Fredrik "Linkan" Bremberg
http://city.se/nyheter/2.540/1.581371Bastard47 skrev:Vart står den kommentaren?Affse skrev:Är det ingen som blir lite irriterad över Linkans kommentarer "att han vill prova något nytt nästa år, men säger DIF nej så får jag väl stanna".
Jag vet fan inte vad jag ska säga. Har sedan jag började följa Djurgår´n i början av 90 talet haft Linkan som en stor förebild när det gäller det mesta. En av de bästa vi haft både på och utanför plan. Sen får man läsa att han vill bryta kontraktet, vad fan styr han med!!!!!!?????? Han sjönk som en sten i mina ögon!
Jag tror att det återigen handlar om en medveten feltolkning från medias sida. Linkan menar nog att om DIF säger nej till ett gästspel i salzburg (pga risk för allvarliga skador etc) så får han väl strunta i det.
Men jag tycker att Linkan skall göra ett 2 månaders gästspel där och hjäpa Hardy samt hålla formen/tjäna en spänn vilket han är värd. Sedan spela VM och därefter dra på sig världens vackraste tröja laddad till tusen under 07/08
Men jag tycker att Linkan skall göra ett 2 månaders gästspel där och hjäpa Hardy samt hålla formen/tjäna en spänn vilket han är värd. Sedan spela VM och därefter dra på sig världens vackraste tröja laddad till tusen under 07/08
Gillar att du är positiv men så länge inte journalisten kokat ihop det hela så går det väl inte misstolka att han vill bryta kontraktet, eller?
- Vi får se vad som händer. Jag kan inte göra så mycket annat än att spela kvar i Djurgården om de säger nej till att bryta kontraktet, säger Fredrik Bremberg.
- Vi får se vad som händer. Jag kan inte göra så mycket annat än att spela kvar i Djurgården om de säger nej till att bryta kontraktet, säger Fredrik Bremberg.
Tror det finns klubbar söderut som lockar med rätt fina pengar efter Linkans kanonsäsong. Förstår om han är sugen, missa slutspel år efter år när han spelar sitt livs hockey är väl inte så kul. DIF har dock gett Linkan så jävla mycket, hämtade hem honom från MIF när inget stämde och varit hans arbetsgivare i 13 år, så han borde väl hedra kontraktet.
-
Håller med om att de inte får släppa han.
Det handlar om så mycket mer än att bara behålla linkan. Skulle man släppa linkan så betyder ju det att man inte behöver ha kontrakt överhuvudtaget utan att spelarna kan göra och bete sig som de vill.
Visst, NHL gör ju som de vill det har vi ju märkt tidigare
och det är illa bara det men att låta han gå till Europa, nä det finns bara inte.
Det handlar om så mycket mer än att bara behålla linkan. Skulle man släppa linkan så betyder ju det att man inte behöver ha kontrakt överhuvudtaget utan att spelarna kan göra och bete sig som de vill.
Visst, NHL gör ju som de vill det har vi ju märkt tidigare

Kan inte riktigt förstå hur man kan klaga på att tjäna 175 papp i månaden. Hade jag dragit in de kulorna på attlira hockey hade inte jag surat den saken är säker.
För övrigt tycker jag inte att man skall låna ut Bremberg till något alplag alls. Tänk om killen får en ful slashing som slår sönder handleden på honom? Någon som tror att han skulle hinna bli 100% fit for fight till nästa säsong om detta inträffar?
Dessutom varför skulle vi låna ut vår bästa spelare till ett annat lag utan att det ens talas om ersättning? En spelare av Brembergs kvalité borde kosta det andra laget ett antal 100 000 per match han spelar. Med tanke på vår ekonomi finns ingen anledning att vara givmilda utan plocka ut vad vi kan.
Avslutningsvis, lite märkligt att ens denna fråga kommit upp då det inte är tillåtet för Bremberg att spela för någon annan klubb enligt gällande regler.
Känns som att hockeyspelare börjar bli alldeles för bortskämda och giriga...
För övrigt tycker jag inte att man skall låna ut Bremberg till något alplag alls. Tänk om killen får en ful slashing som slår sönder handleden på honom? Någon som tror att han skulle hinna bli 100% fit for fight till nästa säsong om detta inträffar?
Dessutom varför skulle vi låna ut vår bästa spelare till ett annat lag utan att det ens talas om ersättning? En spelare av Brembergs kvalité borde kosta det andra laget ett antal 100 000 per match han spelar. Med tanke på vår ekonomi finns ingen anledning att vara givmilda utan plocka ut vad vi kan.
Avslutningsvis, lite märkligt att ens denna fråga kommit upp då det inte är tillåtet för Bremberg att spela för någon annan klubb enligt gällande regler.
Känns som att hockeyspelare börjar bli alldeles för bortskämda och giriga...
Jag tycker att de ska låta honom spela i alp-ligan under slutspelet ifall han önskar det. Det gör att vår ekonomi inte belastas lika hårt (för ersättning får vi) och sedan får han prova på något nytt (som han tydligen önskade sig).
Jag förstår att inte bremberg är fullt nöjd med sin vistelse i Dif. Han producerar på topp, men får inte möjlighet att spela slutspel. Samtidigt är hans utspel om högre lön och flytt oansvariga och egoistiska. Djurgården tog en chansning när de värvade honom. Brembergs karriär har varit fylld av skador och blandade insatser. Det kunde precis lika gärna blivit en total flopp.
Jag förstår att inte bremberg är fullt nöjd med sin vistelse i Dif. Han producerar på topp, men får inte möjlighet att spela slutspel. Samtidigt är hans utspel om högre lön och flytt oansvariga och egoistiska. Djurgården tog en chansning när de värvade honom. Brembergs karriär har varit fylld av skador och blandade insatser. Det kunde precis lika gärna blivit en total flopp.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Om det Svenska Hockeyförbundet samt det andra landets dito ger sitt tillstånd så kan ett lån ske. Detta gäller även vanliga övergångar.Kall-El skrev:Avslutningsvis, lite märkligt att ens denna fråga kommit upp då det inte är tillåtet för Bremberg att spela för någon annan klubb enligt gällande regler.