BigJ skrev:minalman skrev:När väl all press släpper och spelet stämmer är alla skadade eller sjuka. Jag lovar att det blir så.
Ja, om
alla är skadade och sjuka, då blir det svårt
Just nu ser det ju ut som att rögle, asplöven och vi går till play-off men det kan självklart se annorlunda ut när det är dags. Sedan kommer ett av topp 4 lagen just nu komma just 4 och få spela förkval. Detta lag, som kämpat som f-n för att bli topp 3 (jmf DIF förra året) kommer in i ett förkval med väldigt hängande axlar mest troligt. De andra lagen, som vi f ö just spelat mot borde vi ha slagit bägge två med ett normalt målskytte. Kan vi därför lyckas få igång spelet tills det är dags för förkvalet så finns det återigen stora chanser att ta hem förkvalet och komma in med en mycket stor positiv känsla i kvalserien.
Beundrar din positiva inställning.
Kommer antagligen krävas ungefär 20p (av 42 möjliga) till för att säkra en playoff-plats. Då är det fortfarande osäkert vart vi ens kommer stå inför playoffen, dvs hur mycket poäng vi går in i det med. Med trenden vi är i nu, med vår bästa back Nisse skadad fram till eventuellt playoff, och absolut uselt målskytte, helt låsta och sönderlästa av hela seriens alla lag, så tvivlar jag starkt på att vi kommer räcka till.
Helt ärligt så ser jag nog hellre att Timrå tar över vår plats, vi får sluta säsongen tidigt, bygga om och satsa framöver. Låt Challe och Zabel gå (men först när säsongen är slut, vill inte ha något jävla avgå-Zabel snack), de har bevisligen inte kunnat åstadkomma något på 2 år.
Värva in Bengtsberg från Troja-Ljungby, han har utgående kontrakt, är en stabil målvakt som många matcher står på huvudet och håller tätt för Troja, dessutom född/uppvuxen i Stockholm. Mattsson är kontrakterad till 14/15, men Reideborns kontrakt utgår nu. Låt Mattsson fortsätta som andrekeeper bakom Bengtsberg och låt Reideborn hitta ny address. (Har ingenting emot honom, tycker han är en bra målvakt men ser hellre Bengan där)
Plocka upp backar från junioren, låt Englund och Ollas-Mattson (iallafall) få börja spela redan nu. Handlar om att mobilisera inför framtiden, vi kommer inte gå upp i år, och då kommer ändå större delen av truppen vara borta när vi på nytt ska börja om. Värva en gammal, rutinerad räv som kan styra upp en av juniorerna, kan vi behålla Arnesson och Nisse (som får ta den andra av Englund/Ollas-Mattson)är jag mycket nöjd men tvivlar på att någon av dem stannar. Varför skulle de, när deras karriärer kan ta bra mycket mer fart någon annanstans. Försök behålla Norell och Holm, resten klarar vi oss bra utan.
På forwardssidan har vi kvar Ahlén, Sörenssen, Heinerö, Krüger, Kalin, Sörensen, samt ett optional år till med Nyberg. Försök behålla Guter, Ljungh och Holmqvist, om Jakobs mot förmodan skulle vilja slösa ett år till här så tar jag gärna med honom också. Fyll på med nytt på resterande positioner så gott det går, kanske har några bra prospects hos juniorerna som skulle kunna utvecklas?
Fyfan alltså..