SHL: Djurgårdens IF - Växjö Lakers 13/9 2014

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Re: SHL: Djurgårdens IF - Växjö Lakers 13/9 2014

Inlägg av SirDIFalot »

Axel_K skrev:Jag tyckte Falk var VÄLDIGT bra idag!
Jag med. Han spelar tufft och stabilt. Tycker man gör helt rätt som satsar på honom. Han kommer vi inte bli av med och kan växa ut till en blivande stomspelare.
Expert.
Magnutz
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Magnutz »

Lee Harvey Oswald skrev:Phuuuu…… bara 54 matcher kvar

Första 9 min magiska, sedan kompakt mörker i 2 ½ period.
Länge sedan jag såg DIF göra så många fel samtidigt i egen zon…. i samma match, totalt ägda av Läjkärsch.
Dock är det få lag i SHL som kommer kunna prestera på så hög nivå i 50 min i streck på bortais.
Ett bra första test för denna grupp, riktig motvind direkt, men med god moral och kämpaglöd tar man det ändå till SD där jag tycker DIF faktiskt skakade fram bästa lägena.

Tack för eminent sällskap på läktarplats från Lucky Luke, Emilin och självaste mästerregissören MagNutz!

Skojsigt
Det var roligt att råkas! Spenderade en del av tiden med kameran i högsta hugg men i övrigt, kul att ses!

Matchen: En kämpa-seger där det såg rörigt ut och ibland svagt men, nu i efterhand och i eftertankens kranka blekhet får jag nog påstå att vi inte var vana att möta ett sånt snabbt spelande lag som var så pass aggressiva i sin forechecking att vi tvingades till felbeslut och felpass.. Det var nog en starkt bidragande orsak. Sen är väksiöö ett ruggigt jämnstarkt lag. Alla femmor lirar på samma nivå. Money talks..

Mot resterande bondelag, 54 matcher kvar!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
sm910

Inlägg av sm910 »

Alberget4A skrev:
sm910 skrev:Cmores arkiv är helt gratis och öppet förövrigt om man vill se matcherna i efterhand.
Länk??
http://www.csports.se/signup/all-archive

Såg att man måste registrera sig som medlem först, men det är gratis hursom. Däremot har sidan grava tekniska problem ikväll, för mig säger den varannan uppdatering ungefär att jag inte har tillgång, trots att jag sitter på ett riktigt betalabonnemang.
Användarvisningsbild
emilin

Inlägg av emilin »

Lee Harvey Oswald skrev:Phuuuu…… bara 54 matcher kvar

Första 9 min magiska, sedan kompakt mörker i 2 ½ period.
Länge sedan jag såg DIF göra så många fel samtidigt i egen zon…. i samma match, totalt ägda av Läjkärsch.
Dock är det få lag i SHL som kommer kunna prestera på så hög nivå i 50 min i streck på bortais.
Ett bra första test för denna grupp, riktig motvind direkt, men med god moral och kämpaglöd tar man det ändå till SD där jag tycker DIF faktiskt skakade fram bästa lägena.

Tack för eminent sällskap på läktarplats från Lucky Luke, Emilin och självaste mästerregissören MagNutz!

Skojsigt
Kan bara hålla med i din analys, tackar naturligtvis också för underbart sällskap.
Praetori

Inlägg av Praetori »

Det är helt galet att faktiskt ha en målvakt som man inte får ont i magen av att se spela. Vi har en keeper som är BRA för en gångs skull. Har det ens hänt sedan hans förra sejour?
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Bluebrigade08
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Bluebrigade08 »

Jävlar vilket tryck!! Vi gamla fd Blue brigade på gubbhyllan A21 lyfter på haten för klacken. Grymt
Vila i frid Blue Brigade STHLM 08-13
förevigtdjurgården

Inlägg av förevigtdjurgården »

Förra gången vi hade en riktigt stabil keeper var väl Wesslau. Att han var delaktig 11/12 kan man väl inte riktigt lasta honom för... Innan dess är det nog Tellans förra sejour.
25/4-2025
mb81

Inlägg av mb81 »

Vilken härlig seger. Men kommer bli en tuff säsong det här.
Intressant att Säcken matcha alla nästan lika mycket. Gick på 4 backpar och 4 kedjor. Mest speltid hade "gubbarna" Jocke och Honken. Väldigt ovanligt att forwards har mest speltid. Ingen över 20 min heller. Också det mycket ovanligt.
Känns som en tanke att spela med 4 hyfsat jämna femmor och bara toppa i pp och bp.

Ändring: Högström hade tydligen näst mest speltid.

