SHL: Linköping HC - Djurgårdens IF 15/9 2014
- Jim Morrison
Re: SHL: Linköping HC - Djurgårdens IF 15/9 2014
Och oavsett vad Jocke säger så tror jag premiärmatchen tog mer än vad dom tror. Lämnade säkert riktigt sega ben. En rejäl urladdning och ett extremt varmt hovet.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Fan det är svårt att intala sig att detta är en mellansäsong. Man förväntar sig kanske för mycket av grabbarna men huvuddelen stod upp så jävla bra i kvalserien att man fått mersmak.Vikas skrev:Har intalat mig själv att vi kommer förlora majoriteten av matcherna ganska enkelt, men det tar ändå emot när vi bjuder på otaliga lägen pga ren nonchalans i egen zon.
Jag undrar om Säcken vågar sära på Samuelsson och Jocke E då Jocke helt enkelt drar ner hela kedjan med sin dåliga skridskoåkning. Skulle gärna se Sörensen där.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
- Doyle
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Vi kommer igen...Jävla vad bister "Säcken" såg ut. Han har ju inte förlorat så många matcher som headcoach så det blir nog lite hårtork till ett par av våra hjältar som inte är med o tävlar som man måste i SHL.
Kom igen nu DIF... Leksand ska fasen blåsas av Globens is på onsdag. Vill se en jävla tändning och anamma nu i fortsättningen DIF...
D-----s M----y come home we need you !!!
Kom igen nu DIF... Leksand ska fasen blåsas av Globens is på onsdag. Vill se en jävla tändning och anamma nu i fortsättningen DIF...
D-----s M----y come home we need you !!!
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Att dom inte tar ett snack med domaren efter matchen å ställer dom till svars för sitt agerande idag. Där gillade man de dom hade i HA. De är väl samma domare som blåste för tidigt idag som blåste tidigt i kvalserien borta mot malmö?
Tycker att grabbarna gör det riktigt bra idag. Några individuella misstag, men med en domare som skött sitt jobb hade vi trots allt fått med oss minst en pinne från matchen.
Svårt att vara nöjd dock. Lyckades slå sönder en del av min datormus under matchens gång, och efter slutsignalen blev det ett gäng frustrationsslag i garderobsdörren. Inte alls kul, och nu sitter man här sur och på uselt humör.
Men på något sätt kan jag garva i ilskan. För hur jävla underbart är det inte att kunna känna den här ilskan efter en förlust i omgång två? Vi är tillbaka, och på något sätt är det svårt att släppa det.
Ge mig onsdag nu. Hockeysuget når nya höjder.
Svårt att vara nöjd dock. Lyckades slå sönder en del av min datormus under matchens gång, och efter slutsignalen blev det ett gäng frustrationsslag i garderobsdörren. Inte alls kul, och nu sitter man här sur och på uselt humör.
Men på något sätt kan jag garva i ilskan. För hur jävla underbart är det inte att kunna känna den här ilskan efter en förlust i omgång två? Vi är tillbaka, och på något sätt är det svårt att släppa det.
Ge mig onsdag nu. Hockeysuget når nya höjder.
Ställa till svars är sånt som SHL sysslar med. DIF är inte, har aldrig varit och kommer aldrig att bli ett lag som skyller eller gnäller på domarna.järnkaminen82 skrev:Att dom inte tar ett snack med domaren efter matchen å ställer dom till svars för sitt agerande idag. Där gillade man de dom hade i HA. De är väl samma domare som blåste för tidigt idag som blåste tidigt i kvalserien borta mot malmö?
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Vi tar skiten i egna händer och trycker till bönderna nästa match istället.
Rahimi lär behöva hålla uppe huvudet när han är på Hovet för en övertänd Ahlen är ingenting att leka med
Rahimi lär behöva hålla uppe huvudet när han är på Hovet för en övertänd Ahlen är ingenting att leka med

