Almtuna IS - Djurgårdens IF 24/9 2013
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Almtuna IS - Djurgårdens IF 24/9 2013
Enda positiva med denna förlust är att betydligt fler kanske kan sänka förväntningarna på årets lag en aning.
Hyllningarna innan denna match har i stora drag saknat grund.
"Äntligen känner vi igen DIF, i år kommer vi ta fler poäng än ifjol, nya DIF osv".
Detta efter en seger hemma mot Oskarshamn och en suddenseger som satt hårt åt hemma mot Troja.
På samma sätt är sågningarna efter ikväll i mångt och mycket överdrivna. Vi har till i år sänkt spelarbudgeten rejält. Vi har nya unga spelare som ska försöka ta över efter ledande "ikoner".
Utifrån vår trupp och övriga förutsättningar hoppas jag och tror att vi ska klara top 7. Dessvärre har jag nästan varje år övervärderat våra chanser. Sällan jag blivit positivt överraskad (09/10 senaste gången, före det var det många år sedan) . På samma sätt undervärderar jag ofta andra lags trupper och möjligheter.
Personligen tänker jag undvika ogrundade hyllningar/sågningar till dess att vi mött alla lag. Då får vi se hur väl vi räcker till. Att vi gick oväntat långt i ET säger lite och ingenting. Se bara på FBK och hur deras seriespel gått efter ET.
Hyllningarna innan denna match har i stora drag saknat grund.
"Äntligen känner vi igen DIF, i år kommer vi ta fler poäng än ifjol, nya DIF osv".
Detta efter en seger hemma mot Oskarshamn och en suddenseger som satt hårt åt hemma mot Troja.
På samma sätt är sågningarna efter ikväll i mångt och mycket överdrivna. Vi har till i år sänkt spelarbudgeten rejält. Vi har nya unga spelare som ska försöka ta över efter ledande "ikoner".
Utifrån vår trupp och övriga förutsättningar hoppas jag och tror att vi ska klara top 7. Dessvärre har jag nästan varje år övervärderat våra chanser. Sällan jag blivit positivt överraskad (09/10 senaste gången, före det var det många år sedan) . På samma sätt undervärderar jag ofta andra lags trupper och möjligheter.
Personligen tänker jag undvika ogrundade hyllningar/sågningar till dess att vi mött alla lag. Då får vi se hur väl vi räcker till. Att vi gick oväntat långt i ET säger lite och ingenting. Se bara på FBK och hur deras seriespel gått efter ET.
Senast redigerad av BOMBOM BOUCHARD den 2013-09-24 20:53:08, redigerad totalt 1 gånger.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- DIFference
8% av grundserien avklarad. Mer än man kan tro. Jag är genuint orolig. Detta är ju fruktansvärt dåligt. Vad är felet? I föreningen? Lagledningen? Spelarna? På pappret ett kanonlag, kanske lite svagt bakåt. Men ändå går det inte! Som vanligt. År efter år senaste tiden. Något är sjukt.
Alltid oavsett. Förevigt Djurgården.
- Lee Harvey Oswald
Ah, kanonlag skulle jag inte kalla det.DIFference skrev:8% av grundserien avklarad. Mer än man kan tro. Jag är genuint orolig. Detta är ju fruktansvärt dåligt. Vad är felet? I föreningen? Lagledningen? Spelarna? På pappret ett kanonlag, kanske lite svagt bakåt. Men ändå går det inte! Som vanligt. År efter år senaste tiden. Något är sjukt.
Topp 7, visst, kanske.
Många nya som ska lära känna varandras brister & fördelar, det kommer ta sin tid.
