Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
kaminor
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av kaminor »

Kall-El skrev:OM jag såg rätt har Jakobs gjort 20 poäng på 80 SHL-matcher. Med tanke på spelarens ålder och att hans uppgift i klubben skulle bli att göra poäng håller jag det som tveksamt att han skulle lyckas hos oss i SHL.
Pär Arlbrandt gjorde fyra poäng på sina första 78 matcher i Elitserien. När han började producera poäng i Elitserien var han bara nåt eller ett par år yngre än vad Jakobs är nu. I år vann Arlbrandt SHL:s poängliga i överlägsen stil.

Men Jakobs är inte bara en potentiell poänggörare, han är dessutom hårt jobbande, ettrig och bra i forecheck och backcheck. Han är en självklar "keeper", till en rimlig lönepost. Han verkar också trivas grymt bra hos oss.
Senast redigerad av kaminor den 2014-04-10 22:33:15, redigerad totalt 2 gång.
Användarvisningsbild
JohanPez
Säsongskort: Ja

Inlägg av JohanPez »

HomeOfSvenTumba skrev:
Axel_K skrev:Silly-season borde gälla sponsorer också väl?

Tror ni vi kommer få in några nya stora sponsorer till nästa säsong? Vilka skulle det kunna bli?
Energizer såg riktigt snyggt ut på tröjorna förut kanske något vi borde få tillbaka! :lol:
Tillbaka med PlayStation på tröjorna!!!
Under Armour, det vore nåt...

Sent from my iPad using Tapatalk
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

En grej som jag märkt med just Jakobs är att inte bara hans prestation på isen har förbättras mer och mer ju längre han var här, utan hans spelglädje verkar ha ökats något enormt.

I början så såg han nästan lite småsur ut (kanske förklarligt då han blivit åsidosatt i Leksand) och de gångerna han gjorde mål eller assist så såg det lite måttligt roat ut både på isen och gentemot fansen.

Fram emot slutet dock, och främst i kvalserien, så tycker jag Jakobs blev en helt annan människa. Han visade enorma känslor när någon i laget gjorde mål och när han själv lyckades sätta en så började han hoppa halvvägs uppför plexiglaset mot fansen. I sista matchens målsekvenser och i efterfirandet var det nästan han som verkade gladast över att vi lyckades.

Så ja, jag kan mycket väl se att Jakobs har potential även i SHL, om vi då kan få honom till ett hyfsat pris. Gillar honom faktiskt.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

kaminor skrev:
Kall-El skrev:OM jag såg rätt har Jakobs gjort 20 poäng på 80 SHL-matcher. Med tanke på spelarens ålder och att hans uppgift i klubben skulle bli att göra poäng håller jag det som tveksamt att han skulle lyckas hos oss i SHL.
Pär Arlbrandt gjorde fyra poäng på sina första 78 matcher i Elitserien. När han började producera poäng i Elitserien var han bara nåt eller ett par år yngre än vad Jakobs är nu. I år vann Arlbrandt SHL:s poängliga i överlägsen stil.

Men Jakobs är inte bara en potentiell poänggörare, han är dessutom hårt jobbande, ettrig och bra i forecheck och backcheck. Han är en självklar "keeper", till en rimlig lönepost. Han verkar också trivas grymt bra hos oss.
Arlbrandt var dock mycket, mycket mer dominant i Allsvenskan än vad Jakobs någonsin var. Sen fick han inte chansen i SSK i rätt roll.
Expert.
Användarvisningsbild
Rocky3000

Inlägg av Rocky3000 »

JohanPez skrev:
HomeOfSvenTumba skrev:
Axel_K skrev:Silly-season borde gälla sponsorer också väl?

Tror ni vi kommer få in några nya stora sponsorer till nästa säsong? Vilka skulle det kunna bli?
Energizer såg riktigt snyggt ut på tröjorna förut kanske något vi borde få tillbaka! :lol:
Tillbaka med PlayStation på tröjorna!!!
Under Armour, det vore nåt...

