Djurgårdshjälpen
- Ja-ke den andre
Re: Djurgårdshjälpen
Swish finns ju. Superlätt att föra över till Djurgårdshjälpens konto.
Hmm, gick inte de pengarna som man förde över via Swish till cCat:s (eller nån annans) konto, som han sedan förde vidare? Har för mig att det var så.Ja-ke den andre skrev:Swish finns ju. Superlätt att föra över till Djurgårdshjälpens konto.
- Andy
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Jag hänger på och lägger själv upp en stående överförning på 100 sek/månad.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Kanon! Nästa?Andy skrev:Jag hänger på och lägger själv upp en stående överförning på 100 sek/månad.
- Lucky Luke
Jag har swish, men vet inte till vilket konto (mobilnummer) jag skall föra över pengarna.Ja-ke den andre skrev:Swish finns ju. Superlätt att föra över till Djurgårdshjälpens konto.
Tacksam för info.
Sv: Re: Djurgårdshjälpen
Det swish konto som upprättades är avslutat, hänvisar till Andy för mer information om nytt nummer.Lucky Luke skrev:Jag har swish, men vet inte till vilket konto (mobilnummer) jag skall föra över pengarna.Ja-ke den andre skrev:Swish finns ju. Superlätt att föra över till Djurgårdshjälpens konto.
Tacksam för info.
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
Rött för blodet genom hjärta och ven,
Gult för solens värmande sken,
Blått för himmel, regn och hav,
STOCKHOLMS STOLTHET VÅRAT LAG!
Gult för solens värmande sken,
Blått för himmel, regn och hav,
STOCKHOLMS STOLTHET VÅRAT LAG!
- Lucky Luke
La in en stående överföring på en hundring i månaden istället! 

- Andy
Re: Sv: Re: Djurgårdshjälpen
Vi kommer i fortsättningen att enbart använda det konto som DIF-Hockey äger, kontrollerar och ställt till Djurgårdshjälpens förfogande.cCat skrev:Det swish konto som upprättades är avslutat, hänvisar till Andy för mer information om nytt nummer.Lucky Luke skrev:Jag har swish, men vet inte till vilket konto (mobilnummer) jag skall föra över pengarna.Ja-ke den andre skrev:Swish finns ju. Superlätt att föra över till Djurgårdshjälpens konto.
Tacksam för info.
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
Det vill säga: 5226 - 10 200 74
Vi kommer att koppla eventuella framtida betallösningar till detta konto.
Tills vidare är det vanliga hederliga överföringar eller ännu hellre stående överförningar till detta konto som gäller. Vi kommer att på www.djurgardshjalpen.com redovisa månad för månad hur mycket vi dragit in.
Jag är törstig... 
Vet vi något mer om ölen som ska vara på G till glasbanken?

DIF 4 Ever
- Andy
Martin har gjort ett hästjobb ned ölen. Vår ambition är att fortsätta detta arbete med sikte att få in ölen på Bolaget. Just nu behövs det bara lite intern överlämning så att vi kan ta över arbetet och gnugga vidare.Fnatte79 skrev:Jag är törstig...
Just nu kan jag inte säga något om tidsperspektiv eller annat. Kan dock lova att detta är ett av de projekt vi prioriterar att fullfölja.
Så jävla bra. Jag lägger genast också in en stående överföring.Lucky Luke skrev:La in en stående överföring på en hundring i månaden istället!
Det är så här det blir riktigt stora pengar. Lägg upp två medlemskategorier A (typ 250 kr/mån) och B (typ 100 kr/mån). Man skulle kunna tänka sig att dessa medför någon form av rösträtt (A får 2 röster och B 1 röst).
Oklart vad man ska rösta om dock men typ medlemsaktiviteter som spela golf med Bengan Hörnqvist, föreläsning om passiv coaching med Zabel eller täck skott med Ahlén.
- Andy
Fricke skrev:Så jävla bra. Jag lägger genast också in en stående överföring.Lucky Luke skrev:La in en stående överföring på en hundring i månaden istället!
Det är så här det blir riktigt stora pengar. Lägg upp två medlemskategorier A (typ 250 kr/mån) och B (typ 100 kr/mån). Man skulle kunna tänka sig att dessa medför någon form av rösträtt (A får 2 röster och B 1 röst).
Oklart vad man ska rösta om dock men typ medlemsaktiviteter som spela golf med Bengan Hörnqvist, föreläsning om passiv coaching med Zabel eller täck skott med Ahlén.
Underbart!
Gillar ditt förslag om medlemsaktiviteter, men mycket talar dock för att vi lägger ner "föreningsdelen" av Djurgårdshjälpen och fokuserar allt på insamlingskampanjen.
Vi känner att vi vill lägga fokus på ett antal inkomstbringande projekt samt på att få folk att skänka pengar. Eftersom alla pengarna skall gå direkt in på ett konto som kontrolleras av DIF behöver vi ingen förening med en "egen ekonomi".
Det är egentligen för tidigt att skriva om detta just nu, men det är så tankarna går.
Vi som ska försöka bära fanan lika högt som Martin och Ronnie, tillsammans med de nya personer som tillkommit, diskuterar detta just nu parallellt med att vi utvärderar det som varit. Vill fler vara med och spåna eller bygga framtidens Djurgårdshjälpen så kan ni höra av er till Baronen på fredrik@djurgardshjalpen.com
I morgon har vi ett möte med DIF samt ett eget möte för att diskutera hur vi ska gå vidare.
Utan att säga för mycket och utan att lova något kan jag säga att vi talar om att, vid sidan av att fortsätta hjälpa Djurgårdare att hjälpa Djurgården genom at skänka tid och pengar, prioritera tre saker:
1. Djurgårdsölen och att få in den på Bolaget. Återigen - här har Martin gjort ett fantastiskt förarbete - kan vi bra ge det en sista knuff och få in den på bolaget kan den komma att ligga och ticka mycket pengar till insamlingen.
2. Fler Djurgårdslåtar. Blir de bra och om folk lyssnar på dem på Spotify och inte minst köper dem på Itunes är detta också något som ligger och tickar in pengar.
3. Någon form av modifierad uppföljare till "En dag för Djurgården" nästa säsong
Som sagt - arbetet med att utvärdera, lämna över och planera framåt pågår. Kampanjen tillhör oss alla - vill du vara med är det bara att hojta till.
Det viktigaste just nu är dock att fortsätta sätta in pengar på kontot samt att sprida kunskap om att insamlingen fortsätter.
Bra idé! Kommer lägga in en stående överföring jag med. Ett tips till Djurgårdshjälpen är att kolla vilken bank som ger bäst ränta, då det kan ge mer stålar i kassan. Men det kanske ni redan har kollat?
- Andy
Det konto vi använder är kontrollerat och ägt av Djurgården Hockey, men öronmärkt för insamlingen. De använder SEB.Örebroarn skrev:Bra idé! Kommer lägga in en stående överföring jag med. Ett tips till Djurgårdshjälpen är att kolla vilken bank som ger bäst ränta, då det kan ge mer stålar i kassan. Men det kanske ni redan har kollat?
Kul med alla stående överföringar. Kan bli en snygg värvning till Kvalserien.
-
Lägger också in en stående överföring på 100:- med start 27/11
Hoppas det hjälper något =)
Hoppas det hjälper något =)
"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman