SHL 13/14

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
lkpgsödra

Re: SHL 13/14

Inlägg av lkpgsödra »

Staten skrev:Ska hv värva igen? Hur mycket pengar har kommunen?
Lite svårt att påpeka just vad HV behöver. Kan man köpa vilja och kämpaglöd?
Morwin
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Morwin »

Skönt att läsa ab live. " Just nu är det Leksand mot Owuya och Luleåmålvakten tar allt " fatta inte varför vi inte ens försökte få in honom till oss.

Sent from my C6603 using Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
YNWA
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av YNWA »

Morwin skrev:Skönt att läsa ab live. " Just nu är det Leksand mot Owuya och Luleåmålvakten tar allt " fatta inte varför vi inte ens försökte få in honom till oss.

Varför tror du? Släpp det där för fan.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

Morwin skrev:Skönt att läsa ab live. " Just nu är det Leksand mot Owuya och Luleåmålvakten tar allt " fatta inte varför vi inte ens försökte få in honom till oss.

Varför tror du inte att vi försökte det? Och dessutom har ju Owuya vid ett flertalet tillfällen sagt att han inte var intresserad av HA. Och när han signade för Luleå kom det ju fram att han hade erbjudanden från Frölunda samt utlandet också.
Expert.
Användarvisningsbild
Boeman

Inlägg av Boeman »

Sist men inte minst så har dagens spelare helt andra lönekrav än vad man hade så sent som på 90-talet. Lön före klubbtilhörighet gäller faktiskt i alla dagens sporter. No offense
Leksand

Inlägg av Leksand »

Staten skrev:Ska hv värva igen? Hur mycket pengar har kommunen?
Visst är det sant att Stockholmslagen ibland har rätt att bära offerkoftan, men det blir lite tröttsamt när det är det enda plagget man har i garderoben. Borde finnas ett blåställ där också, som man drar på sig när det är dags att bita ihop och jobba.

Jag gillar inte HV, men det är inte så att det är kommunen som står bakom det de har åstadkommit, utan de har gjort saker och ting riktigt bra. Mycket publik, bra sponsorer och välskött ekonomi. Samma sak när VIK värvar Fornataro. Då gnälls det över kommunpengar, trots att det med all önskvärd tydlighet framgår att det är ett gäng sponsorer som finansierat värvning.

AIK verkar ha en hel del sympatier även bland övriga 08-supportrar, för de får ju inga kommunpengar, stackarna. Buhu, buhu. Men det är inte det som är problemet, utan deras problem är att ingen jävel bryr sig. 4 000 pers på matcherna i högsta serien i Sveriges största stad. Hur kan det vara kommunens fel? Dålig förening. Åk ur och lämna plats för ett lag vars supportrar bryr sig.

Inte heller var det kommunens fel att ni åkte ur. Ni hade råd med en rätt bra trupp det året, och borde inte ens ha kvalat, men ni åkte ur ändå, på eget grepp, utan att inblandning av någon gudomlig ondska härstammande från glesbygden. Var det pengar som gjorde att ni missade KS förra året? Nej, ni hade en av de dyraste trupperna, men lyckades ändå inte komma bättre än femma.

Och långt ifrån alla lag i SHL får så enorma kommunpengar som Modo och Växjö, men klarar sig bra ändå. Så mindre tid på att gnälla över vad man inte får, och mer tid på att göra något åt det man faktiskt kan råda över, är nog rätt melodi för Stockholmsklubbarna. Bär offerkoftan ibland, det har ni rätt att göra, men se till att även plocka fram blåstället och kostymen ibland.

(Sorry för skället, men skrivet i välmening.)
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

@Leksand. Bra skrivet. Vi kan inte klaga på dåligt stöd från kommunen ena dagen och protestera mot att få wild card nästa dag.
Den stora frågan är varför varumärket Djurgården inte kan få bättre stöd från de större sponsorerna? All heder till Trångsunds Åkeri, men var är de riktigt stora sponsorerna?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

minalman skrev:@Leksand. Bra skrivet. Vi kan inte klaga på dåligt stöd från kommunen ena dagen och protestera mot att få wild card nästa dag.
Den stora frågan är varför varumärket Djurgården inte kan få bättre stöd från de större sponsorerna? All heder till Trångsunds Åkeri, men var är de riktigt stora sponsorerna?
Större sponsorer undviker nog för att sponsra stockholmslag då det riskerar bojkott från rivaliserande föreningar eller helt enkelt stockholmshatare.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Vikas skrev:
minalman skrev:@Leksand. Bra skrivet. Vi kan inte klaga på dåligt stöd från kommunen ena dagen och protestera mot att få wild card nästa dag.
Större sponsorer undviker nog för att sponsra stockholmslag då det riskerar bojkott från rivaliserande föreningar eller helt enkelt stockholmshatare.
Precis! Samma sak har jag skrivit tidigare. Men det betyder inte att man får ge upp att hitta nya lösningar. Om gnaget bygger nytt bredvid kompisvallen måste vi göra något tillsammans med AEG.
Användarvisningsbild
Doyle

Inlägg av Doyle »

Håller med Leksand i mångt o mycket. Tror inte vi fattat att vi inte är en maktfaktor i Svensk ishockey längre.

Vi är ett allsvenskt lag där vi dränks bland Asplöv, Trojor och Almtunor. Vi kan bara ha oss själva o skylla.

Vi har haft tron att vi är stora starka DIF och tappat kontakten med marken. Vi har haft tron att allt vi rör vid blir till guld..Det visade sig till slut vara ett självbedrägeri och vi föll väldigt tungt ner genom golvet till den ostädade och dammiga undervåningen.

Vi försöker bygga en stege av murket trä för att kravla oss upp till finrummet igen. Men vårt bygge rasar och rasar hela tiden och skrubbsåren från fallen från stegen gör ondare och ondare..

Kära Djurgårdsvänner...När man läser här på forumet och ser den frustration och ilska som florerar och den bojkott som pågår blir man så ledsen...

Vi håller för närvarande på att dö sotdöden. Får vi fortsätta att bygga stegar med murket virke så har vi snart ramlat klart och orkar inte resa oss mer. Vi kan fortsätta med självbedrägeriet och tro och tro vi ska till kvalserien men den drömmen håller inte...Vi får antingen nöja oss med att vara ett mittenlag i allsvenskan och trivas med det...Eller..???

Det är dags att bygga om det rasade korthuset..
Först...skapa en trovärdig organisation med starka marknadskrafter. Finns ju en drös med ekonomiskt starka profiler i näringslivet som borde vilja vara med och bygga det nya DIF.

Leta upp dom..samla dessa giganter och hör på deras ideer. Städa i organisationen. Hitta en öppning med Fabriken, UFC, järnkaminerna..ge dom en bra budget och låt deras kreativitet få verka och utnyttja deras engagemang.

Leta brett efter en kunnig sportchef med breda kontaktytor som kan börja arbetet med att bygga det nya DIF. Städa ut det gamla bekväma DIF.. Framtiden bygger på nytänk och modern organisation där den minsta till högsta byggsten i organisationen är lika mycket värd...Agera nu DIF innan min kära förening till slut sjunker till botten för gott...
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

När jag ser Skellefteå mot HV hoppas jag på gnaget och Örebro i KS.
Jönköping har högst lägstanivå av de tre.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Själv har jag suttit och hoppats på att Örebro ska komma tillbaka en bra tid nu, men det händer tyvärr aldrig. Det ultimata vore ju HV-Aik i kvalserien. Men man kan väl inte få allt.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

minalman skrev:När jag ser Skellefteå mot HV hoppas jag på gnaget och Örebro i KS.
Engagemanget i den frågan förmodar jag är baserat på att DIF på nåt mirakulöst sätt snirklar sig vidare till KS?

Annars är det ju ganska ointressant vilket SHL-lag aik tar med sig
Senast redigerad av Lee Harvey Oswald den 2013-12-31 11:44:34, redigerad totalt 1 gånger.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Lee Harvey Oswald skrev:
minalman skrev:När jag ser Skellefteå mot HV hoppas jag på gnaget och Örebro i KS.
Engagemanget i den frågan förmodar jag är baserad på att DIF på nåt mirakulöst sätt snirklar sig vidare till KS?

Annars är det ju ganska ointressant vilket SHL-lag aik tar med sig
Jag hörde att vi skulle få ett Wild Card till KS som en sorts kompromiss.
Leksand

Inlägg av Leksand »

Gnaget och HV tror jag är drömmen för er.

AIK börjar kännas rätt givna. Otroligt vekt lag. Insatsen i Globen-matchen vittnar om ett lag som verkligen inte kan hantera press. Årets viktigaste match och de spelar som ett pojklag. Inte ett lag som kommer hålla i KS.

Lite samma sak med HV. Bendelin instället för katastrofen Dahlén är förvisso ett steg i rätt riktning, men Bendelin är och har alltid varit en utvecklare och tränare snarare än coach. Inte rätt man för KS. Det gestaltade sig inte minst i första matchen under hans ledning. Absolut helt OK att torska den, men 1-7 hemma vittnar inte bara om avsaknad av tilltro till det man gör i gruppen, utan är även ett statement mot den egna tränaren. Dessutom kommer de drabbas av KS-paniken, som ni för inte så länge sedan. Lycka till i Karlskoga, HV...

Örebro är mycket bättre än vad tabellen visar. De är med i varenda match och förlorar visserligen mycket, men viker aldrig ner sig som HV och AIK.

Vi har en extremt bra grupp, där alla är beredda att göra jobbet och kanske Sveriges bästa tränare. Stommen i laget är samma som lekte sig genom KS förra året.

Båda lagen vet vad som gäller i KS och kommer inte bjuda på några 2-3 matcher innan man kommit in i tempot och fattat hur KS funkar. Så vore jag DIF:are skulle jag verkligen hoppas på HV och AIK.
Skriv svar