Deilert måste upp i nivå och beslutsfattande riktigt jäkla fort annars är det bänken som gäller. Han är den i dagsläget som tydligast har störst problem. Andra som titt som tätt sätter sig och andra i problem visar i andra lägen att de klarar av nivån.
Högström, som någon skrev tidigare är helt ofattbart att han inte lirat på denna nivå hela tiden. Han har ju lirat i SHL tidigare men hej och hå vad han har det i sig.
Kommer bli en riktigt intressant säsong det här. Underdogkänslan är ganska häftig.
Högström, som någon skrev tidigare är helt ofattbart att han inte lirat på denna nivå hela tiden. Han har ju lirat i SHL tidigare men hej och hå vad han har det i sig.
Kommer bli en riktigt intressant säsong det här. Underdogkänslan är ganska häftig.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Wow. Efter urladdningen och kämpainsatsen i lördags åker vårt lag till Plastens huvudstad Linkönping. Taggade, jarå inget snack! Återhämtade, någorlunda i alla fall i benen. Redo för ett nytt motstånd? Inte riktigt.
Lite gummi i benen efter lördagsmatchen. Möter ett lag som ger oss mer tid att vårda puck. Vi får faktiskt styra en del av spelet. Inte som i lördags.
Jag tycker illa om att förlora. Särskilt mot Inget. Däremot tycker jag inte att laget förtjänar skit än på bra länge.
Det vore jävligt fint om forumets skribenter kunde analysera vad som skett/sker och sen lägga fram olika lösningar. Då menar jag INTE inlägg som "avgå X" eller "X är kass" - det är bara obegåvat trams. Vi har det lag vi har. Tanken är att ni kanske kunde fundera ut vad som skulle kunna funka om man ändrade på saker?!
Aja. Jag ser gott i vårt lag och är dessutom säker på att det kommer att bli en Uppochner-säsong. Nu ska laget fortsätta sin inlärningskurva och måtte den vara brant. Vilket jag tror den är.
Lite gummi i benen efter lördagsmatchen. Möter ett lag som ger oss mer tid att vårda puck. Vi får faktiskt styra en del av spelet. Inte som i lördags.
Jag tycker illa om att förlora. Särskilt mot Inget. Däremot tycker jag inte att laget förtjänar skit än på bra länge.
Det vore jävligt fint om forumets skribenter kunde analysera vad som skett/sker och sen lägga fram olika lösningar. Då menar jag INTE inlägg som "avgå X" eller "X är kass" - det är bara obegåvat trams. Vi har det lag vi har. Tanken är att ni kanske kunde fundera ut vad som skulle kunna funka om man ändrade på saker?!
Aja. Jag ser gott i vårt lag och är dessutom säker på att det kommer att bli en Uppochner-säsong. Nu ska laget fortsätta sin inlärningskurva och måtte den vara brant. Vilket jag tror den är.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
-
Tycker inte det ser så förjävligt ut.
Försvarsspelet tycker jag får lite allt för mycket skit, titta på killarna som dom sliter och slänger sig, och gör sikten för Tellqvist nästan helt klar oftast. Därför Tellan kan spela med ett såpass lugn i målet, även om han kanske ska ha första. Man kan ju inte blunda för LHC's forwards fart och finess dom ligger inne med.
Däremot ser jag väldigt mycket fel i uppspelsfasen, där vet knappt våra backar vart dom ska lägga pucken och blir mycket halvtaskiga skottrensningar, oftast på motståndare därmed hamnar vi på efterkälken. Vi har ett h*lvete att ta oss in i anfallzon och skapa tryck, vi lyckas bara på slutet när de börjar hetta till. Vi måste helt enkelt ha den mentaliteten hela tiden, våga va desperata precis hela tiden samt våga.
Om vi ska vinna sånna här matcher måste vi sätta våra lägen, men tror de kommer desto längre säsongen lider. Många spelare som håller på och sy sin SHL-kostym.
Vill även påpeka att en nykomling som spelar 2-1 mot lhc borta är faktiskt inget dåligt resultat. (Även om jag är långt ifrön nöjd)
OT- Jag kan aldrig sluta äcklas av lhc. Inte en enda egen ramsa, dom flesta har dom snott copyright från oss. Samt att de knappt hörs. Hela tiden sätter igång musik för att publiken ska klappa. =NOLL LÄKTARKULTUR! Ändå har dom mage att stå och hetsa bakom 30 ordningsvakter/poliser. Dom vill inget annat än va som oss men har så lätt att hata oss. Göm er istället.
Va de bara jag som såg dom där Disneyhänderna på jumbotronen för att få igång publiken? Kom igen nu, på riktigt det där är ju så sorgligt så jag kommer fan inte somna inatt.
Försvarsspelet tycker jag får lite allt för mycket skit, titta på killarna som dom sliter och slänger sig, och gör sikten för Tellqvist nästan helt klar oftast. Därför Tellan kan spela med ett såpass lugn i målet, även om han kanske ska ha första. Man kan ju inte blunda för LHC's forwards fart och finess dom ligger inne med.
Däremot ser jag väldigt mycket fel i uppspelsfasen, där vet knappt våra backar vart dom ska lägga pucken och blir mycket halvtaskiga skottrensningar, oftast på motståndare därmed hamnar vi på efterkälken. Vi har ett h*lvete att ta oss in i anfallzon och skapa tryck, vi lyckas bara på slutet när de börjar hetta till. Vi måste helt enkelt ha den mentaliteten hela tiden, våga va desperata precis hela tiden samt våga.
Om vi ska vinna sånna här matcher måste vi sätta våra lägen, men tror de kommer desto längre säsongen lider. Många spelare som håller på och sy sin SHL-kostym.
Vill även påpeka att en nykomling som spelar 2-1 mot lhc borta är faktiskt inget dåligt resultat. (Även om jag är långt ifrön nöjd)
OT- Jag kan aldrig sluta äcklas av lhc. Inte en enda egen ramsa, dom flesta har dom snott copyright från oss. Samt att de knappt hörs. Hela tiden sätter igång musik för att publiken ska klappa. =NOLL LÄKTARKULTUR! Ändå har dom mage att stå och hetsa bakom 30 ordningsvakter/poliser. Dom vill inget annat än va som oss men har så lätt att hata oss. Göm er istället.
Va de bara jag som såg dom där Disneyhänderna på jumbotronen för att få igång publiken? Kom igen nu, på riktigt det där är ju så sorgligt så jag kommer fan inte somna inatt.
Det känns som det kommer bli en lång säsong om spelet ska se ut som det gjorde idag och senast...Längsta anfallet har väl varit max 20 sekunder +/- nån sekund i slutet på dagens match. Backarna spelar så skakigt så man tror dom har två döda fiskar som händer. Passarna wobblar, man tvekar och är så nervös att göra fel att det blir FEL gång efter annan... Offensivt skapar vi inget långvarigt positivt spel... Sörensen har lite fart, kedjan med honken skapar lite tryck emellanåt. Men i övrigt finns det mycket övrigt att önska...
Ska man med den allmänna klagan se något positivt är det att jag tror vi har seriens bästa målvakt och har bara släppt in 3 puckar och hängde också med i dagens match målmässigt... Alltid något
Ska man med den allmänna klagan se något positivt är det att jag tror vi har seriens bästa målvakt och har bara släppt in 3 puckar och hängde också med i dagens match målmässigt... Alltid något

