DIF i Media

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Jepe
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: DIF i Media

Inlägg av Jepe »

pulverapa skrev:Anledningen till att han inte accepterade det här jämfört med de andra killarna var väl att de (Ölvestad, Fimpen, Tim, Otto?) fortfarande var välkomna att träna (deras access-kort fungerade etc) medan Mackan inte var välkommen. Det här har DIF försökt släta över genom att säga att allas kort slutade fungera vid ishockey-VM, men det var väl egentligen långt efter det här... Mackans situation är inte exakt densamma som för de andra spelarna i de här fallet. Det är så han upplever det.
"- I efterhand har jag förstått att det berodde på det var hockey-VM, och att inga andra spelare kunde komma in. Men det visste jag inte då."
2014-04-07, vad hände?
Erik af Sibirien

Inlägg av Erik af Sibirien »

sm910 skrev:
1962FenderStrat skrev:Teckna aktier? Det betyder alltså att M.N kommer att bli delägare i Djurgården? Tillåt mig spy upp dagens lunch.
Det är han redan, med tanke på att han var en av de som fick chippa in vid nyemissionen 04' för att rädda vår förening. Det som får mig mest att vilja spy upp lunchen - förutom det faktum att det från DIFs sida verkar varit en lögn med att man reserverat belopp för eventuell förlust - är alla överdrivet hårda reaktioner.

Jag har svårt att se att någon som Nilson - som vuxit upp i Djurgården och räddat vår ekonomi med pengar ur egen ficka - skulle göra det här av ren småsint egoism. Då var han en jäkligt bra skådespelare under korridorssamtalen i rättegången där han verkade genuint tyngd av hela den här cirkusen och att behöva processa mot Djurgården. Det faktum att han dessutom verkar redo att ta ersättningen i form av Djurgårdsaktier - rätt usla med tanke på vår konkursmässighet - tycker jag ytterliggare talar för det.

Istället är jag glad att det är Nilson som drev det här och inte någon som hade kunnat pungslå vår klubb mycket värre om man faktiskt varit ute efter att skada den. Ja, det var ett standardavtal från Hockeyligan, men det är ingen vidare ursäkt. Vi är ingen kvartersklubb eller korplag, Djurgården Hockey AB är ett storföretag med mångmiljonomsättning som i takt med svensk elitidrotts kommersialisering och professionalisering måste kunna vara professionella också i organisation och arbetsgivarroll. Varför vi driver en sådan här tvist - med hundratusentals kronor i rättegångskostnader att betala för vår sida och motståndarens ersättning - när vi inte ens har reserverade medel för förlust är bortom mitt förstånd.

Förmodligen var det här ett wake up call vår organisation behövde. Avslutet gentemot Nilson verkar sköts jävligt illa. Kontraktsskrivandet verkar skötts jävligt illa. Arbetsgivaransvaret verkar sköts jävligt illa. Den här affären reflekterar bara skit på vår dåvarande såväl som nuvarande ledning, och jag har full förståelse för att Unionen - för det är främst i Unionen och inte Nilsons intresse det här har drivits, det ska vi vara klara med - inte viker ner sig. Vi hade kunnat lösa det här i skiljenämnd, ta det som en (klart billigare) läxa och göra en rejäl översyn av organisationen som konsekvens. Istället driver vi det till rätten och låter Nilson ta oerhört mycket skit. Fegt och skamligt. I slutändan gör Nilson/Unionen oss en stor tjänst, för trots de svindlande summor den här processen handlar om så är det ändå en spottstyver mot vad en amatörmässig organisation slukar när man har en sådan årsomsättning som Djurgården IF. Det är bara hoppas att det här blir ett ordenligt och välbehövt stålbad.

Förövrigt kan det vara värt att påpeka att AB, eftersom de inte verkar bemödat sig att ens läsa domen, slirar en del på siffrorna. Viktigast torde vara att påpeka att det inte handlar om ersättning á 41000kr/månad, utan 24031kr/månad jämte ränta.
Detta var så bra att vi tar det igen.
Användarvisningsbild
pulverapa

Re: Sv: DIF i Media

Inlägg av pulverapa »

Jepe skrev:
pulverapa skrev:Anledningen till att han inte accepterade det här jämfört med de andra killarna var väl att de (Ölvestad, Fimpen, Tim, Otto?) fortfarande var välkomna att träna (deras access-kort fungerade etc) medan Mackan inte var välkommen. Det här har DIF försökt släta över genom att säga att allas kort slutade fungera vid ishockey-VM, men det var väl egentligen långt efter det här... Mackans situation är inte exakt densamma som för de andra spelarna i de här fallet. Det är så han upplever det.
"- I efterhand har jag förstått att det berodde på det var hockey-VM, och att inga andra spelare kunde komma in. Men det visste jag inte då."
Svar på tal. ;)
Rolv

DIF i Media

Inlägg av Rolv »

