Malmö Redhawks - Djurgårdens IF, 17/2 2007

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av DIF_Soldier »

hardrocker35 skrev:Så fort DIF förlorar så går jorden under för vissa här inne.Dom verkar tro att man ska vinna alla matcher som spelas och spela bra hela tiden.

Det var 8 matcher kvar att spela efter uppehållet.Tror inte att nån i DIF:S ledning hade kalkylerat med 8 raka segrar..

Allla lag gör skitmatcher..Bara lägga dom bakom sig och ta nya tag..
Exakt! Jag har sagt det förut och säger det igen;

Vid vinst: "JAAA! Sluspel!"
Vid förlust: "Fan, nu blir det kval..."

Visa nu för hevete att ni är DIFare och slut upp på måndag! Bättre att torska mot MIF än mot Mora - och Mora-matchen vinner vi!
Säg den glädje som varar
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Det är inte lätt att möta ett lag som Malmö som inte längre alls är så dåliga och som dessutom inte har något att förlora. De kan bara gå ut och köra medan vi känner pressen.
Äppelmos
Säsongskort: Ja

Inlägg av Äppelmos »

Jag trode inte vi skulle ta 8 av 8 matcher, men nu måste vi ta rästen om vi ska klara detta så komigen nu grabbar :)
Användarvisningsbild
Bjurling_39

Inlägg av Bjurling_39 »

VARFÖR!?!?!??!?!?!!
Kaptenen Ölvestad: Tackla är som att göra mål för mig!
micke_1891

Inlägg av micke_1891 »

Lee Harvey Oswald skrev:
Remy Lebeau skrev:Aja, vi är fortfarande på slutspelsplats. Nu gäller det att glömma denna match och blicka mot nästa match istället.
Njaa, det är bara en halv sanning.
SAIK, Mora, LCH har alla en match mindre spelad, DIF kan lika gärna ligga 11:a.

Denna förlust var väntad, hade det liksom på känn....

Kul tabell, för den som inte är drabbad dvs :roll:
10:a kan vi ligga som sämst Frölunda har lirat lika många matcher som oss och 1 poäng mindre.
Det enda som betyder något är att du är där. kom igen stöd Djurgården
Användarvisningsbild
Rash
Kontakt:

Inlägg av Rash »

Nu har man fått sova på saken efter en låååååång hemresa. Men besvikelsen ligger kvar och maler efter gårdagens fadäs.

Brukar inte gnälla så mycket. Men det DIF presterade i Malmö i går var inte bra. Visst, man kan inte kräva 3-poäng varje match (även om motståndet inte direkt var skrämmande). Men det man ALLTID kan kräva av spelare som lirare med våran sköld på bröstet är att man alltid ger 100% och har full fokus på matchen.

Så var det inte igår. Det fartfyllda spelet vi hade mot Brynäs och Timrå i veckan var som bortblåst. När sen intensiteten kom igång i vårt spel så var skärpan inte inställd och när vi väl fick chanser så brändes dom.

Men jag tror och hoppas på bättring till Mora imorgon för annars kommer segertåget Mora köra över oss totalt...
Lycka är att vara djurgårdare
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

hardrocker35 skrev:Så fort DIF förlorar så går jorden under för vissa här inne.Dom verkar tro att man ska vinna alla matcher som spelas och spela bra hela tiden.

Det var 8 matcher kvar att spela efter uppehållet.Tror inte att nån i DIF:S ledning hade kalkylerat med 8 raka segrar..

Jorden går väl inte under, men man måste väl få komma med kritik när DIF inte ens verkar ha den rätta inställningen och detta nu när hela skiten ska avgöras.
Användarvisningsbild
Rash
Kontakt:

Inlägg av Rash »

Caveman skrev:

Jorden går väl inte under, men man måste väl få komma med kritik när DIF inte ens verkar ha den rätta inställningen och detta nu när hela skiten ska avgöras.
Hardrocker har en poäng. Med tanke på att vi slog både Brynäs och Timrå, två lag som vi kanske inte förväntades att plocka full pott mot så är inte förlusten igår så farlig om man tittar på tabellen.