Inte för att vara sån men det ligger faktiskt i Syd-östra delen.Magnutz skrev:men.. käre Rundqvist... Den ska ju vara på mål i alla fall... Sånt där är inte roligt att se.
Målet? Ptja, Jocke kunde varit framför sin gubbe istället för bakom. Det kan funka bättre.
Edit: Varför hatar de Ljugarn i Linkönping? (Ljugarn ligger på Gotland. Nord-östra delen).

Matchen då. Mja. Tråkig match.
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
Ah, fan. Tänkte på Lergrav.: SorryGodnoken skrev:Inte för att vara sån men det ligger faktiskt i Syd-östra delen.Magnutz skrev:men.. käre Rundqvist... Den ska ju vara på mål i alla fall... Sånt där är inte roligt att se.
Målet? Ptja, Jocke kunde varit framför sin gubbe istället för bakom. Det kan funka bättre.
Edit: Varför hatar de Ljugarn i Linkönping? (Ljugarn ligger på Gotland. Nord-östra delen).![]()
Matchen då. Mja. Tråkig match.

Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- Jim Morrison
Har forumet någonsin varit så lugnt efter en förlust ändå? Nederlagstippade och fallskärmsdebaclet har gjort alla(nåja) här inne gott. Mer förenade än någonsin 

Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Jodå, du såg rätt. Jag började garva rätt friskt. Speakern i Scandinavium som vrålar "FRRÖÖÖÖÖÖÖÖLUNDA" och klappar i all ära, men detta tog fan priset. Vilket fullkomligt jävla skämt. Bättre att packet går på bio istället, då får dom popcorn, cola och biljett till priset av en matchbiljett i bilarenan.stolpskott skrev:Va de bara jag som såg dom där Disneyhänderna på jumbotronen för att få igång publiken? Kom igen nu, på riktigt det där är ju så sorgligt så jag kommer fan inte somna inatt.
När kommer Monster Jam till Saab Arena förresten? Linköping går man ur huse, popcornen poppas på högvarv.