Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg
Vore intressant o veta andra lags budget. Tror 28mille är i botten. Men det borde verkligen finnas en del slantar kvar med tanke på hur vi värvat. Så nu får vi se om Challe har några Labero takter.
28 mil lär vara nära rekord för lägsta budget någonsin i serien. Det är ju vad TV-pengen ligger på...gaspo skrev:Vore intressant o veta andra lags budget. Tror 28mille är i botten. Men det borde verkligen finnas en del slantar kvar med tanke på hur vi värvat. Så nu får vi se om Challe har några Labero takter.
Inte så säkert. Tror att Timrå hade väldigt låg spelarbudget säsongerna innan de åkte ut.Vikas skrev:28 mil lär vara nära rekord för lägsta budget någonsin i serien. Det är ju vad TV-pengen ligger på...gaspo skrev:Vore intressant o veta andra lags budget. Tror 28mille är i botten. Men det borde verkligen finnas en del slantar kvar med tanke på hur vi värvat. Så nu får vi se om Challe har några Labero takter.
- Caeruleus_Sancti
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Inget silly-relaterat, men angående budgeten, någon som vet hur mycket DIF får in via sponsorer?
Djurgårdsbonde? Res med Järnkaminerna - Sektion Syd!
Brandman och sjv.instruktör, och djurgårn tills jag dör.
DIFGrafik.se - ditt vattenhål för Djurgårdsgrafik.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Vi hade 35 året vi åkte ur.
28 miljoner borde verkligen ge oss ett par riktigt bra sista nyförvärv. Annars antar jag att vi satt en tio mille på banken i väntan på nästa sportchef.
28 miljoner borde verkligen ge oss ett par riktigt bra sista nyförvärv. Annars antar jag att vi satt en tio mille på banken i väntan på nästa sportchef.
Expert.
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Vi hade nästan 40 miljoner året vi åkte ut, 38-39 MSEK (totalt...blev väl höjt under säsongen antar jag).SirDIFalot skrev:Vi hade 35 året vi åkte ur.
Men 28 är helt OK. Om nu inte man räknar 28 inkl sociala avgifter och de där 38-39 var utan...ger en "ganska" stor effekt. Ibland jämförs det hej vilt mellan de bägge sätten vilket är helt obegripligt.
Senast redigerad av -daniel- den 2014-05-21 12:09:21, redigerad totalt 1 gånger.
Vikas skrev:28 mil lär vara nära rekord för lägsta budget någonsin i serien. Det är ju vad TV-pengen ligger på...gaspo skrev:Vore intressant o veta andra lags budget. Tror 28mille är i botten. Men det borde verkligen finnas en del slantar kvar med tanke på hur vi värvat. Så nu får vi se om Challe har några Labero takter.
Knappast!
Vi har väl knappt nåt upp till 20 miljoner än? Många sköna slantar kvar hoppas jag.
Håller med. Den kan inte vara så dyr ännu.pulverapa skrev:Vi har väl knappt nåt upp till 20 miljoner än? Många sköna slantar kvar hoppas jag.
Den enda jag ser som skulle ha en betydligt större lön än alla andra är väl Tellan då.
Skulle tippa på att den just nu ligger på runt 20 mkr rätt precis. Det är bara räkna ut själva, en spelare som har 100 tkr i månaden är ett påslag på ca 1 mil (då spelare som signar nu inte har 12 månaderskontrakt om de skriver för ett år.) och därefter kan vi sia om hur stor budget vi kommer ha. Tror dessa florerande 28 milj är en rätt bra chansning.
Vi har 28 alltså, hur i helvete kunde Gnaget ha 42!!!! Måste vara dom sämsta någonsin i förhållande till prestation.
Jag hejar på två lag, Djurgården och det lag aik spelar emot.
-
Vem har orken att prestera över en hel säsong med sådana fans?Sotarn skrev:Vi har 28 alltså, hur i helvete kunde Gnaget ha 42!!!! Måste vara dom sämsta någonsin i förhållande till prestation.
"Snart presenterar vi i vår app senaste nyförvärvet. Ladda ner till Android: https://play.google.com/store/apps/deta ... ckey&hl=sv Till OSX: https://itunes.apple.com/se/app/djurgar ... 81938?mt=8"
DIF Hockey på twitter precis.
DIF Hockey på twitter precis.
Man föds som Djurgårdare, allt annat är förlossningsskador!
Hoppas Mathias Tjärnqvist återvänder.
Född till sportchef.
Skulle inte förvåna mig om det blir Emil Lundberg.
Niklas Wikegård till Fimpen: När jag säger att du ska vara på kuklängdsavstånd från motståndaren då menar jag inte Joaquin Gages utan din & det är VÄLDIGT nära.