Bara hoppas det inte tar fram till efter jul innan det stabiliseras, då vi kommer vara lika hopplöst efter som förra säsongen och allt krut bränns innan playoff
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- Jim Morrison
Men vad FAN, det var den FJÄRDE matchen och spelet såg inte ens så jävla dåligt ut? En klassisk plattmatch bara där vi ändå tar en poäng. Jag tror fortfarande stenhårt på det här laget. Ser tendenser jag inte sett på länge. Till och med i en sådan här match. PP är en hårsmån från att vara produktivt varje match t.ex.DIFference skrev:8% av grundserien avklarad. Mer än man kan tro. Jag är genuint orolig. Detta är ju fruktansvärt dåligt. Vad är felet? I föreningen? Lagledningen? Spelarna? På pappret ett kanonlag, kanske lite svagt bakåt. Men ändå går det inte! Som vanligt. År efter år senaste tiden. Något är sjukt.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- DIFference
Som sagt. "Bara fjärde matchen" är lätt att säga. Men det är nästan en tiondel av grundserien.Jim Morrison skrev:Men vad FAN, det var den FJÄRDE matchen och spelet såg inte ens så jävla dåligt ut? En klassisk plattmatch bara där vi ändå tar en poäng. Jag tror fortfarande stenhårt på det här laget. Ser tendenser jag inte sett på länge. Till och med i en sådan här match. PP är en hårsmån från att vara produktivt varje match t.ex.DIFference skrev:8% av grundserien avklarad. Mer än man kan tro. Jag är genuint orolig. Detta är ju fruktansvärt dåligt. Vad är felet? I föreningen? Lagledningen? Spelarna? På pappret ett kanonlag, kanske lite svagt bakåt. Men ändå går det inte! Som vanligt. År efter år senaste tiden. Något är sjukt.
Såg inte spelet dåligt ut? Mot ett rätt värdelöst Almtuna som tredubblade sin poängskörd i denna match. Oh well.
Alltid oavsett. Förevigt Djurgården.

Nu blickar vi framåt! Speciellt till den 5 oktober!

Eller så kan man se det så här: DIF i HA är inte bättre än så här.. det är bara att gilla läget, 4 matcher har gått och DIF har skrapat ihop till 6 poäng, 1 poäng mindre än förra säsongsstarten:
2012-09-13 Djurgårdens IF - Almtuna IS 3 - 2
2012-09-15 IF Troja/Ljungby - Djurgårdens IF 2 - 1
2012-09-18 Djurgårdens IF - Södertälje SK 2 - 1
2012-09-22 Mora IK - Djurgårdens IF 5 - 4 (2-2, 0-2, 2-0, 0-0, 1-0)
"Allsvensk misär som på oss tär, SHL ska vi nå."
- Jim Morrison
Nä, tycker det såg ut som en klassisk plattmatch. Spelet finns där. Huvudena är inte med bara.DIFference skrev:Som sagt. "Bara fjärde matchen" är lätt att säga. Men det är nästan en tiondel av grundserien.Jim Morrison skrev:Men vad FAN, det var den FJÄRDE matchen och spelet såg inte ens så jävla dåligt ut? En klassisk plattmatch bara där vi ändå tar en poäng. Jag tror fortfarande stenhårt på det här laget. Ser tendenser jag inte sett på länge. Till och med i en sådan här match. PP är en hårsmån från att vara produktivt varje match t.ex.DIFference skrev:8% av grundserien avklarad. Mer än man kan tro. Jag är genuint orolig. Detta är ju fruktansvärt dåligt. Vad är felet? I föreningen? Lagledningen? Spelarna? På pappret ett kanonlag, kanske lite svagt bakåt. Men ändå går det inte! Som vanligt. År efter år senaste tiden. Något är sjukt.
Såg inte spelet dåligt ut? Mot ett rätt värdelöst Almtuna som tredubblade sin poängskörd i denna match. Oh well.
"Nästan en tiondel av grundeserien".... Alltså?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Visst fjärde matchen men det är ju en ren repris av förra året. Hade vi förlorat idag som vi gjorde mot Västerås, då vi endå spelade bra, så hade det varit fine. Men nu gör vi exakt samma sak som förra året - vi går ner oss mot ett sämre motstånd. Och det roliga är att många föruspådde detta redan innan matchen här på forumet! Så lite besviken är man endå, även om det bara är 4e matchen som sagt!Jim Morrison skrev:Men vad FAN, det var den FJÄRDE matchen och spelet såg inte ens så jävla dåligt ut? En klassisk plattmatch bara där vi ändå tar en poäng. Jag tror fortfarande stenhårt på det här laget. Ser tendenser jag inte sett på länge. Till och med i en sådan här match. PP är en hårsmån från att vara produktivt varje match t.ex.DIFference skrev:8% av grundserien avklarad. Mer än man kan tro. Jag är genuint orolig. Detta är ju fruktansvärt dåligt. Vad är felet? I föreningen? Lagledningen? Spelarna? På pappret ett kanonlag, kanske lite svagt bakåt. Men ändå går det inte! Som vanligt. År efter år senaste tiden. Något är sjukt.
