Så det verkar bara komma in en forward till? herregud… hur ska vi klara oss?! vi borde ju ha råd med 2 forwards till.
Ljungh, Alvarez, Sörensen, Guter, besitter potential och kan bli bra Elitseriespelare, jag tror mycket på dem, men problemet är att kravet på dessa spelare blir enorma nu. Det finns inget mellanting där de kan göra en okej säsong för att växa till bra spelare på sikt, det är nu direkt de måste leverera och bli Elitseriespelare som leder laget. Jag är väldigt orolig måste jag säga, men vem är inte det?
LT10 skrev:Så det verkar bara komma in en forward till? herregud… hur ska vi klara oss?! vi borde ju ha råd med 2 forwards till.
Ljungh, Alvarez, Sörensen, Guter, besitter potential och kan bli bra Elitseriespelare, jag tror mycket på dem, men problemet är att kravet på dessa spelare blir enorma nu. Det finns inget mellanting där de kan göra en okej säsong för att växa till bra spelare på sikt, det är nu direkt de måste leverera och bli Elitseriespelare som leder laget. Jag är väldigt orolig måste jag säga, men vem är inte det?
Det "bra" med det är väl att typ samtliga i laget måste leverera direkt. Det finns ingen att luta sig på, så rollen faller sig naturligt till dom. Vem annars liksom. Flummigt.
Växa med ansvar och tillit.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Har varit väldigt tyst kring Patrik Hersley, får han inte något kontrakt med någon KHL-klubb, så vill jag gärna se han här i DIF. Eller så kan vi alltid locka hit Dan Boyle igen, så är problemet löst!
Lyckas vi få hit Andreas Engqvist och en riktig försvarsgeneral, typ Murray, så känns det okej. Det kommer fortfarande vara väldigt tungt men då kommer i alla fall rätt personligheter och två riktigt bra spelare in på de två sista positionerna. De som kommer in nu behöver vara av yppersta jävla toppklass om inte säsongen ska gå helt åt helvete.
LT10 skrev:Så det verkar bara komma in en forward till? herregud… hur ska vi klara oss?! vi borde ju ha råd med 2 forwards till.
Vart står det att det bara ska in en forward till? Vad hände med en hel förstafemma?
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
JohanPez skrev:Det bara måste vara undanstoppat ett par millar för eventuella spetsvärvningar till slutet av säsongen.
Jag kan inte heller undgå att tänka på säsongskortsförsäljningen som måste misgynnas rejält med den här truppen.
Jag är också övertygad om att man vill försäkra sig att ha möjligheten att toppa upp om det blir sju matchers kvalspel.
Mycket billigare än att delta i löneracet som pågår nu.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Kan det vara så att DIF har tänkt spela tvåmål alla träningar? Två hela lag mot varandra.
Hoppas att man sänker priset på ölen på hovet. Det kommer behövas.
Verkar ha missat det
det...
Men vart är de sagt att vi ska ha in en forward till bara?
"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
Det är precis det som är min oro också.
Alla spelare i "rätt ålder" måste i princip gå från bra Allsvenska spelare till att bli bra SHL-spelare. Alla måste i princip lyckas eftersom vi inte heller har några direkta toppar som kan förväntas bära laget framåt och på egen hand ordna en del poäng, möjligtvis då Tellqvist undantagen.
En uppställning med grå hårt arbetandes forwards kan visserligen fungera om man lyckas skapas ett bra PP samt inte minst har en kanondefensiv, men är det någon som tror att vi kommer få en kanondefensiv med nuvarande backbesättning? Tror snarast att de lagen vi möter bara kommer flippa in pucken i vår zon och sedan vänta in de grodor som kommer göras från vårt på tok för offensivt balanserade backbesättning.
Tyvärr ser jag ett tydligt scenario där vi kommer läcka in en hel del mål bakåt samtidigt som vi kommer få slita stenhårt för varje mål framåt.
Alla spelare i "rätt ålder" måste i princip gå från bra Allsvenska spelare till att bli bra SHL-spelare. Alla måste i princip lyckas eftersom vi inte heller har några direkta toppar som kan förväntas bära laget framåt och på egen hand ordna en del poäng, möjligtvis då Tellqvist undantagen.
En uppställning med grå hårt arbetandes forwards kan visserligen fungera om man lyckas skapas ett bra PP samt inte minst har en kanondefensiv, men är det någon som tror att vi kommer få en kanondefensiv med nuvarande backbesättning? Tror snarast att de lagen vi möter bara kommer flippa in pucken i vår zon och sedan vänta in de grodor som kommer göras från vårt på tok för offensivt balanserade backbesättning.
Tyvärr ser jag ett tydligt scenario där vi kommer läcka in en hel del mål bakåt samtidigt som vi kommer få slita stenhårt för varje mål framåt.
Det är dock ett LAGbygge det handlar om. Jag såg inte många SHL-matcher den gångna säsongen men de jag såg imponerade inte på mig bortsett från topplagen då. I våra bästa stunder när vi spelade som bäst med en sammanhållen checking/backchecking så hade vi lätt spelat jämnt med mittenlagen i SHL och vi är inte sämre denna säsong. Vi kommer INTE att vara ett topplag utan kommer att landa nånstans mitt i och kan förhoppningsvis bygga vidare därifrån.
Det är dock ett LAGbygge det handlar om. Jag såg inte många SHL-matcher den gångna säsongen men de jag såg imponerade inte på mig bortsett från topplagen då. I våra bästa stunder när vi spelade som bäst med en sammanhållen checking/backchecking så hade vi lätt spelat jämnt med mittenlagen i SHL och vi är inte sämre denna säsong. Vi kommer INTE att vara ett topplag utan kommer att landa nånstans mitt i och kan förhoppningsvis bygga vidare därifrån.
Precis det som är problemet. Vi har varken spelare som individuellt räcker till för SHL som jag ser det och lagbygget är i alla fall enligt mig åthelvete felbalanserat.
OM du på fullaste allvar tror att detta lag kommer placera sig i mitten av SHL kommande säsong kommer du att bli sjukt besviken...
...Allt annat än kvalspel och Säcken borde få bragdguldet.
Har pratat med andra som också tror vi kan överraska. Jag brukar vara överdrivet positiv men får inte den känslan just nu. Får väl hoppas att jag har fel helt enkelt
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Jag gillar stilen laget byggs efter men självklart saknar jag också stora beprövade namn bland utespelarna. Vi har ingen Ekman, Nilson etc. Men sillyn är ju inte slut än.