Ångest sedan Fredagskväll. 2 dagars ångest. 2 dagars jävla ångest, och då är det fortfarande lite över 29h kvar. Fyfan.Manijock skrev:Imorgon avgörs alltså denna säsongen. Torsk, och vi kan summera denna säsong i fiasko. Torsk, och vi går in i en playoff med all press på oss. Vi kommer ställas mot ett Karlskrona som kommer att vakna när de får tillbaka sina gubbar, vi möter ett Rögle som har i tradition att sätta käppar i vårt hjul och vi får möta Mora som... Aja Mora ska vi kunna ta, men det hjälps fan inte.
Blir det vinst å andra sidan går vi in i en Kvalserie, vilken var förväntningarna inför säsongen. Vi går dessutom in i en Kvalserie helt utan press. Ingen kan förvänta sig att detta lag ska tävla med trupper såsom Örebros, Malmös eller Västerås. Knappt heller Solnas! Örebro och Malmö går in som storfavoriter. Vi kan slappna av med våran Kalla-bragd i bagageluckan och bara njuta av fullsatta matcher. Fullsatta matcher där vi mycket väl kan jävlas med topplagen.
Imorgon kväll vid 21:30 vet vi alltså. Känns lite som lugnet före stormen idag. Lugnt väder, allt har gått lugnt och fint på jobbet. Jag känner mig rätt tillfreds med dagen. Har en bestämd känsla av att morgondagen kommer prydas av något helt annat. Ångest, hopp, förtvivlan, ilska, euforisk glädje! Den som lever får se... Tänk att vi skulle få vara med om en sådan här spänning till slut ändå? Vem fan trodde på detta för ett par månader sen när Zabel sa att han var "nöjd med jobbet därute" efter en förnedrande torsk mot Björklöven....
Rögle BK - Djurgårdens IF 4/3 2014
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Rögle BK - Djurgårdens IF 4/3 2014
25/4-2025
Re: Sv: Rögle BK - Djurgårdens IF 4/3 2014
Jag tror dem har samma som förra året och då är det 4-7 och 5-6 och bäst placerade lag börjar iallafall borta. Och om dem sedan kör varannan då har vi borta på mån och hemma på tis eftersom det är match utan uppehåll där.Isabo skrev:Är det någon som vet om man har fastställt någon form av spelordning för förkvalet, i det fall vi hamnar där? Alltså att fyran möter sjuan i den och den omgången. Eller kommer det att lottas från scratch?
Ser nämligen att det är matchdag 10 mars och då är det planerat ett födelsedagsfirande, slkulle vara trist om man missade en hemmamatch denna säsongen
EDIT: Kollade lite. Det var såhär förra året:
4an möter 7an och 5an möter 6an.
Bäst placerade lag börjar borta, dvs BIK och DIF.
DIF (5) fick följande (B H H B B H )
IKO (7) fick följande (H B B H H B )
4an och 6an får varannan H varannan B.
Dem borde ha samma upplägg och isåfall har vi borta på mån och hemma tis

-
Ändrat i år..
6 mars
BIK Karlskoga/Djurgården – Rögle
Karlskrona – Mora/Timrå
8 mars
Mora/Timrå – BIK Karlskoga/Djurgården
Rögle – Karlskrona
10 mars
Karlskrona – Rögle
BIK Karlskoga/Djurgården – Mora/Timrå
11 mars
Karlskrona – BIK Karlskoga/Djurgården
Rögle – Mora/Timrå
13 mars
Mora/Timrå – Karlskrona
Rögle – Djurgården/BIK Karlskoga
15 mars
Djurgården/BIK Karlskoga – Karlskrona
Mora/Timrå – Rögle
6 mars
Karlskrona – Mora/Timrå
8 mars
Rögle – Karlskrona
10 mars
Karlskrona – Rögle
11 mars
Rögle – Mora/Timrå
13 mars
Mora/Timrå – Karlskrona
15 mars
Mora/Timrå – Rögle
25/4-2025
Helvete vad nervöst!
Lång dag på jobbet idag.
Runt 09.00 imorgon sätter jag och två andra oss på tåget mot Ängelholm.
Snälla DIF, gör oss stolta!
Lång dag på jobbet idag.
Runt 09.00 imorgon sätter jag och två andra oss på tåget mot Ängelholm.
Snälla DIF, gör oss stolta!
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
Haha såg de. Typiskt när jag skrev hela det där långa!förevigtdjurgården skrev:Ändrat i år..
6 mars
Karlskrona – Mora/Timrå
8 mars
Rögle – Karlskrona
10 mars
Karlskrona – Rögle
11 mars
Rögle – Mora/Timrå
13 mars
Mora/Timrå – Karlskrona
15 mars
Mora/Timrå – Rögle
Jag tycker det där är dumt schema för man vet ju inte nu vart Rögle hamnar!? Rögle kan hamna både 5a, 6a och 7a så det betyder att dem inte har ett system längre utan dem har antigen bestämt själva eller lottat!
-
Tror bara det är räknat som att de blir sexa. Så det är alltsåciirree skrev:Haha såg de. Typiskt när jag skrev hela det där långa!förevigtdjurgården skrev:Ändrat i år..
6 mars
Karlskrona – Mora/Timrå
8 mars
Rögle – Karlskrona
10 mars
Karlskrona – Rögle
11 mars
Rögle – Mora/Timrå
13 mars
Mora/Timrå – Karlskrona
15 mars
Mora/Timrå – Rögle
Jag tycker det där är dumt schema för man vet ju inte nu vart Rögle hamnar!? Rögle kan hamna både 5a, 6a och 7a så det betyder att dem inte har ett system längre utan dem har antigen bestämt själva eller lottat!
