Träningsmatch: Luleå Hockey - Djurgårdens IF 8/8 2014
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Träningsmatch: Luleå Hockey - Djurgårdens IF 8/8 2014
Riktigt bra match av Deilert idag. Tycker han var bäst av backarna trots slarv vid offensiv blå vid ett tillfälle. Bra placerad, bra spelförståelse, fina uppåkningar och distinkta pass. Möjligt att han håller där Nils definitivt hade floppat.
Englund inte långt därefter. Oerhört hård i kroppen. Är 18 men agerar som 28. Vilken fröjd att skåda.
Nordlund var skötsam i defensiven, inte alls så endimensionell som jag fruktat. Ibland skäret efter, men klubbcheckingen täckte upp.
Falk gjorde några riktigt bra ingripanden. Orädd i närkamperna. Gick inte bort sig lika ofta som jag är van vid att se. Tagit kliv? Återstår att se.
Högström skötte sig också bra. Lugnet och puckskickligheten finns kvar från HA. Verkar ha fått det defensiva ansvaret i backpar med Nordlund.
Trist att säga, men Fernholm imponerade minst i en relativt jämn backuppsätttning. Fastnade några gånger, men stod helt klart för en fullgod insats. Han och Nordlund är de som jag är mest orolig för med dessa nya ytterzoner.
Englund inte långt därefter. Oerhört hård i kroppen. Är 18 men agerar som 28. Vilken fröjd att skåda.
Nordlund var skötsam i defensiven, inte alls så endimensionell som jag fruktat. Ibland skäret efter, men klubbcheckingen täckte upp.
Falk gjorde några riktigt bra ingripanden. Orädd i närkamperna. Gick inte bort sig lika ofta som jag är van vid att se. Tagit kliv? Återstår att se.
Högström skötte sig också bra. Lugnet och puckskickligheten finns kvar från HA. Verkar ha fått det defensiva ansvaret i backpar med Nordlund.
Trist att säga, men Fernholm imponerade minst i en relativt jämn backuppsätttning. Fastnade några gånger, men stod helt klart för en fullgod insats. Han och Nordlund är de som jag är mest orolig för med dessa nya ytterzoner.
Säg den glädje som varar
Var Fernholms tackling vacker förresten?
Re: Sv: Träningsmatch: Luleå Hockey - Djurgårdens IF 8/8 201
Kollade inte han. Ska se om jag får svar.Morwin skrev:honken då?ciirree skrev:Ingen fara med Tellan. Fick svar från Jimmy på Twitter. Planerat byte med Mantas efter 2 perioder.
Skickat från min D6503 via Tapatalk
tackciirree skrev:Kollade inte han. Ska se om jag får svar.Morwin skrev:honken då?ciirree skrev:Ingen fara med Tellan. Fick svar från Jimmy på Twitter. Planerat byte med Mantas efter 2 perioder.

- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
- Jim Morrison
Joakim Eriksson var dock fruktansvärt anonym. Tror jag såg honom två gånger under matchen. Den enda gjorde han mål.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Så längr han gör ett mål framåt per match och inte gör bort sig defensivt får han gärna vara osynlig för mig 

Äsch. Han var seg början av förra säsongen sen kom han igång. Han kommer vara viktig i det defensiva arbetet.Jim Morrison skrev:Joakim Eriksson var dock fruktansvärt anonym. Tror jag såg honom två gånger under matchen. Den enda gjorde han mål.
Niklas Wikegård till Fimpen: När jag säger att du ska vara på kuklängdsavstånd från motståndaren då menar jag inte Joaquin Gages utan din & det är VÄLDIGT nära.
-
- Säsongskort: Ja
Jag såg nog också Jocke två gånger. Den ena gjorde han mål och den andra löste han en rasslig situation i egen zon med en smart passning. Det ska nog bli okej till slut.
Det vore väl förvånande om ingen var lite osynlig? I det stora hela gick matchen mycket bättre än väntat, tycker jag.
Det vore väl förvånande om ingen var lite osynlig? I det stora hela gick matchen mycket bättre än väntat, tycker jag.
Samma här.Túrin Turambar skrev:Jag såg nog också Jocke två gånger. Den ena gjorde han mål och den andra löste han en rasslig situation i egen zon med en smart passning. Det ska nog bli okej till slut.
Men det mest konstiga var ju att han inte spelade nån av PP formationerna. Dock va ju båda uppsättningarna bra endå så jag klagar inte men jag trodde han va given i åtminstone en av dem
Tellqvist såg för övrigt riktigt trygg ut där bak redan. Känns riktigt bra att ha honom som sista utpost. Mantas fick ju egentligen inte så mycket att göra, så lite svårt att bedöma honom än.
- minalman
- Säsongskort: Ja
Bra koll!android skrev:Vinst med tre baljor.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Nyss hemkommen efter roadtrip till Luleå. Såg INTE Asplövenmatchen. Bara Luleåmatchen.
Tellan var lugnet själv. Jag bara njöt av hur enkla skott Luleå sköt hela tiden. I själva verket en placeringssäker och lugn Tellan.
Englund ser ut som en riktig biff på backen. Blivande NHL-back? Högst troligt.
Lauritzen visade klass vid flera aktioner på isen. Kan bli ett utropstecken.
Alvarez imponerade redan förra året då vi spelade mot Mif. Blev lika imponerad nu, .
Holm kan få sitt stora genombrott i år. Besitter hög nivå. Dags att visa det oftare nu.
Sören river och sliter men kom aldrig riktigt loss mot Luleå. Kan nog ställa till det för motståndarna även i SHL.
Fernholm var inte helt oväntat lite trög så här i inledningen av säsongen. Men visst behöver vi honom, inget snack om saken.
Finnen var trygg utan att glänsa.
Allt som allt. Jag är mer positiv nu än innan. Kanske vi ändå kan utmana om topp 10 på allvar.
Kan bara Tellan, Ferna, Lauritzen, Alvarez, Sören och Trucken leverera och juniorerna utvecklas så kan det bli ganska trevligt till slut.
Tellan var lugnet själv. Jag bara njöt av hur enkla skott Luleå sköt hela tiden. I själva verket en placeringssäker och lugn Tellan.
Alvarez imponerade redan förra året då vi spelade mot Mif. Blev lika imponerad nu, .
Holm kan få sitt stora genombrott i år. Besitter hög nivå. Dags att visa det oftare nu.
Sören river och sliter men kom aldrig riktigt loss mot Luleå. Kan nog ställa till det för motståndarna även i SHL.
Fernholm var inte helt oväntat lite trög så här i inledningen av säsongen. Men visst behöver vi honom, inget snack om saken.
Allt som allt. Jag är mer positiv nu än innan. Kanske vi ändå kan utmana om topp 10 på allvar.
Kan bara Tellan, Ferna, Lauritzen, Alvarez, Sören och Trucken leverera och juniorerna utvecklas så kan det bli ganska trevligt till slut.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Håller med på alla punkter.BOMBOM BOUCHARD skrev:Nyss hemkommen efter roadtrip till Luleå. Såg INTE Asplövenmatchen. Bara Luleåmatchen.
Farligt att bli positiv nu men man kan inte låta bli.