Men samtidigt så måste man få uttrycka sin besvikelse när vi förlorar på det sättet vi gör. Sen att om vi förlorar mot Malmö eller Färjestad spelar mindre roll, bara man står upp laget och ger allt. Så var inte fallet igår.
Användarvisningsbild
Emil Svelander

Inlägg av Emil Svelander »

Rash skrev:Nu har man fått sova på saken efter en låååååång hemresa. Men besvikelsen ligger kvar och maler efter gårdagens fadäs.

Brukar inte gnälla så mycket. Men det DIF presterade i Malmö i går var inte bra. Visst, man kan inte kräva 3-poäng varje match (även om motståndet inte direkt var skrämmande). Men det man ALLTID kan kräva av spelare som lirare med våran sköld på bröstet är att man alltid ger 100% och har full fokus på matchen.

Så var det inte igår. Det fartfyllda spelet vi hade mot Brynäs och Timrå i veckan var som bortblåst. När sen intensiteten kom igång i vårt spel så var skärpan inte inställd och när vi väl fick chanser så brändes dom.

Men jag tror och hoppas på bättring till Mora imorgon för annars kommer segertåget Mora köra över oss totalt...
Vilka var spelarna som inte gav allt? Jag har mina aningar.
Sjunger avgå Johnny...
Pepp91

Inlägg av Pepp91 »

Ja ser den här förlusten lite positivt för min kompis lovade när vi ledde med 1-0 att om Djurgården förlorar så lägger han av med hockey :D :lol:
Användarvisningsbild
Tengil
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Tengil »

Var även jag på plats igår men tycker inte det var direkt fel på kämpaglöden hos spelarna. Däremot hade Säcken / Challe beordrat en feg kärringtaktik som hade fått Lasse Falk att gråta av glädje om han sett matchen.

Hade varit en sak om det var en bortafajt mot typ FBK eller HV men nu mötte vi den särklassiga jumbon!

Vid 1-0 ledning kan väl detta accepteras, men vid ställningen 1-1, dvs halva matchen, var fan inte ens DIF intresserade av att anfalla för ett segermål. Det var skamligt att se fegliret och förmodligen har inget lag slagit fler icings i en match denna säsong än vad DIF gjorde igår.

Världsklass på Lassila igår, att Mif inte avgjorde matchen i början av andra perioden var helt hans förtjänst. Bland det svettigaste målvaksspel jag sett.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

micke_1891 skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:
Remy Lebeau skrev:Aja, vi är fortfarande på slutspelsplats. Nu gäller det att glömma denna match och blicka mot nästa match istället.
Njaa, det är bara en halv sanning.
SAIK, Mora, LCH har alla en match mindre spelad, DIF kan lika gärna ligga 11:a.

Denna förlust var väntad, hade det liksom på känn....

Kul tabell, för den som inte är drabbad dvs :roll:
10:a kan vi ligga som sämst Frölunda har lirat lika många matcher som oss och 1 poäng mindre.

Ahhh, you got me there :oops:

Äh du vet det skiljer ju hela 2p mellan lag 6 & 11, så det blev alldeles för svårt för mig att räkna :wink:
Användarvisningsbild
Rash
Kontakt:

Inlägg av Rash »

Emil svelander skrev:
Rash skrev:Nu har man fått sova på saken efter en låååååång hemresa. Men besvikelsen ligger kvar och maler efter gårdagens fadäs.

Vilka var spelarna som inte gav allt? Jag har mina aningar.
Hela laget ska ha en stor fet känga efter matchen, Jimmie klarar sig som vanligt, slet som ett djur och försökte driva på sina lagkamrater när han satt i båset.
kungK2

Inlägg av kungK2 »

det är bara att erkänna att malmö var det bättre laget, stundtals riktigt bra faktiskt. Vi bjöd inte upp till spel, det kändes nästan som om man ville säkra en pinne. Hårt, defensivt jobb men inget vidare anfallsspel. Då hade vi ändå träffar i ramen så med lite tur hade vi tagit en orättvis poäng.

Lassilla var riktigt bra och hur lugn och säker som helst. Han kunde inte göra något åt målen. Så STORT plus till honom!!

Det jag förutom den allmänt släta insatsen reagerar på är att vi förlorade så sjukt mycket tekningar. Har ingen statistik men det kändes som att malmö tog 8 av 10 - minst!

Men men, det är bara att glömma detta, vilket spelarna såg ut att ha gjort innan matchen ens var slut, och fokusera på resterande fighter.
Skriv svar