-
Riktigt dålig match. Bra första period - sen rasade laget som ett korthus. Dåligt rakt igenom därefter. Det syns att Almtuna är ett mycket dåligt lag i de stunder, då vi verkligen utmanar dem. Vi avslöjar dem flera gånger, men alldeles för sällan, tyvärr. Hur som helst...
För att trösta mig själv en aning penetrerade jag statistiken från ifjol och det visade sig att Leksands IF - som till synes lekte hem serien - inte heller hade någon lysande start då. Deras fem första såg nämligen ut såhär (deras, d.v.s. Leksands, siffra skrivs först oavsett hemma/borta):
5-1 (H) KHK
2-4 (B) AHC
5-3 (H) TAIF (sista i tom kasse med 18s kvar att spela, just sayin'...)
3-2 (B) AIS
2-3 (H) T/L (STR)
Alla här inne vet hur vansinniga våra supportrar hade varit efter en sådan start. Likväl vann man serien och gick upp. Bara säger...
Dessutom åkte även Leksand på en strafftorsk i andra bortamötet med Almtuna.
För att trösta mig själv en aning penetrerade jag statistiken från ifjol och det visade sig att Leksands IF - som till synes lekte hem serien - inte heller hade någon lysande start då. Deras fem första såg nämligen ut såhär (deras, d.v.s. Leksands, siffra skrivs först oavsett hemma/borta):
5-1 (H) KHK
2-4 (B) AHC
5-3 (H) TAIF (sista i tom kasse med 18s kvar att spela, just sayin'...)
3-2 (B) AIS
2-3 (H) T/L (STR)
Alla här inne vet hur vansinniga våra supportrar hade varit efter en sådan start. Likväl vann man serien och gick upp. Bara säger...
Dessutom åkte även Leksand på en strafftorsk i andra bortamötet med Almtuna.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Jag förstår verkligen din besvikelse eftersom du anser oss ha ett kanonlag. Men jag delar inte din uppfattning om att vi har ett så bra lag som du tycker. Men jag hoppas jag har fel och att DIF motbevisar mig och hamnar top 3. Ser bara inte att vi har de kvaliteérna som krävs för det.DIFference skrev:8% av grundserien avklarad. Mer än man kan tro. Jag är genuint orolig. Detta är ju fruktansvärt dåligt. Vad är felet? I föreningen? Lagledningen? Spelarna? På pappret ett kanonlag, kanske lite svagt bakåt. Men ändå går det inte! Som vanligt. År efter år senaste tiden. Något är sjukt.
Men förstå mig rätt. Jag är på intet sätt nöjd med en förlust mot ett lag som jag tror kommer vara ett lag för bottenplaceringarna. Men vi kommer göra fler sådana här bottenapp i år, tyvärr.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- Jim Morrison
Var 7-2-matchen mot Oskarshamn också en ren repris på förra året? Nej. Var Västerås-matchen det? Nej. Och varför räknar du inte med dom? För att det såg bättre ut. Bara selektiv med fakta så det ska styrka vad du säger.ciirree skrev:Visst fjärde matchen men det är ju en ren repris av förra året. Hade vi förlorat idag som vi gjorde mot Västerås, då vi endå spelade bra, så hade det varit fine. Men nu gör vi exakt samma sak som förra året - vi går ner oss mot ett sämre motstånd. Och det roliga är att många föruspådde detta redan innan matchen här på forumet! Så lite besviken är man endå, även om det bara är 4e matchen som sagt!Jim Morrison skrev:Men vad FAN, det var den FJÄRDE matchen och spelet såg inte ens så jävla dåligt ut? En klassisk plattmatch bara där vi ändå tar en poäng. Jag tror fortfarande stenhårt på det här laget. Ser tendenser jag inte sett på länge. Till och med i en sådan här match. PP är en hårsmån från att vara produktivt varje match t.ex.DIFference skrev:8% av grundserien avklarad. Mer än man kan tro. Jag är genuint orolig. Detta är ju fruktansvärt dåligt. Vad är felet? I föreningen? Lagledningen? Spelarna? På pappret ett kanonlag, kanske lite svagt bakåt. Men ändå går det inte! Som vanligt. År efter år senaste tiden. Något är sjukt.
