Satan vilken jävla match Rangers gjorde inatt! Det laget kan ta hem hela skiten! Henke behövde egentligen bara göra en enda svettig räddning, resten skötte utespelarna genom att vara som en svärm bålgetingar på allt som rörde sig. Habs hade egentligen ingenting inatt. Jag hade fel om att Rangers inte skulle palla med en bra keeper i andra ändan, för Tokarski har varit grym.
Blackhawks fixar tyvärr inte finalplatsen, så Kings vinner nog hela skiten. Om inte Rangers fortsätter spela på samma sjuka sätt som i game 6.
Kings vs Hawks-serien har btw varit något utöver det vanliga! Kings ser verkligen ostoppbara ut.
Skidlöparn skrev:Satan vilken jävla match Rangers gjorde inatt! Det laget kan ta hem hela skiten! Henke behövde egentligen bara göra en enda svettig räddning, resten skötte utespelarna genom att vara som en svärm bålgetingar på allt som rörde sig. Habs hade egentligen ingenting inatt. Jag hade fel om att Rangers inte skulle palla med en bra keeper i andra ändan, för Tokarski har varit grym.
Blackhawks fixar tyvärr inte finalplatsen, så Kings vinner nog hela skiten. Om inte Rangers fortsätter spela på samma sjuka sätt som i game 6.
Kings vs Hawks-serien har btw varit något utöver det vanliga! Kings ser verkligen ostoppbara ut.
Som de gjorde året de vann. Men då hade de mer lösningar än i år. Det var en fröjd att se sitt Kings det året, från rätt dåliga till bytt tränare till ett av de bästa spelsystemen jag sett. De hade 3-4 varianter av uppspel att välja på i alla lägen, de backcheckade konstant och hårt i alla lägen. Motståndarna försökte allt de kunde för att hitta ett botemedel men det fanns liksom inget. Lite som första året med torpedhockeyn här hemma
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Skidlöparn skrev:Satan vilken jävla match Rangers gjorde inatt! Det laget kan ta hem hela skiten! Henke behövde egentligen bara göra en enda svettig räddning, resten skötte utespelarna genom att vara som en svärm bålgetingar på allt som rörde sig. Habs hade egentligen ingenting inatt. Jag hade fel om att Rangers inte skulle palla med en bra keeper i andra ändan, för Tokarski har varit grym.
Som de gjorde året de vann. Men då hade de mer lösningar än i år. Det var en fröjd att se sitt Kings det året, från rätt dåliga till bytt tränare till ett av de bästa spelsystemen jag sett. De hade 3-4 varianter av uppspel att välja på i alla lägen, de backcheckade konstant och hårt i alla lägen. Motståndarna försökte allt de kunde för att hitta ett botemedel men det fanns liksom inget. Lite som första året med torpedhockeyn här hemma
Det jag tycker de gör så bra i år är verkligen backcheckingen. Deras tvåvägsspel är helt sjukt! Bergeron i all ära, men Kopitar alltså, vilken center! Vinner typ alla viktiga tekningar, producerar i 5v5 och Power Play, grym i SH, etc... Är verkligen inget Kings-fan, men jag kan ändå inte undgå att hylla detta fenomen.
Jo, när han verkligen vill så är han en av de bättre centrarna i NHL, det ser man inte minst på året de vann och i år hur dominant han är. Men, Chicago är ett jäkligt vasst lag så än är inget vunnet
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Kopitar, vilken utveckling på den killen! Från Hockeyallsvenskan till dominerande i västra konferensfinalen på ett och ett halvt år.
Så då borde väl våra allsvenska värvningar klara hygglig SHL-klass i höst!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)