Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
bastis7
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av bastis7 »

Vår första femma ska alltså vara: Alvarez-Rundqvist-Ny

Deilert-NY

:D
litto
Säsongskort: Ja

Inlägg av litto »

bastis7 skrev:Vår första femma ska alltså vara: Alvarez-Rundqvist-Ny

Deilert-NY

Alvarez- Rundqvist - Nyström
Niklas Wikegård till Fimpen: När jag säger att du ska vara på kuklängdsavstånd från motståndaren då menar jag inte Joaquin Gages utan din & det är VÄLDIGT nära.
Användarvisningsbild
bastis7

Inlägg av bastis7 »

litto skrev:
bastis7 skrev:Vår första femma ska alltså vara: Alvarez-Rundqvist-Ny

Deilert-NY

Alvarez- Rundqvist - Nyström
Juste glömde vår superspelare Nyström!
ciirree

Re: Sv: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första in

Inlägg av ciirree »

Jepe skrev:Säcken sa typ i paus att man ska försöka hålla laget som tog upp DIF och fylla på med en förstafemma... I så fall ställer jag mig lite frågande till de värvningar som gjorts hittills...
Lite konstigt låter det ju.
Men isåfall kan det ju vara så att Krüger, Sundberg och Kalin kommer lämna eller lånas ut. Det är den enda förklaringen jag kan hitta faktiskt.
Hagelin har ju kontrakt med Linköping, därav kanske Alvarez?

Äh jag vet faktiskt inte. Känns skumt indeed.
olympusPr1me

Inlägg av olympusPr1me »

Det betyder alltså att vi behöver ett par helvetes jävla poängmaskiner i första femman. och en jävla hyper målvakt (tellqvist). Som jag tvivlar på kan rädda oss, det ser jävligt mörkt ut nu, känns som att vår tur i HA kommer bli längre än i SHL.
Användarvisningsbild
Challen

Inlägg av Challen »

Fyfan vilken dålig känsla man får av dessa värvningar.

Dags att dra igång en insamling för att värva Kåberg? :lol:
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Hitta två kanoncentrar, varav en kan få Sörensen/(Jakobs eller ny billig) att lyfta sig, samt två klasspelare för förstakedjan så kan detta bli bra.

Hörde rykten om att Hannula trots allt ser ganska pigg ut i tyska finalen. Vi kanske inte ska dissa honom helt...
KennyF

Inlägg av KennyF »

pulverapa skrev:Hitta två kanoncentrar, varav en kan få Sörensen/(Jakobs eller ny billig) att lyfta sig, samt två klasspelare för förstakedjan så kan detta bli bra.

Hörde rykten om att Hannula trots allt ser ganska pigg ut i tyska finalen. Vi kanske inte ska dissa honom helt...
Precis, sluta dissa Hannula. Vad han behöver är ett långt kontrakt. Då får DIF ut mest av honom. Ingen tvekan om att han är en mycket bra hockeyspelare, men att åka runt som legoknekt, stärker varken hans självförtroende eller framtidsmöjligheter. Ge grabben 120.000 i månaden i ett treårskontrakt. Borde vara mer tilltalande än att harva runt som inhyrd sniper
jetz

Inlägg av jetz »

KennyF skrev:
pulverapa skrev:Hitta två kanoncentrar, varav en kan få Sörensen/(Jakobs eller ny billig) att lyfta sig, samt två klasspelare för förstakedjan så kan detta bli bra.

Precis, sluta dissa Hannula. Vad han behöver är ett långt kontrakt. Då får DIF ut mest av honom. Ingen tvekan om att han är en mycket bra hockeyspelare, men att åka runt som legoknekt, stärker varken hans självförtroende eller framtidsmöjligheter. Ge grabben 120.000 i månaden i ett treårskontrakt. Borde vara mer tilltalande än att harva runt som inhyrd sniper
Ja Hannula borde iaf ha ett 2 års kontrakt problemet är väl att han precis Jan Hlavac börjar komma upp till åren!
jetz

Inlägg av jetz »

Idag är det måndag solen skiner och idag så hoppas jag på en ny spelare!
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Vi behöver verkligen någon som spelar alla matcher i en producerande roll, där i ligger min stora skepsis mot Hannula. Känns som en gigantisk chansning om man skulle välja honom för en förstalina...
Användarvisningsbild
Mattebo

Inlägg av Mattebo »

Hannula var pigg i matchen jag såg. De två första perioderna främst, sen försvann han lite. Ska spana vidare på tisdag. Han stod för mycket skridskor, slit, skapande av chanser, tacklade motståndare. Final förvisso, men han kan sin sak än. Sjunde avgörande i DEL är imorgon, finns säkert stream, så kan vara kul att checka in honom där.

Förövrigt är ju Honken, Tjärna, Andreas Falk och Hagos på isen också.
Användarvisningsbild
Jerka

Inlägg av Jerka »

KennyF

Inlägg av KennyF »

-daniel- skrev:Vi behöver verkligen någon som spelar alla matcher i en producerande roll, där i ligger min stora skepsis mot Hannula. Känns som en gigantisk chansning om man skulle välja honom för en förstalina...
Jag såg honom när han spelade med Krüger. De gav synergi åt varandra. Precis som Heinerö befruktar Saviano och vice versa. Att finna sådana symbioser kan åstadkomma mirakel.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

KennyF skrev:
-daniel- skrev:Vi behöver verkligen någon som spelar alla matcher i en producerande roll, där i ligger min stora skepsis mot Hannula. Känns som en gigantisk chansning om man skulle välja honom för en förstalina...
Jag såg honom när han spelade med Krüger. De gav synergi åt varandra. Precis som Heinerö befruktar Saviano och vice versa. Att finna sådana symbioser kan åstadkomma mirakel.
Befruktar... :lol:

Men visst förstår jag vad du menar. Problemet är ju bara att spelar man ca 20 matcher totalt / säsong så håller det inte.
Låst