "ska vara kvar" utom om Ronnie "vill vara kvar". Rågsved är ju inte ungdommen själv
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Jack Daniel skrev:Ronnie är en skön snubbe, men tyvärr för långsam och medelmåttig med pucken.
En medelmåtta som har tredje bäst +- i hela laget. Tänk om vi hade fler medelmåttor som Ronnie då hade kanske vi lirat i slutspelet nu.
mankan

Inlägg av mankan »

inget snack ronnie ska vara kvar! men frågan är vad han själv vill tror inte han går till en annan klubb men pallar han med ett år till det är frågan.. Sen så tycker jag att när han väl avslutar sin tid i klubben är även hans tröja värd att hissas upp i taket...
Mankan
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

Kall-El skrev:
Jack Daniel skrev:Jack Daniel är en skön snubbe, men tyvärr för långsam och medelmåttig med pucken.
En medelmåtta som har tredje bäst +- i hela laget. Tänk om vi hade fler medelmåttor som Ronnie då hade kanske vi lirat i slutspelet nu.
Ronnie gjorde hattrick mot Björklöven en gång i tiden, betänk detta!
Martin83

Inlägg av Martin83 »

Han får börja använda sina 100 kg på ett lite bättre sätt :D tacklas lite mer..men han kanske har lagt ner det eftersom han är för seg på skridskorna och antagligen skulle komma försent in i situationen..:P
Användarvisningsbild
Jack Daniel

Inlägg av Jack Daniel »

Kall-El skrev:
Jack Daniel skrev:Ronnie är en skön snubbe, men tyvärr för långsam och medelmåttig med pucken.
Visst är plus/minus-statistiken bra, men vilka har han lirat med då? Dessutom är det aldrig bra på lång sikt, sett över en säsong, att vara osäker med puck, framför allt i egen zon.
Ronnies styrka är hans tacklingar och slit, men knappast hans passningar och förmåga att kontrollera pucken.
Användarvisningsbild
Jacke

Inlägg av Jacke »

Djurgården har tillgång till en spelare som gillar att spela boxplay och gör det felfritt. Har ni någongång sett Ronnie missa en rensning utan att isåfall återställa misstaget? Tittade förut på hockeyligans statestik för spelare i boxplay och Ronnie var i en egen division med tanke på hur mycket han matchas i boxplay. Tyvärr får jag inte fram den statestiken längre så kan ej kopiera in den.

Med tanke på förra säsongens statestik är det ingen tvekan om att Ronnie orkar ännu ett år. Frågan är dock om han är sugen på att ställa upp ett år till med tanke på den lilla uppskattning han får.

Frågar igen, är Ronnie inte den back som spelat flest matcher i Djurgården genom tiderna och varför har ingen uppmärksammat detta?

----

Jag vill inte att Djurgården blir ett nytt Malmö, behåll trotjänarna sålänge de platsar och vill spela!
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Ronnie har i år (precis som alla andra år) varit den stabilaste backen.
Enda felet, om man får säga så, är att han är lite seg på rören (med ålderns rätt naturligtvis).
Säg den glädje som varar
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

tycker på tok att han är alldeles för slö, och lite snäll. men men, ingen gråter ifall han stannar :D
Skriv svar