"Visa hjärta eller lämna vår förening!" Med Pirnes, Birath som lök på laxen i en för deras skull bedrövlig säsong ser jag inget förkastligt med det uttalandet, även om jag sällan tror "hjärta" är en så betydande faktor bortom fansens etablerade "sanningar". Det enda förkastliga är att vem som nu än skrivit den artikeln - jag hittade den inte - gör anspråk på att vara journalist utan att ens kunna skillnaden på de och dem.ciirree skrev: Jag kan inte länka artikeln men gå in och läs, notera det som sägs i början: "Dem har inte visat hjärta på hela säsongen så jag tror inte de kommer att göra det ikväll heller"
Så vidrigt sagt. Skulle aldrig kunna säga så om DIF i media.
Kvalserien 2014
Re: Kvalserien 2014
AIK kommer inte vinna eller ta poäng mot Rögle, inte en chans. Så dåliga framåt är dem. Ska vi upp kräv målkalas.
...och målkalas mot defensivt starka Västerås kan vi glömma...Jerka skrev:AIK kommer inte vinna eller ta poäng mot Rögle, inte en chans. Så dåliga framåt är dem. Ska vi upp kräv målkalas.
"Grym jävla publik" - Michael Holmqvist efter DIF - AIK (25/3 -14)
Re: Sv: Kvalserien 2014
Det sista var ett slarvcitat av mig.sm910 skrev:"Visa hjärta eller lämna vår förening!" Med Pirnes, Birath som lök på laxen i en för deras skull bedrövlig säsong ser jag inget förkastligt med det uttalandet, även om jag sällan tror "hjärta" är en så betydande faktor bortom fansens etablerade "sanningar". Det enda förkastliga är att vem som nu än skrivit den artikeln - jag hittade den inte - gör anspråk på att vara journalist utan att ens kunna skillnaden på de och dem.ciirree skrev: Jag kan inte länka artikeln men gå in och läs, notera det som sägs i början: "Dem har inte visat hjärta på hela säsongen så jag tror inte de kommer att göra det ikväll heller"
Så vidrigt sagt. Skulle aldrig kunna säga så om DIF i media.
Det är den "Vi ska inte spela upp Djurgården".
Tycker bara det är skamligt att säga så.
Re: Sv: Kvalserien 2014
Tack, hittade den.ciirree skrev:Det sista var ett slarvcitat av mig.
Det är den "Vi ska inte spela upp Djurgården".
Tycker bara det är skamligt att säga så.

Han säger ju faktiskt "Alla spelare har inte visat hjärta under säsongen", vilket ju är bland det snällare sättet man kan uttrycka det på. Alla spelare och ledare har verkligen inte visat hjärta i AIK, och då pratar jag inte ens om hur det sett ut på isen, utan deras härvor med Pirnes, Birath, Bäckman osv. Jag tyckte inte det var varken sympatiskt eller rätt läge när vår läktare körde med "Visa hjärta eller stick!"-budskapet i sånger, banderoller, tillrop och annat under KS men när det är så illa som i AIK så vore det ju snarare skamligt att låtsas som att deras spelare/ledare betett sig okej. Den man älskar den agar man hette det förr, att sopa problemen under en "kärleksfull" matta är det bästa en medlem kan göra för att i längden förstöra sin förening.
Senast redigerad av sm910 den 2014-04-07 15:22:47, redigerad totalt 1 gånger.
Sen har AIK många legoknektar som kommer gå nästa år när de ligger i HA.. Så tror att spelarna ändå vill visa sig från sin bästa sida, så att de kan hitta ett nytt kontrakt i någon annan SHL-klubb =) Det är iaf det jag hoppas på!
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Sorry som fan! Jag verkar ha förstört Matchtråden mot Västerås när jag skrev "Jaaa" på tok för långt. Kan någon mod fixa? Verkar inte som att jag kan editera heller då edit-knappen är borta.
- Jim Morrison
Grattis grabbar och flickor! Fy fan vilken glädje.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- Remy Lebeau
Detta slår fan allt!
Tror fortfarande inte det är sant!
Vi är tillbaka!
Tror fortfarande inte det är sant!
Vi är tillbaka!
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
- reservjesus
Hej då åt den här tråden. FAN VAD SKÖNT!
För övrigt anser jag att Solna ska förgöras.
Är helt mållös, det här kunde man inte tro för några månader sen men nu är vi där. Så jävla underbart!
DIF#1 skrev:...och målkalas mot defensivt starka Västerås kan vi glömma...Jerka skrev:AIK kommer inte vinna eller ta poäng mot Rögle, inte en chans. Så dåliga framåt är dem. Ska vi upp kräv målkalas.
Vaa?