Omg. 1: 4-6, 5-7
Omg. 2: 7-4, 6-5,
Omg. 3: 4-7, 5-6
Omg. 4: 5-4, 6-7
Omg. 5: 7-5, 6-4
Omg. 6: 4-5, 7-6
25/4-2025
Jo men dem kan aldrig ta för givet och räkna så! Det är dåligt anser jag! Men men.. nu äre ju Bondeligan vi spelar i och inte SHL.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Men SHL är ju sämre än AS i många frågor.
Inte minst sportsligt. Hur löjligt är det inte med 10 lag till slutspel?
Lag 11 spelar kvalserien. En del lag direkt till kvartsfinal, en del andra lirar åttondel.
Är det basket eller ishockey? Lek eller allvar?
Sedan komma mitt under säsong och snacka om ev 14 lag till kommande säsong.
Nej, SHL är på väg utför, synd och skam på Svensk idrotts i grunden bästa produkt.
Hoppas de tillsätter kompetent folk som kan vända serien i rätt riktning.
Inte minst sportsligt. Hur löjligt är det inte med 10 lag till slutspel?
Lag 11 spelar kvalserien. En del lag direkt till kvartsfinal, en del andra lirar åttondel.
Är det basket eller ishockey? Lek eller allvar?
Sedan komma mitt under säsong och snacka om ev 14 lag till kommande säsong.
Nej, SHL är på väg utför, synd och skam på Svensk idrotts i grunden bästa produkt.
Hoppas de tillsätter kompetent folk som kan vända serien i rätt riktning.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Kunde inte hålla mig. Flyger ner vid lunch.
- SirDIFalot
Flygplanskapar-DIF!pulverapa skrev:Kunde inte hålla mig. Flyger ner vid lunch.
Expert.
- diftobbe89
Euforin lär inte ha några gränser om vi lyckas vinna imorgon.
Men det är som upplagt för en BIK seger och ett kryss i vår match, lidandet ska pågå ända in i det sista.
Troja - BIK 2-4
Rövle - DIF 2-2
Så ser det ut efter 60minuter sen vågar jag inte tänka längre.
Bara fixar det här nu så man kan slappna av lite och se fram emot UFC-London i helgen.
Men det är som upplagt för en BIK seger och ett kryss i vår match, lidandet ska pågå ända in i det sista.
Troja - BIK 2-4
Rövle - DIF 2-2
Bara fixar det här nu så man kan slappna av lite och se fram emot UFC-London i helgen.
Spela fult
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Skriver under på allt, förutom att jag fått syner om att vår match slutar 3-3.diftobbe89 skrev:Euforin lär inte ha några gränser om vi lyckas vinna imorgon.
Troja - BIK 2-4
Rövle - DIF 2-2
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Jag sitter och funderar på när första förlusten efter denna flygning kommer.. Kan vi ha en sån röta att både vi och Karlskoga kammar noll imorgon? Högst osannolikt i min bok.
För nervös för att anta något resultat. Vi ska till kvalserien. Hur vi når det bryr jag mig inte om, bara vi gör det så blir jag nöjd. Kör DIF, KÖR!
EDIT: , inte helt relevanta ord tills imorgon men syftet är ändå detsamma. Ut och kör bara!
För nervös för att anta något resultat. Vi ska till kvalserien. Hur vi når det bryr jag mig inte om, bara vi gör det så blir jag nöjd. Kör DIF, KÖR!
EDIT: , inte helt relevanta ord tills imorgon men syftet är ändå detsamma. Ut och kör bara!
Senast redigerad av Mash den 2014-03-03 19:20:28, redigerad totalt 1 gånger.
-
Vill vara positiv (inte musikinstrumentet) och säga att det var innan Säcken, då jag hade haft samma känsla, men tror jag på vinst till oss med 4-3.minalman skrev:Det känns som att rövle och karlskoga har allt att vinna och inget att förlora, tröja har inget att spela för och att vi kommer träffa målvakten och stolparna när vi får chanser. Typiskt scenario som vanligt alltså.
rövle gör ett snabbt mål, vi pressar under resten av matchen och vinner skotten överlägset. Lyckas få in 1-1 i 58:e minuten med sex utespelare, men förlorar sedan på straffar (Adam, storspelar i matchen, men tar ingen straff, som vanligt).
Samtidigt vinner karlskoga lätt och tar tredjeplatsen.
Ska bli skönt att slippa gå och vänta på kvalserien...
Ödesprofetior har en förmåga att bli sanna, men nu förstår laget och kan ta ansvaret, utan att falla.
Full rulle framåt och trenne poäng.
: )
Sent from my iPad using Tapatalk
- -daniel-
Orkar inte med det här. Känns för jobbigt... 
Hoppas verkligen inte spelarna känner samma sak, då förlorar vi med 6-0 (alla tabbar av en fladdrande Reidar Dahlén) samtidigt som BIK har lekstuga mot Troja i det mindre anrika "Hovet" nere i glesbygden.

Hoppas verkligen inte spelarna känner samma sak, då förlorar vi med 6-0 (alla tabbar av en fladdrande Reidar Dahlén) samtidigt som BIK har lekstuga mot Troja i det mindre anrika "Hovet" nere i glesbygden.