Sotarn skrev:
Rolv skrev:Denna teori är bara ett möjligt scenario utan som helst någon skildring av verkligheten:
M.N kanske inte kunde leva med att han skulle efterskänka pengar till klubben i hans hjärta utan att det kom upp till ytan och ingen hade fått reda på det. I kombinationen med sättet han blev behandlad.
Om det nu blir någon typ av "deal", så har M.N satt DIF på plats, bringat klarhet i villkoren i framtida hockyekontrakt samt så han gör klart för hela media-Sverige, att han efterskänker att antal kronor till klubben i sitt hjärta. M.N =hjälte! ;)
Herregud på riktigt alltså herregud!
Du ska inte ta det så allvarligt, det är skrevet med en stor portion ironi. :)
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Satan vad jag gillar Otto, men... hoppas fortfarande MN bryter tre ben och blir hockeyinvalid.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Enbom skrev:Satan vad jag gillar Otto, men... hoppas fortfarande MN bryter tre ben och blir hockeyinvalid.
Agreed.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Om m.n. går in med lön till en toppspelare resten av säsongen, samt tar ut hela skadeståndet i avlagda hockeyprylar så är jag beredd att förlåta honom.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Godnoken

Inlägg av Godnoken »

Har otroligt svårt för att tycka att Marcus Nilson gjort eller gör något fel överhuvudtaget.
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
Användarvisningsbild
JohanPez

Inlägg av JohanPez »

Godnoken skrev:Har otroligt svårt för att tycka att Marcus Nilson gjort eller gör något fel överhuvudtaget.
"Jag älskar Djurgården som förening och är tacksam för att de lagt grunden till min sportsliga utveckling och framgång men är förbannad över hur de som för närvarande är del av den sportsliga ledningen har behandlat mig. Därför vill jag ha juridisk upprättelse. Däremot är det sista jag vill göra är att sätta föreningen i mitt hjärta på pottkanten efter en degradering som jag i egenskap av lagkapten var högst delaktig i. Jag kommer således efterskänka varenda krona förutsatt att jag får rätt då min ekonomiska situation tillåter det. Jag hoppas att denna stämning kommer hjälpa spelare såväl som föreningar att tydliggöra avtal i framtiden och önskar Djurgården all lycka och hoppas givetvis att de snart återtar sin rättmätiga plats på tronen av svensk ishockey."

Lätt att snacka teori men hade jag varit i Nilsons dojor hade jag promenerat ner till Aftonbladet, gett dem ovanstående uttalande och agerat därefter. Ingen hade haft några invändningar.

Sent from my iPad using Tapatalk
gaspo

Inlägg av gaspo »

Kristoffer:Tycker du hat fel här! Kontraktet gäller för elitseriespel. Det står klart o tydligt högst upp på spelarkontraktet! Sedan gör man inte en sådan här sak mot klubben som gjort han till hockeymiljonär. Tyvärr är det överrepresenterat i ishockey med fruktansvärt giriga spelare. Ni tjänar mer än väl. Dessutom sätts en väldig massa pengar till prnsionsförsäkringar varje månad. Ni har så det räcker och blir över efter karrirären. Nä giriga hockeyspelare har förstört charmen med hockey. Men så är det i Sverige nu mer ska ha mer.
ciirree

Inlägg av ciirree »

Artikel i SB idag om de eventuella kvalseriematcher mot AIK. Man diskuterar bland annat att man:
- Vill undvika att mötas i sista omgången
- Inte ha klack för bortalag
- Båda matcherna ska spelas på Hovet. Inte Globen.

Den sista punkten är oerhört smart av båda lagen då det bara kostar massa extra pengar att ha i Globen (ännu mer om man skulle ha det på Tele2). +1
Också bra gjort att ha hemmaklacken för att slippa massa bråk!
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

ciirree skrev:Den sista punkten är oerhört smart av båda lagen då det bara kostar massa extra pengar att ha i Globen
Kostar det verkligen mer?
Avskaffa tre mot tre.
ciirree

Inlägg av ciirree »

Mattias_87 skrev:
ciirree skrev:Den sista punkten är oerhört smart av båda lagen då det bara kostar massa extra pengar att ha i Globen
Ironi?

Det måste de väl göra eller?
Fan dumheter att ens tänka på Tele 2 när vi har sån liten budget redan!
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

ciirree skrev:
Mattias_87 skrev:
Ironi?

Det måste de väl göra eller?
Fan dumheter att ens tänka på Tele 2 när vi har sån liten budget redan!
Procentuellt tror jag inte det kostar mer på Globen/tele2 (hyra i SEK/åskådare) än Hovet.
Hade vi betalat polisnotan hade det varit en annan sak, men nu är det borta (såvitt jag vet!), om en match spelas på Tele2 (vår hemmamatch) så lär det iallafall bli 20k+ där (första derbyt i kvalserien någonsin, första hockeymatchen på tele2).

Apropå säkerheten där så blir det ju exakt som hemmaderbyt i fotboll.

Jag tror DIF skulle få in mer pengar genom att spela på tele2, kanske bara dubbelt så mycket som på Hovet.

Jag är för att spela vår hemmamatch på tele2, deras hemmamatch får gärna spelas på Globen.
Skriv svar