Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 18/11 2013

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Rix

Re: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 18/11 2013

Inlägg av Rix »

SirDIFalot skrev:Oroande att alla våra lagdelar har så extremt låg lägstanivå att de på egen hand kan förlora matcher åt oss. Antingen är det anfallsspelet, försvarsspelet eller målvaktsspelet. Idag var det målvaktsspelet.
Ja just nu går inget bra. I en drömvärld hade vi kunnat plocka in en 3-4 spelare, men sån lyx har vi inte. Vi skulle behöva få in både tyngd framåt och bakåt, samt en målvakt som kan spika igen. I början av serien har både Adam och Mattsson spelat bra, men nu läcker det fullkomligt bakåt, samtidigt som våra forwards har otroligt svårt att hitta målet.
Användarvisningsbild
pulverapa
Säsongskort: Ja

Sv: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 18/11 2013

Inlägg av pulverapa »

Japp. Det är kört. Värva ingenting, spara pengarna. Skicka ner Zabel och anställ Lückner eller någon annan Jävla bonde.
Praetori
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Praetori »

S. Skuggan skrev:
Jim Morrison skrev:
Magnutz skrev:
kaminor skrev:Så jävla tråkigt.

Tycker vi gör en bra match i 50 minuter. Ger bort det andra tio i första perioden.

Pogge bäst på plan, utan konkurrens. Vi är ju helt okapabla att göra mål.
Hmm. Om Pogge är Hasek mellan stolparna kanske det inte är så jävla udda att vi bara gör 3 kassar?
Varenda målvakt är jättebra mot oss. Det måste bero på annat. Det finns inte så många bra målvakter i den här serien.
Instämmer rörande målvakter, alla framställs som det bästa, kan inte vara så, enkelt.
Det är inte så svårt att vara bra när framspelningarna är helt sönderlästa. Inte ens de sämsta av motståndarbackarna tappar koncepten. Vi har tre man som sliter stenhårt vid sargen och två backar som står vid varsin blå och skakar om knäna. Det uppstår liksom sällan plötsliga situationer som kräver en grym målvakt för att lösa. Sen skall man inte ta något ifrån BIK keepern just denna match, han agerar på ett sätt som får deras backar självförtroende nog att drälla med pucken gång efter annan och i princip skratta bort det.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

En rejäl uppryckning jämfört med senast, som borde räckt till 3p.

Tyvärr är Bik ett ickestressat harmoniskt topplag som tål att vara utan puck långa stunder.
Såg inte ut på dom som att det var den viktigaste matchen direkt, mer som en dag på jobbet.

DIF är ett stressat mittenlag som kommer få gå på knäna för att sno en playoff-plats
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
4.9.5

Inlägg av 4.9.5 »

Vem är hockeyns per messias

skickat från min Xperia Z1 med Tapatalk
Jag är en förbannad jävla pessimist jag vet,

One man does not simply "dömma ut Djurgården"

Brase yourself - The Djurgården fans is coming
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Jag tror helt och fullt på långvarigt och envist tålamod med vår klubb nu. Det är riktigt tufft för hela Hockey-föreningen att befinna sig i HA och laget kämpar för att få rätsida på allt. Tålamod och överseende. Något annat är ovärdigt.

Ni snackar om att värva. Vafan ska vi värva och för vilka pengar? Timmy går skadad och Kalus försvann. Nu gäller det att ha hinkvis med is i magen och spara pengarna tills dess det verkligen finns någon värd att satsa på att köpa i. Nån som dessutom vill spela i HockeyAllsvenskan.

När jag läser vad många av er skriver slås jag av att ni verkar tro vi kan värva in riktiga elitspelare, alltså SHL-spelare. Det kan ni glömma. Challe har byggt ett lag för framtiden - ett lag med ganska lite skägg men med stor potential - längre fram.

Tålamod. Visa tålamod. Stötta föreningen och laget. Inga hastiga quick-fixes finns.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av #10 »

Lee Harvey Oswald skrev:En rejäl uppryckning jämfört med senast, som borde räckt till 3p.

Tyvärr är Bik ett ickestressat harmoniskt topplag som tål att vara utan puck långa stunder.
Såg inte ut på dom som att det var den viktigaste matchen direkt, mer som en dag på jobbet.