Annan intressant statistik: Flest tacklingar Hank på hela 5 st och Saviano hade flest skott på mål, 5 st.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Praetori skrev:Det är helt galet att faktiskt ha en målvakt som man inte får ont i magen av att se spela. Vi har en keeper som är BRA för en gångs skull. Har det ens hänt sedan hans förra sejour?
Vi hade väl 1:an och 3:an i målvaktsligan 09/10 och i slutspelet seriens bästa målvakt. Och 11/12 räddade ju Wesslan oss från att hamna i KS med samma dunder och brak som Timrå.
Expert.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Sen sammanfattning. Vart rätt sent igår efter en liten trevlig efterfest på Olearys under Tele2. Förövrigt en riktigt magnifik krog om jag får säga det själv. Väldigt trevligt att runda av kvällen med polarna.

Matchen då, ja herregud, var lite Barcelona mot Mådaklev där stora delar. Tacka fan för Tellan säger jag. Tellqvist, Fernholm, Samuelsson och Sörensen var verkligen dem enda som orkade hålla emot Läjkers tyngd över hela banan. Deilert, Heinerö, Truhkno och Jocke E hade STORA problem, framförallt de första två. Snuskigt dåliga faktiskt. Heinerö såg ut som Cehlin gjorde i SHL. Det vill inte säga lite det. Så fort han fick det minsta kontakt därute så ramlade han omkull och sprätte pucken åt det håll som är absolut minst lämpligt. Deilert är direkt farlig att spela med och förstörde ENSAM en hel PP-kedja. Lira Samuelsson-Högström snudd på konstant, det är vår enda chans som det känns.

Något sånt, orkar firma Hank-Ahlén spela som de gjorde i början och i slutet så är de en stor bidragande faktor. Men faller de igenom och åker bågar därute, som de gjorde resten av matchen, så kan de lika gärna sitta kvar på bänken. Kriga för bövelen, vi ser ju vilken skillnad ni gör när ni är på det humöret.

Tror Lauritzens vara eller icke vara kan bli viktig. Där har vi en spelare till som är van att spela på denna nivån. Det kryllar knappast av dem i detta lag. Publiken kan mycket bättre men är ändå såpass överlägsna i Sverige att när vi går på halvfart så utklassar vi ALLT. Det är stort! Men urk vad jag saknar tifon på hockeyn...
Mash

Inlägg av Mash »

Inte så jätte underhållande match men så grymt underbart att vara tillbaka på Hovet och i SHL!

Men vad är det för påhitt med dörren som spelarna skrinar igenom? :lol: Jag menar, allvarligt?
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Vi I publiken måste nog tagga ner lite, enligt en expert så är ljudnivån skadlig. Finns länk på Aftonbladet.
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

Nästan så att vi får ta bort taket på Hovet...
Staten

Inlägg av Staten »

Nyheter från SHL säsongen 2015/2016:

SHL kommer i år att införa spelstopp om ljudkulissen i arenorna når över 90 db. Detta för att harmonisera ljudnivån runtom i arenorna i syfte att skapa lika fantastisk stämning i alla våra arenor. Regeln gäller tills vidare och kommer inte innebära några som helst problem i 93% av fallen. Regeln är till för spelarna och deras arbetsmiljö.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Att vi möter Växjö som har ett helt lag byggt av fysiska vidunder kapabla till att spela bra hockey i 3x20 och lyckas hålla dem borta från målprotokollet så när som helt och hållet, till 100% bortsett från det där i slutet av andra är en jävligt bra betyg.

Vi får testas mot seriens förmodade absoluta topplag och går ur striden med 2 poäng.

Vi har en enorm anspänning i hela föreningen. Gummiben på spelarna och på alla andra också. Sedan går vi ut och krigar hem extrapoängen. Det är riktigt bra.

Det är fenomenalt tråkigt att läsa hur säsongen blir tuff och att den ena efter den andra spelaren var kass och bla och bla och bla. Upp med blicken nu för helvete och se verkligheten. Om så bara för en kort kort stund.

Vi möter ett BRA lag som sätter hög och snabb press på våra backar. Det är vi inte vana vid och vi hamnade under tidspress. Det gör att uppspelsfasen blev sönderryckt och vi kom inte in i rytm särskilt ofta. Men: Det var heroiska kämpainsatser igår. Det var uppoffringar och slit i 3x20. För ni greppar väl att om vi spelat dåligt och varit så jävla dåliga som vissa ändå tycks tycka. Då hade Växjö slaktat oss. Vi vann igår.

Så.

Jag älskar tamejfan Djurgården Hockey.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Skriv svar