Lee Harvey Oswald skrev:Hehe, tillåt mig småle
Även Ishockey är en bedömningssport, tolkning av regler går alltid att göra annorlunda.
Så vid behov, om SWE nu mot förmodan lyckas störa Kanada kommer det hända imorgon också.
Kanada kommer tillåtas göra det som behövs för att vinna, har sett det många gånger förut.
Tror iofs att Kanada vinner på egen styrka imorgon snarare än med domarnas hjälp.
I Overtime-spel, i en OS-final, med Svensk domare lovar jag att Sverige skulle haft fördel.
Nu blir det tvärtom, inget hokus pokus med det
Lee jag skiter fullständigt i om du "småler"
Kanada har alltid och kommer alltid att försöka få fördelar i hockeyns värld..
MEN jag tar hellre 10 av 10 ggr NHL domare i en OS final en tex en Finne/ryss/tjeck som dömer sin inhemska liga(visst ryssarna kanske blir bättre nu när dem har fått KHL men det låter jag vara osagt)
Självklart kommer dem sätta press på domarna osv under matchen men det gör dem hela tiden och dem har
ALLTID tillåtits med att köra sina tjuvknep/fult spel, bara o titta på VM finalen 2004 då Foppa tacklades fult, men var det en kanadick som dömde då?
Neeeej det var en Finne, fast han kanske var kanadick egentligen
Och som Sir säger, vafan dem har 1700(!!!) NHL matcher tillsammans på meritlistan, självklart kommer dem försöka göra sitt bästa jobb!
Den enda invändningen man kunde haft isf är att man kunde ha ett domarteam enbart ifrån USA, men dem har väl inte varit tillräckligt bra i OS för att få chansen.
Eller som Hugosson ifrån Pro hockey
"Ni behöver inte vara oroliga för effekten av att det blir kanadensiska domare i OS-finalen. Vi som följer NHL dagligen vet att det är världens bästa domare som är proffs ut i fingerspetsarna. Det går aldrig att garantera att domarna inte gör felbedömningar, men risken för jäv i OS-finalen är i det närmaste obefintlig.
Lägg fokus på att heja fram Tre Kronor i stället!"
Som minimal säger... Typiskt Sverige och gnälla om domarna innan matchen ens har spelats...
"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman