Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Hovet

Inlägg av Hovet »

Det här med Ragnarsson låter ju helt otroligt bra, för bra för att vara sant! Han börjar ju bli lite till åren nu men kvalitén sitter fortfarande i. Nu tycker jag man ska satsa på att behålla större delen av truppen, det är inte bra med så stora förändringar från år till år.
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

Hovet skrev:Det här med Ragnarsson låter ju helt otroligt bra, för bra för att vara sant! Han börjar ju bli lite till åren nu men kvalitén sitter fortfarande i. Nu tycker jag man ska satsa på att behålla större delen av truppen, det är inte bra med så stora förändringar från år till år.
Håller med till hundra procent. Det vore riktigt trevligt med Robin Jonsson också. Tänk dig backuppsättningen:

Johansson - Fernholm
T.Pettersson - Ragnarsson
Jonsson - Marusak (förhoppningsvis)
Persson/Eklund - R. Petterson

Ericson (har kontrakt över nästa säsong)
Therocket1
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Therocket1 »

Varför sätta våra båda right-backar i samma backpar?
Bild
djurgårdarn3

Robert Medin

Inlägg av djurgårdarn3 »

varför inte ta oh hämta till baka Robert Medin till elitserien hanva ju i linköping om inte jg minns fel har vart på några av hans matcher med Mariestad BOIS han är en riktigt bra spelare tacklar hej villt och har över en poäng i snitt per match senast gjorde ahn tre mål.
de tåls att tänka på.

annars e ju drömmen Staffan kronwall (oh varför inte niklas me:P)
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

Therocket1 skrev:Varför sätta våra båda right-backar i samma backpar?
Det är en mycket bra fråga! Har du ett svar på denna fråga skulle jag bli glad... :)
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

tror nog Robin Jonsson är tänkt som ersättare för Marusak som nog blir för dyr att behålla.
KapZ
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av KapZ »

jensa öhling skrev:tror nog Robin Jonsson är tänkt som ersättare för Marusak som nog blir för dyr att behålla.

"En handfull klubbar har hört av sig. Det är smickrande att vara eftertraktad. Men jag har inte börjat förhandla med någon än."

Varför skulle han välja DIF? Vi ger han knappast bäst lön.
Användarvisningsbild
Hovet

Inlägg av Hovet »

jensa öhling skrev:tror nog Robin Jonsson är tänkt som ersättare för Marusak som nog blir för dyr att behålla.
Har du någon koll på vad har tar i lön eller är det bara spekulationer om att han skulle vara svindyr?
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

Hovet skrev:
Har du någon koll på vad har tar i lön eller är det bara spekulationer om att han skulle vara svindyr?
Jag tror inte han är svindyr - DIF skulle aldrig tagit in honom i första läget då. Dessutom är Marusak en mer offensiv back än Jonsson så det är nog inte tal om någon ersättare...
nutarvidom
Säsongskort: Ja

Inlägg av nutarvidom »

Backsidan ser ju eventuellt riktigt lovande ut inför nästa säsong.

Någon som har koll på Rudslätt samt Thoresen borta i Edmonton?

Rudslätt lär återvända till sthlm å dif förr eller senare. Hur har det gått för honom i Tyskland(?)
robin_dif

Inlägg av robin_dif »

Rudslätt går jävligt bra!
har för mig att han kritat på ett 2års kontrakt med sin klubb.
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Hovet skrev:
Våran egen ordförande Mats Larsson har vid ett par tillfället sagt att Marusak är jävligt dyr. På en skala 1-5 så är han en 4:a i lönekostnad.
Användarvisningsbild
grandstoff

Inlägg av grandstoff »

robin_dif skrev:Rudslätt går jävligt bra!
har för mig att han kritat på ett 2års kontrakt med sin klubb.
Stämmer bra. Han skrev i dec. ett nytt kontrakt över två år med Kölner Haie. Tyvärr... Hade gärna sett honom i Djurgårdens färger igen.
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Marusak är dyr och då är han ändå här på artistkontrakt. Jonsson blir ne billigare, men kanske också något sämre lösning.,
Dif_Julle

Inlägg av Dif_Julle »

Madferit skrev:
Boråsaren skrev:
Märk väl att det är Dragans far Dusan Umicevic som är med och skrivit om artikeln....!!
Pröva ta upp en tidning nångång. På bildbilinen ser Dusan ut att vara HÖGST 4 år äldre än Dragan.
Bror, ja, far hell no.

Dusan e 1 år äldre än Dragan, 83:a respektive 84:a. Grabbarna e ju från min hemstad=)
Skriv svar