Karlskrona HK - Djurgårdens IF 28/11 2013

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Vikas

Re: Karlskrona HK - Djurgårdens IF 28/11 2013

Inlägg av Vikas »

minalman skrev:Någon som tror att Karlskronas trupp och tränarare har mer betalt än våra? Jag tror inte det. Så det är hemskt att vi inte kan få ihop något bättre, när khk lyckats.
KHK har betydligt högre budget än förra året. Kommunen (surprise) har satsat rejält. Garanterat top 4 i budget.
S. Skuggan
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av S. Skuggan »

Vikas skrev:
minalman skrev:Någon som tror att Karlskronas trupp och tränarare har mer betalt än våra? Jag tror inte det. Så det är hemskt att vi inte kan få ihop något bättre, när khk lyckats.
KHK har betydligt högre budget än förra året. Kommunen (surprise) har satsat rejält. Garanterat top 4 i budget.
Skattepengar!
:(
Märklig företeelse...
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Mattias_87 »

*Kryper ihop i fosterställning*
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Datsyuk_13

Inlägg av Datsyuk_13 »

Vikas skrev:
Topp 4?

DIF, SSK, Rögle, Västerås, Malmö och Oskarshamn har alla en större spelarbudget än KHK.
"Håkan Andersson ringde mig en kväll och frågade om jag var intresserad av en ung kille som förvisso var väldigt tunn men som tydligen skulle vara extremt, extremt spelskicklig. Hans namn var Pavel Datsyuk. Jag tackade nej."
- Niklas Wikegård
Björne

Inlägg av Björne »

Kanske skulle träna lite på passings spelet(och mottagningar), vetefasen hur många fel/slar pass bara i första perioden!!
Magnutz skrev:19:00

Viasat Hockey

Vänd trenden nu killar!
mb81

Inlägg av mb81 »

Karlskrona har värvat tre killar från division 1.
Deras stats:
Filip Cruseman 8 mål 7 ass
Pär Lindholm 6 mål 15 ass
Jimmy Andersson 1 mål 13 ass

Pär Lindholm skulle varit överlägsen i interna om han gjort det i DIF, Cruseman och Andersson skulle varit i topp också!

Vi har värvat tre killar från div 1
Måns Kruger 0 mål 1 ass
Nicklas Heinerö 1 mål 2 ass
Mattias Sundberg 0 mål 0 ass

Deras division 1 värvningar har mao gjort 46 poäng mer än våra. Så jävla pinsamt Challe!
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Jag förstår faktiskt inte ens varför jag ser på Djurgården på TV, blir bara förbannad gång, på gång, på gång. Kan fan inte behärska mig. Sitter och hoppas på överfall på KKK-medlemmarna. Jävla inavelpack.

Jimmy Andersson, han symboliserar dessa bondepack så jävla väl. Ovårdat hår, och ett ovårdat skägg som bara hänger och ser hemskt ut. Fan tillbaka till åkern med dig och förbered åkern inför våren som kommer efter att denna jävla mardrömssäsong är över.

Jag trodde att Adam och Johan skulle räcka till i målet, men det är så jävla tydligt att dom båda två hör hemma i division 1 på sin höjd. Hemskt dåliga, absolut horribla på det mesta. Räddar fan inte en enda svår puck, och släpper returer rakt ut på enkla fösare som en förlamad 90-åring hade kunnat hålla.

Backarna är inte mycket bättre dom. Sam gick från klarhet till klarhet, nu gör han det motsatta. Absolut sämst i match efter match sett till den nivån han ska hålla.

Nej, det är bara att konstatera att Djurgården Hockey är ett hopplöst fall. Lider fan med Challe, att vara sportchef i Djurgården Hockey måste vara guds test för att hitta en messias. Den som lyckas som sportchef i Djurgården Hockey, kommer bli belönad av gud som jordens härskare, som ska sprida fred och kärlek här på jorden.
Enda problemet är att det verkar vara ett mission impossible. Hade Challe värvat Malkin - Crosby - Stamkos som förstakedja, samt Karlsson - Chara som backpar, så hade samtliga fem spelare varit högst mediokra och på sin höjd producerat 0,6 poäng/match.

Det är inte mycket att göra, mer än att fortsätta att plågas av eländet. Snart dags för ytterligare 20 minuter av frustration och ångest, och jag är vääääääldigt sugen på det. Ska väl gömma alla fjärrkontroller och alla annat som kan ta skada först.
Användarvisningsbild
sauron

Inlägg av sauron »

@Baronen, ja men då har vi ju inga problem alls :) Men DIF-hjälpens Cash borde väl kanske
kunna hjälpa en bit på väg mot en keeper som inte läcker värre än en norsk ubåt...
It's the hope that kills you.
Björne

Inlägg av Björne »

Träna lite på passningsspelet kanske... å mottagningar också för den delen.. detta är ju bedrövligt, vate fasen hur många fel å slarv pass bara i första perioden... fortsätter det så här blire div.1 nästa säsong :(
mb81

Inlägg av mb81 »

Tröstmål
förevigtdjurgården

Inlägg av förevigtdjurgården »

:)
25/4-2025
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Inlägg av BaronVonDif »

sauron skrev:@Baronen, ja men då har vi ju inga problem alls :) Men DIF-hjälpens Cash borde väl kanske
kunna hjälpa en bit på väg mot en keeper som inte läcker värre än en norsk ubåt...
Det får vi hoppas
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Användarvisningsbild
elklingo

Inlägg av elklingo »

HERREJÄVLAR GRABBAR!! Det blev mål! Passa på att njut, detta är en raritet till upplevelse..
Användarvisningsbild
bastis7

Inlägg av bastis7 »

Tackar tackar danskjävel!
Rix

Inlägg av Rix »

Bra gjort Nisse.
Skriv svar