Karlskrona HK - Djurgårdens IF 28/11 2013

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
mb81
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Karlskrona HK - Djurgårdens IF 28/11 2013

Inlägg av mb81 »

Datsyuk_13 skrev:Vi har blivit hockeyns svar på Bajen...
Det har vi varit ett par år nu!
Morwin
Medlem: Ja, ständig medlem

Sv: Re: Karlskrona HK - Djurgårdens IF 28/11 2013

Inlägg av Morwin »

Magnutz skrev:Allvarligt nu. Killen står mitt i en mardröm och har tretusenfemhundra tankar som far runt i huvudet och ni "Djurgårdare" näthatar honom för att han tycker vi gör en bra 1a? Bortsett från målen gör vi inte en skitperod.

Ni måste sluta attackera vår klubb. Det är så satans smutsigt av er som nu, när vi har det så jävla illa, pissar på vår klubb att det gör känslan av bedrövelse och sorg än tyngre att bära. Ni ger oss ännu något att vara ledsna över. Fyfan vad tråkiga ni är och fyfan vad besviken jag är på er för att ni gör min tid här som Djurgårdare svårare än den behöver vara. Ni är skam.

Ända som pissar på klubben är våra katastrofala spelare.

Sent from my C6603 using Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
ciirree

Inlägg av ciirree »

Detta är under all kritik... jag tror Zabel åker ikväll!
förevigtdjurgården

Inlägg av förevigtdjurgården »

Magnutz skrev:Allvarligt nu. Killen står mitt i en mardröm och har tretusenfemhundra tankar som far runt i huvudet och ni "Djurgårdare" näthatar honom för att han tycker vi gör en bra 1a? Bortsett från målen gör vi inte en skitperod.

Ni måste sluta attackera vår klubb. Det är så satans smutsigt av er som nu, när vi har det så jävla illa, pissar på vår klubb att det gör känslan av bedrövelse och sorg än tyngre att bära. Ni ger oss ännu något att vara ledsna över. Fyfan vad tråkiga ni är och fyfan vad besviken jag är på er för att ni gör min tid här som Djurgårdare svårare än den behöver vara. Ni är skam.
Tack, håller fullständigt med.
25/4-2025
Bocas

Inlägg av Bocas »

ciirree skrev:Detta är under all kritik... jag tror Zabel åker ikväll!
Ja nåt måste göras. Helst skicka iväg några spelare men det går väl inte.
1962FenderStrat

Inlägg av 1962FenderStrat »

Det enda jag gläds åt idag är:

1. Challe i båset. (epic)
2. Krüger verkar vara på g. Jobbade hårt och satte ett par fina patenterade Krüger-pass.
Användarvisningsbild
Boeman

Inlägg av Boeman »

warrant skrev:
Boeman skrev:
warrant skrev:Skulle vara intressant att veta hur Zabel gör för att motivera spelarna innan match.

Du tycker alltså att när man får ha sin hobby och drömjobb som arbete så ska man behöva bli jagad med blåslampa för att komma till jobbet och prestera? Tycker du verkligen att det är Zabels ansvar? Det är vuxna människor vi pratar om, inget knattelag.
Det är tränarens ansvar att få spelarna att prestera på isen..
Visst har tränaren ansvar, men inte ensam. Med den logiken så skulle 9 av 12 SHL klubbar ha dåliga tränare. Janne Karlsson i KHK fick sparken från Växjö=värdelös tränare för att sedan lyfta det hopplösa stryklaget KHK.Jag tror inte han gick och blev en bra tränare över en natt
Användarvisningsbild
Malto

Inlägg av Malto »

Aja, på riktigt tycker jag det såg hyfsat bra ut idag, i vart fall i andra. Hade varit rättvist med vinst.

Det som är intressant är när det blir lite öppnare i mittzon är det ingen som vågar ligga på rulle utan bågar in mot sarg för att ta emot grundspelssargpassen först och därmed inte tajmar åkningen. Undantag för Guter innan straffen.
Senast redigerad av Malto den 2013-11-28 21:39:44, redigerad totalt 2 gång.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

+1!
Som när farsor står på sidlinjen i pojkfotbollen och skäller på sina egna söner.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Isabo

Inlägg av Isabo »

Tibbe skrev:
DIFtorped skrev:
Tibbe skrev:Underdogs mot KHK! Karlskrona Hockey Klubb, hahaha för bara något år sedan visste jag knappt att dom fanns. Herre min gud... Hur har det kunnat gå så snett på bara några år.
Kunde inte låta bli å svara, men vad sägs om högmod och underskattning i en salig blandning, vilket gäller såväl spelare som supportrar. "Lite finare lite bättre" hört det nån gång?
Tycker du inte jag var ödmjuk nog? Svårt att vara det just nu när vi är underdogs mot ett lag jag inte kände till innan vi åkte ur.
Om jag säger så här: KHK bildades samma år vi vann vårt senaste SM-guld i hockey...
Användarvisningsbild
Rudi

Re: Sv: Re:

Inlägg av Rudi »

johan_80 skrev:Hotade han någon så ska han ut annars finns yttrandefrihet
Fast att hänvisa till yttarndefriheten på ett internetforum om Djurgården blir lite fel. :lol:
Användarvisningsbild
warrant

Inlägg av warrant »

Boeman skrev:
warrant skrev:
Boeman skrev:
warrant skrev:Skulle vara intressant att veta hur Zabel gör för att motivera spelarna innan match.

Du tycker alltså att när man får ha sin hobby och drömjobb som arbete så ska man behöva bli jagad med blåslampa för att komma till jobbet och prestera? Tycker du verkligen att det är Zabels ansvar? Det är vuxna människor vi pratar om, inget knattelag.
Det är tränarens ansvar att få spelarna att prestera på isen..
Visst har tränaren ansvar, men inte ensam. Med den logiken så skulle 9 av 12 SHL klubbar ha dåliga tränare. Janne Karlsson i KHK fick sparken från Växjö=värdelös tränare för att sedan lyfta det hopplösa stryklaget KHK.Jag tror inte han gick och blev en bra tränare över en natt
Frågan man kan ställa är hur mycket av det som Zabel säger som spelarna tar till sig ?
Och även om man är en bra tränare så är det nog lätt att köra fast och tappa förtroendet hos dom spelarna som tränaren jobbar med..
Användarvisningsbild
Datsyuk_13

Inlägg av Datsyuk_13 »

1962FenderStrat skrev:Det enda jag gläds åt idag är:

1. Challe i båset. (epic)
2. Krüger verkar vara på g. Jobbade hårt och satte ett par fina patenterade Krüger-pass.
Så du ser det alltså som positivt att Challe kliver ner i båset?

En sportchef som ännu en gång har misslyckats något ENORMT med sitt lagbygge. Det är han som är ytterst sportslig ansvarig i klubben. Är det någon som ska bort illa kvickt så är det Challe snarare än Zabel/Nyman...
"Håkan Andersson ringde mig en kväll och frågade om jag var intresserad av en ung kille som förvisso var väldigt tunn men som tydligen skulle vara extremt, extremt spelskicklig. Hans namn var Pavel Datsyuk. Jag tackade nej."
- Niklas Wikegård
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Datsyuk_13 skrev:
Så du ser det alltså som positivt att Challe kliver ner i båset?

En sportchef som ännu en gång har misslyckats något ENORMT med sitt lagbygge. Det är han som är ytterst sportslig ansvarig i klubben. Är det någon som ska bort illa kvickt så är det Challe snarare än Zabel/Nyman...
Att Challe snålat in på både målvakt och tränare båda två åren han varit sportchef visar på ruggigt grov inkompetens. Inte en Järlan var så naiv.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Om ett lag inte fungerar kan du inte byta ut 10 spelare.

Däremot kan man eventuellt få en positiv effekt av att byta en tränare.

I övrigt är detta misslyckande lika mycket Challes förtjänst som Zabels.

Berglund torde haft en seriens bättre budgetar och har inte lyckats plocka ihop en fungerande backlinje eller målvaktsbesättning. Bra lag byggs bakifrån vilket denna man tyvärr verkar missat helt. ( Är fortfarande väldigt sugen på att få reda på vad spelare som Johner och Timmy lyfter för lön denna säsong då de bara kunde förlänga sina kontrakt utan att klubben hade något att säga till om alls. )

Zabel sedan verkar ju inte alls vara redo att fungera som matchcoach när det bränner till mot heltända bondegäng. Han intervjuer känns förövrigt väldigt mycket som DIFs styrelses kommentarer om fans som inte blir behandlade på rätt sätt. Det säga att man skall göra si och så, men sedan händer det inte ett skit.

Hagelin kan för övrigt skickas tillbaka med enkelbiljett till LHC - Bidrar inte med något som valfri junis från de egna leden inte gör minst lika bra.

Om det inte finns pengar att låta Zabel gå byt plats på honom och Säcken omedelbart den sistnämnde vet i alla fall hur man får ut max av sina lag och dessutom med massor av coachrutin.

Eller använd DH insamlade pengar att ordna annan tränare nu.
Skriv svar