Kobra Rax, CurEra eller Rodentin skulle sitta fint!
Bild
Túrin Turambar

Inlägg av Túrin Turambar »

SirDIFalot skrev:
kaminor skrev:

Arlbrandt var dock mycket, mycket mer dominant i Allsvenskan än vad Jakobs någonsin var. Sen fick han inte chansen i SSK i rätt roll.
Men för mig behöver inte Jakobs vinna skytteligan i SHL för att vara värd att behålla. Om han blir ungefär hälften så bra som Arlbrandt så duger det nog gott. ;)
snufkin

Inlägg av snufkin »

Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Hannula? Nej. Han kostar för mycket. Urbom? Gärna.
DIFÖrebro

Inlägg av DIFÖrebro »

snufkin skrev:nu börjar de hända saker..

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 8702536.ab
Och på sidan bredvid bekräftar Ahnelöv att han flyttat till Stockholm redan http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 8692123.ab

Vi måste väl lyckas värva honom. Kan inte bli ett bättre läge? Hoppas han inte har något orealistiskt högt lönekrav bara.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Är själv väldigt sällan aktiv i denna tråd, men jag har dock ett litet önskemål.
Kan vi inte fimpa alla länkar från de stora kvällsblaskorna? alla läser ju de nyheterna iaf.
Känns väldigt -Jasså säger du det/ -Det menar du inte varje gång

Jag förväntar mig en annan nivå på ryktena i denna tråd, antingen från mer obskyra sajter eller från insatta pålitliga skribenter/bloggare som alla kanske inte följer frekvent
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Ante har inte fått lön sedan årsskiftet...

http://www.expressen.se/sport/hockey/kh ... e-problem/
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Lee Harvey Oswald skrev:Är själv väldigt sällan aktiv i denna tråd, men jag har dock ett litet önskemål.
Kan vi inte fimpa alla länkar från de stora kvällsblaskorna? alla läser ju de nyheterna iaf.

Jag förväntar mig en annan nivå på ryktena i denna tråd, antingen från mer obskyra sajter eller från insatta pålitliga skribenter/bloggare som alla kanske inte följer frekvent
Den här tråden är väl den mest spännande. Dock borde den kanske hållas renare än vad den gör. Själv kan jag tycka att det är roligt att spekulera och leka lite sportchef ibland. Samtidigt borde det kanske inte göras i den här tråden utan i någon annan tråd. En annan regel borde vara att man inte får länka en EP-profil och skriva "Kanske den här killen kan vara något" så klickar man på länken och Ahnelöv kommer upp. En veckas avstängning på sådant är rimligt + 500 kr böter till Djurgårdshjälpen. Att länka en artikel som lekat uppe mer än tre-fyra timmar borde vara två dagars avstängning och 100 kronor i böter där böterna går upp med 100 kr per timme.

Detta skulle ge en mer relevant tråd och DIF skulle ha råd att värva alla spelare som droppas här. Win-win.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Frasse »

android skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:Är själv väldigt sällan aktiv i denna tråd, men jag har dock ett litet önskemål.

Den här tråden är väl den mest spännande. Dock borde den kanske hållas renare än vad den gör. Själv kan jag tycka att det är roligt att spekulera och leka lite sportchef ibland. Samtidigt borde det kanske inte göras i den här tråden utan i någon annan tråd. En annan regel borde vara att man inte får länka en EP-profil och skriva "Kanske den här killen kan vara något" så klickar man på länken och Ahnelöv kommer upp. En veckas avstängning på sådant är rimligt + 500 kr böter till Djurgårdshjälpen. Att länka en artikel som lekat uppe mer än tre-fyra timmar borde vara två dagars avstängning och 100 kronor i böter där böterna går upp med 100 kr per timme.

Detta skulle ge en mer relevant tråd och DIF skulle ha råd att värva alla spelare som droppas här. Win-win.
Det har i alla tider lagts tid på att hålla denna/dessa trådar rena ifrån OT.
Dock är det tyvärr så att folk väljer att skriva i den för tidpunkten mest aktiva tråden oavsett om det handlar om nyförvärv, sponsorer eller spelares privata vanor.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Användarvisningsbild
JohanPez

Inlägg av JohanPez »

Jag läser aldrig kvällsblaskorna såvida de inte länkats härifrån eller av de jag följer på Twitter.
Däremot skulle man som android är inne på gärna få lägga in rubriken om man länkar till en artikel eller spelarens namn om man länkar till EP för att läsare ska slippa läsa samma saker flera gånger.

Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Kan inte Ante spela gratis i Djurgår'n istället?
Låst