-
Får jag fråga bara vad detta lag saknar jämfört med fjolårets dito? Vad gör detta lag till ett sämre sådant? Den enda jag verkligen saknar är Wennberg, ärligt talat. I min mening är han den enda av fjolårets spelare som skulle göra det här laget avsevärt bättre. Och då menar jag genom att byta ut någon ur topp 6, för lite jävla rim och reson för det allt vara.BOMBOM BOUCHARD skrev:Jag förstår verkligen din besvikelse eftersom du anser oss ha ett kanonlag. Men jag delar inte din uppfattning om att vi har ett så bra lag som du tycker. Men jag hoppas jag har fel och att DIF motbevisar mig och hamnar top 3. Ser bara inte att vi har de kvaliteérna som krävs för det.DIFference skrev:8% av grundserien avklarad. Mer än man kan tro. Jag är genuint orolig. Detta är ju fruktansvärt dåligt. Vad är felet? I föreningen? Lagledningen? Spelarna? På pappret ett kanonlag, kanske lite svagt bakåt. Men ändå går det inte! Som vanligt. År efter år senaste tiden. Något är sjukt.
Men förstå mig rätt. Jag är på intet sätt nöjd med en förlust mot ett lag som jag tror kommer vara ett lag för bottenplaceringarna. Men vi kommer göra fler sådana här bottenapp i år, tyvärr.
Vanor och trender tar tid att skapa. Det gäller vinnande vanor/trender och det gäller också förlorar-vanor/trender. Ju fler matcher vi vinner desto bättre blir laget och desto fler matcher kommer vi att vinna. Ju fler matcher vi spelar där vi inte mäktar med att kriga och ge allt vi har desto fler såna matcher kommer vi att göra och desto fler matcher kommer vi att förlora. Därför är jag orolig. Redan.
Vi har en OT-vinst mot Troja där spelet ändå såg ganska bra ut stundtals. Vi mosade Oskarshamn med 7-2 men det känns ju inte så spännande när de föll med nästan samma siffror mot random bondelag ikväll. Vi klarar inte av att göra mål på Västerås på 60 minuter. Nu blir vi straffade av Almtuna.
Jag ser redan en trend. Eller åtminstone en början på en trend. En trend där vi kommer att vinna nån match här och där men tyvärr förlora lite för ofta för att klara av en stabil topp-placering (topp 4)..
Nu tror jag inte att vi kommer växa fast i denna trend men det tar längre tid och fler PLUS-matcher att ta sig upp och ut ur detta onda som börjar visa sig. För varje förlorad match krävs två vinster...
Fan.
Men... Jag vägrar sluta tro på laget och jag kommer alltid hoppas.
"hope is a good thing maybe the best of things and no good thing ever dies..."
Vi har en OT-vinst mot Troja där spelet ändå såg ganska bra ut stundtals. Vi mosade Oskarshamn med 7-2 men det känns ju inte så spännande när de föll med nästan samma siffror mot random bondelag ikväll. Vi klarar inte av att göra mål på Västerås på 60 minuter. Nu blir vi straffade av Almtuna.
Jag ser redan en trend. Eller åtminstone en början på en trend. En trend där vi kommer att vinna nån match här och där men tyvärr förlora lite för ofta för att klara av en stabil topp-placering (topp 4)..
Nu tror jag inte att vi kommer växa fast i denna trend men det tar längre tid och fler PLUS-matcher att ta sig upp och ut ur detta onda som börjar visa sig. För varje förlorad match krävs två vinster...
Fan.
Men... Jag vägrar sluta tro på laget och jag kommer alltid hoppas.
"hope is a good thing maybe the best of things and no good thing ever dies..."
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Tycker inte att det Zabel är en dålig tränare.
Han visade förra säsongen att han är bra.
Jag tycker att de som undrar varför han spelar vissa spelare mer än andra borde gå ner på en träning och rent utav fråga,ingen konfrontation eller så utan bara fråga vänligt.
Så slipper man eventuellt sitta framför datorn och vara arg i onödan.
Han visade förra säsongen att han är bra.
Jag tycker att de som undrar varför han spelar vissa spelare mer än andra borde gå ner på en träning och rent utav fråga,ingen konfrontation eller så utan bara fråga vänligt.
Så slipper man eventuellt sitta framför datorn och vara arg i onödan.
-
Magnus: DITT resonemang köper jag rakt av. Delar det till fullo.