DIF är ett stressat mittenlag som kommer få gå på knäna för att sno en playoff-plats
Jävligt bra sammanfattning måste jag säga.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Grejen är att kontraktera 20 dumma bönder som inte förstår bättre än att bara spela hockey. Dom känner ingen press och dansar bara hoppandes med snus i käften varenda en till toarulle. Obryddhet. Dumma människor.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Bocas

Inlägg av Bocas »

Spelarna vill inte vinna tillräckligt mycket. Så enkelt är det.
S. Skuggan

Inlägg av S. Skuggan »

Praetori skrev:
S. Skuggan skrev:
Jim Morrison skrev:
Magnutz skrev:
kaminor skrev:Så jävla tråkigt.

Tycker vi gör en bra match i 50 minuter. Ger bort det andra tio i första perioden.

Pogge bäst på plan, utan konkurrens. Vi är ju helt okapabla att göra mål.
Hmm. Om Pogge är Hasek mellan stolparna kanske det inte är så jävla udda att vi bara gör 3 kassar?
Varenda målvakt är jättebra mot oss. Det måste bero på annat. Det finns inte så många bra målvakter i den här serien.
Instämmer rörande målvakter, alla framställs som det bästa, kan inte vara så, enkelt.
Det är inte så svårt att vara bra när framspelningarna är helt sönderlästa. Inte ens de sämsta av motståndarbackarna tappar koncepten. Vi har tre man som sliter stenhårt vid sargen och två backar som står vid varsin blå och skakar om knäna. Det uppstår liksom sällan plötsliga situationer som kräver en grym målvakt för att lösa. Sen skall man inte ta något ifrån BIK keepern just denna match, han agerar på ett sätt som får deras backar självförtroende nog att drälla med pucken gång efter annan och i princip skratta bort det.
Nej det kan stämma just denna match, tycker att det rent allmänt har framställts så, även tidigare, men kan dela uppfattningen att vi nog är sönderlästa, behöver fler varianter och kinderägg, med flera överraskningar i en!
Användarvisningsbild
Challen

Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 18/11 2013

Inlägg av Challen »

Den som klagar idag är inte lika mycket djurgårdare som magnutz, lucky Luke och Andy! Vi gör ju 3 mål så finns inget att klaga på!

Sent from my iPhone using Tapatalk
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Den där toarulls-dansen är ju inte bra för hockeyn alltså. Otroligt dålig PR, man skäms och det känns jobbigt att ens erkänna att man ser på hockey i sverige. Förbjud detta omedelbart, tack.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Staten

Inlägg av Staten »

Magnutz skrev:JChalle har byggt ett lag för framtiden - ett lag med ganska lite skägg men med stor potential - längre fram.
Problemet med sådana lag är ju att de unga lovande spelarna försvinner nästa säsong och då står vi på ruta ett igen.
sPTNC

Inlägg av sPTNC »

Magnutz skrev:Jag tror helt och fullt på långvarigt och envist tålamod med vår klubb nu. Det är riktigt tufft för hela Hockey-föreningen att befinna sig i HA och laget kämpar för att få rätsida på allt. Tålamod och överseende. Något annat är ovärdigt.

Ni snackar om att värva. Vafan ska vi värva och för vilka pengar? Timmy går skadad och Kalus försvann. Nu gäller det att ha hinkvis med is i magen och spara pengarna tills dess det verkligen finns någon värd att satsa på att köpa i. Nån som dessutom vill spela i HockeyAllsvenskan.

När jag läser vad många av er skriver slås jag av att ni verkar tro vi kan värva in riktiga elitspelare, alltså SHL-spelare. Det kan ni glömma. Challe har byggt ett lag för framtiden - ett lag med ganska lite skägg men med stor potential - längre fram.

Tålamod. Visa tålamod. Stötta föreningen och laget. Inga hastiga quick-fixes finns.
Mycket bra skrivet!
Praetori

Inlägg av Praetori »

#10 skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:En rejäl uppryckning jämfört med senast, som borde räckt till 3p.

Jävligt bra sammanfattning måste jag säga.
Japp. BIK har en arsenal av verktyg att plocka fram. Jag tippar dock på att de blir totalt sönderkörda i en eventuell kvalserie för de lever helt och fullt på att dra ner tempot där deras taktik biter och möter de tex HV eller råttorna så tror jag inte att det kommer att bära någon längre stund.

För egen del så tycker jag att matchen är ett fall framåt. Spelar vi som idag men gnuggar bort de värsta synderna så kommer det att hålla till kvalspel och tills dess så kommer förhoppningsvis fjunisarna att ha fått lite skägg på pungen.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Skriv svar