Kvalserien: Örebro - Djurgårdens IF 23/3 2014
Re: Kvalserien: Örebro - Djurgårdens IF 23/3 2014
Vi vinner med 4-2 Hattick av Jakobs. Sista gör Adam i tom bur. Sanna mina ord.
Re: Sv: Kvalserien: Örebro - Djurgårdens IF 23/3 2014
grym Insats mot vik? såg du ens matchen?20002001 skrev:Självklart är man på plats! Sätter mig i bilen klockan 12.00 imorgon. Alla som kan borde ta sig till Örebro, laget behöver stödet.
Vi gjorde en grym insats i Västerås igår och det behövs imorgon igen.
Torsk 6-0.
Skickat från min C6603 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Re: Sv: Kvalserien: Örebro - Djurgårdens IF 23/3 2014
Han menar ju klacken...Morwin skrev:grym Insats mot vik? såg du ens matchen?20002001 skrev:Självklart är man på plats! Sätter mig i bilen klockan 12.00 imorgon. Alla som kan borde ta sig till Örebro, laget behöver stödet.
Vi gjorde en grym insats i Västerås igår och det behövs imorgon igen.
Torsk 6-0.
Skickat från min C6603 via Tapatalk
- Lidingö DIF
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Torsk hos pajasarna från gnällbältet imorgon och man sitter på A11 nästa November och motståndet heter inte Färjestad utan Piteå.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
- -daniel-
Ja men det här blir ju mysigt. Alla ni som tar er dit är hjältar, precis lika stora hjältar som de som var i Västerås i fredags (förbannat bra insats, förövrigt...).
Vågar man tro på mirakel på isen? Nej förmodligen inte.
Vågar man tro på mirakel på isen? Nej förmodligen inte.

- SirDIFalot
På pappret den svåraste matchen under kvalserien. Ge mig en poäng och jag tar nog det direkt...
Expert.
-
Lidingö DIF skrev:Torsk hos pajasarna från gnällbältet imorgon och man sitter på A11 nästa November och motståndet heter inte Färjestad utan Piteå.
...och Vita Hästen.
Enligt den klassiska Djurgårdslogiken så sopar vi mattan Örebro.
Jag vill bara se att ett "nu jävlar är det bara att köra tänk". Det är inte många som tror att detta ska gå vägen ändå. Speciellt inte med alla skador på nyckelspelare. Vi har bara allt att vinna!
Full Fart Framåt!!! Gör oss stolta!
Jag vill bara se att ett "nu jävlar är det bara att köra tänk". Det är inte många som tror att detta ska gå vägen ändå. Speciellt inte med alla skador på nyckelspelare. Vi har bara allt att vinna!
Full Fart Framåt!!! Gör oss stolta!
-
Kommer ihåg Örebro-DIF 2012/2013.
En 0-1-seger signerad Douglas Murray. Förmodligen det långsammaste åket någonsin skådat på is, när Murray trampar upp från framför eget mål hela vägen över isen, dunkar pucken i kortsargen och tar egen sargretur innan han slänger in den i mål.
Vi behöver inte mer än så. Vi behöver inte mer. Snälla.
EDIT: Mitt minne svek mig och matchen slutade 1-2. Än dock signerades den Douglas Murray. Vi behöver inte mer än att Lidström åker upp och gör ett enda jävla mål. Det är han skyldig oss sen 2011/2012.
Jag kommer självklart också ihåg 2-5 i Play-Off. Det glömmer vi dock, så blir det inte imorgon.
En 0-1-seger signerad Douglas Murray. Förmodligen det långsammaste åket någonsin skådat på is, när Murray trampar upp från framför eget mål hela vägen över isen, dunkar pucken i kortsargen och tar egen sargretur innan han slänger in den i mål.
Vi behöver inte mer än så. Vi behöver inte mer. Snälla.
EDIT: Mitt minne svek mig och matchen slutade 1-2. Än dock signerades den Douglas Murray. Vi behöver inte mer än att Lidström åker upp och gör ett enda jävla mål. Det är han skyldig oss sen 2011/2012.
Jag kommer självklart också ihåg 2-5 i Play-Off. Det glömmer vi dock, så blir det inte imorgon.
25/4-2025
Vinst i morgon men det blir tufft.
haha Douglas Murrays mål sitter verkligen kvar på näthinnan,
Så jävla skön å bara åker över hela planen utan att någon ens försöker ta pucken av han
Respekt!
haha Douglas Murrays mål sitter verkligen kvar på näthinnan,
Så jävla skön å bara åker över hela planen utan att någon ens försöker ta pucken av han
Respekt!
Försöker med samma metod, har en känsla av att det här är jag efter matchen.Kall-El skrev:Tror personligen att vi åker på dundersmisk mot ett heltaggat Örebro här.
Inte bra att de tog stryk nere i Skåne sist alls.
Det enda lilla som talar för poäng för oss här är att jag gått in med hyfsat tungt spel på Örebro- seger...
....Med tanke på hur det såg ut mot VIK senast och att vi nu möter seriens bästa lag skulle det inte alls förvåna mig om slutresultatet skrevs till 3-0 eller något liknande till hemmalaget. Tror helt enkelt inte att vår offensiv med tanke på alla skador räcker till för att hota hemmalaget nämnvärt.

Om man satsar på att köpa biljett till vår sektion vid direktinsläppet imorgon. Betalar man bara sen får man gå in, eller får man någon biljett också?
Det jag undrar över är om jag kan vara där 14:30 och köpa till mig och polarna, och så går vi in senare. Eller måste vi alla köpa enskilt och gå in på en gång?
Det jag undrar över är om jag kan vara där 14:30 och köpa till mig och polarna, och så går vi in senare. Eller måste vi alla köpa enskilt och gå in på en gång?
-
Saviano hjärta glöder!
Idag åker trumman med så det blir tryck.
Vinst med 7-1
Idag åker trumman med så det blir tryck.
Vinst med 7-1
- Daniel08
- Medlem: Ja, ständig medlem
Usch rös till när jag läste att det är snudd på bragd om vi vinner borta mot örebro. Tyvärr är det den verklighet vi lever i. Jag hoppas vi kan studsa tillbaka idag och knipa åtminstone en poäng så att man som supporter kan gå till debyt och iaf känna att det finns en chans. Idag har jag mentalt förberett mig på en torsk. Det hade jag inte gjort i fredags. Idag kan jag ta en torsk med uddamålet men om det rinner iväg tror jag det kommer påverka grabbarnas självförtroende rejält och då känns det inte sannolikt att vi helt plötsligt ska vakna och vinna resterande matcher.BOMBOM BOUCHARD skrev:Vi missade i praktiken vår chans senast mot Vik.
För att skaka liv i detta krävs en bragdseger i Örebro.
De som orkar och har hoppet kvar kan fortsätta tro på SHL vid en förlust imorgon.
Jag är övertygad om att det är kört då. Bara teoretiska spekulationer kan få oss att hoppas då.
6 matcher kvar sedan, bla ett derby och borta Rögle och Mif. Finns inte på kartan att vi bara tappar 3 p där. Sedan ska vi då gå rent hemma. Jo jag tackar.
Vi hade världens chans igår men tog den inte. Rögle däremot, verkar vara ett lag som tänker ta till vara på allt som bjuds. Trodde aldrig de skulle vara med och tävla till omgång 4.
Hatar detta hattande mellan hopp och förtvivlan...
Jag vill ha tillbaka mitt stora och starka Djurgården som inte tog skit och aldrig vek ner sig.
Ständig medlem säsongen DIF åkte ner i allsvenskan.