Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Sv: Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i för

Inlägg av -daniel- »

B.I.B.A skrev:
BaronVonDif skrev:
B.I.B.A skrev:
sensei skrev:Jag kan leva med att Mats lämnar, han känns onödigt lyxig i vår problemförening. Kan faktiskt tycka det är bra att ledarfrågan förtydligas med färre kockar.
Ärligt? Bra att gå från två assisterande tränare till ingen alls på mindre än ett år? Sen vet jag inte hur mycket "lyx" han kan vara, han kom väl som en tidigare juniortränare, så mycket billigare alternativ kan man väl knappast hitta? Han kan ju knappast lyfta lön i stil med Roger Melin eller Ulf Dahlén...
Han anställdes ju när DIF fortfarande var ett elitserielag och låg strax över kvalstrecket med antagande att han skulle träna ett elitserielag, tror inte han fick gå ner i lön när vi åkte ur.
Nja, inget skrevs väl på? Det var ju snack om att Bäcklin skulle tacka nej först eftersom han inte ville träna ett allsvenskt lag? En tränare som kommer direkt från juniorlag lär väl vara de absolut billigaste man kan få tag på? Vår tränarduo borde ändå vara i billigaste laget, förstår inte hur ekonomin kan vara så usel att vi till och med måste skära ned på den posten.

Blir väl Challe eller Säcken i båset med Zabel nästa år. :|
Det gäller nog att vrida och vända på varenda slant så som läget uppenbarligen verkar vara... Fullständig jävla öken.

Tyvärr ett riktigt stort underbetyg till Challe som sportchef att lyckas med bedriften o skriva så urusla kontrakt med klausuler som mer eller mindre äventyrar hela klubbens framtida existens.

Man satsade ju uppenbarligen allt på ett kort; när vi inte tog klivet tillbaks till ES så hamnade vi enormt mycket längre ner i skiten än man ens trodde var möjligt. :evil:
Användarvisningsbild
Amadeus

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Amadeus »

"Jag spelar hellre i division 4 iklädd DIF-tröjan än att spela med något annat lag i elitserien"
Fimpen
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Nästan så jag drar upp den smått legendariska "Otto-nobbar-DIF" artikeln igen från Aftonbladet, men är för sur för det.

Med det menar jag "den där intervjun är i sammanhanget jättegammal".
Användarvisningsbild
Rocky3000

Inlägg av Rocky3000 »

Ståldepån + Trångsunds Åkeri + Djurgårdshjälpen = Tvillingarna Tyler och Justin Donati!

Men det kommer aldrig att ske!

Tänk 2010 var vi i SM-Final, nu underdogs i HA! Fy fan.
Bild
Användarvisningsbild
Jepe

Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Inlägg av Jepe »

-daniel- skrev:
B.I.B.A skrev:
BaronVonDif skrev:
B.I.B.A skrev:
sensei skrev:Jag kan leva med att Mats lämnar, han känns onödigt lyxig i vår problemförening. Kan faktiskt tycka det är bra att ledarfrågan förtydligas med färre kockar.
Ärligt? Bra att gå från två assisterande tränare till ingen alls på mindre än ett år? Sen vet jag inte hur mycket "lyx" han kan vara, han kom väl som en tidigare juniortränare, så mycket billigare alternativ kan man väl knappast hitta? Han kan ju knappast lyfta lön i stil med Roger Melin eller Ulf Dahlén...
Han anställdes ju när DIF fortfarande var ett elitserielag och låg strax över kvalstrecket med antagande att han skulle träna ett elitserielag, tror inte han fick gå ner i lön när vi åkte ur.
Nja, inget skrevs väl på? Det var ju snack om att Bäcklin skulle tacka nej först eftersom han inte ville träna ett allsvenskt lag? En tränare som kommer direkt från juniorlag lär väl vara de absolut billigaste man kan få tag på? Vår tränarduo borde ändå vara i billigaste laget, förstår inte hur ekonomin kan vara så usel att vi till och med måste skära ned på den posten.

Blir väl Challe eller Säcken i båset med Zabel nästa år. :|
Det gäller nog att vrida och vända på varenda slant så som läget uppenbarligen verkar vara... Fullständig jävla öken.

Tyvärr ett riktigt stort underbetyg till Challe som sportchef att lyckas med bedriften o skriva så urusla kontrakt med klausuler som mer eller mindre äventyrar hela klubbens framtida existens.

Man satsade ju uppenbarligen allt på ett kort; när vi inte tog klivet tillbaks till ES så hamnade vi enormt mycket längre ner i skiten än man ens trodde var möjligt. :evil:
Seriös fråga, är det verkligen Challe som förhandlar kontrakten? Har förstått det som att det är/var en annan man (Mr X) som kliver in när det gäller kontrakten.
2014-04-07, vad hände?
Steef

Inlägg av Steef »

[quote="Jepe"]
Seriös fråga, är det verkligen Challe som förhandlar kontrakten? Har förstått det som att det är/var en annan man (Mr X) som kliver in när det gäller kontrakten.
Jag läste något om att det var så också. Så du är inte ensam om det.
Ceterum censeo Solnam delendam esse.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Jepe skrev:
Tommy Engström har ju tidigare skött en stor del av det ekonomiska, men naturligtvis har sportchefen en stor insyn i och påverkan på hur kontrakt skrivs.
gaspo

Inlägg av gaspo »

Känns ju konstigt om Bäcklin skulel dra. Han yra ju om att han hade köpt livstidsmedlemskap i DIF innan säsonegn. Känns underligt om han skulle dra rätt upp o ner då.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Ser jag en enda "säsongskortet förlängt!" retweet till... :shock:
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Staten

Inlägg av Staten »

Blir det någon Joakim Eriksson eller?
Göran

Inlägg av Göran »

Det blir nog en bra säsong trots lite motgångar just nu med ekonomin !
Är det någon som har hört något om vilka som får bära lagkaptens bindeln nästa säsong eller kör man på i samma spår som tidigare
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Göran skrev:Det blir nog en bra säsong trots lite motgångar just nu med ekonomin !
Är det någon som har hört något om vilka som får bära lagkaptens bindeln nästa säsong eller kör man på i samma spår som tidigare
Jag tror på någon form av kontinuitet här och hoppas att Timmy Pettersson är kapten i år igen. Han kommer nog spela på ungefär samma nivå den här säsongen som förra säsongen. Har vi lite flyt producerar Huddinge-kedjan bättre än förväntat och vi är nya Leksand.
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

"Nya Leksand", så du vill att vi krossar allt motstånd för att i KS falla ihop och bli sist, tio år i rad tills att vi en gång har tur för att samma år få en jävla massa skulder, ha en dålig trupp i ES nästkommande säsong och åka ur?

Oookej!
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Staten skrev:Blir det någon Joakim Eriksson eller?
Inte en chans, finns förmodligen knappt pengar till en påse grillchips.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Axel_K skrev:"Nya Leksand", så du vill att vi krossar allt motstånd för att i KS falla ihop och bli sist, tio år i rad tills att vi en gång har tur för att samma år få en jävla massa skulder, ha en dålig trupp i ES nästkommande säsong och åka ur?

Oookej!
Nej, det var inte det jag menade. Du kanske borde tänka till lite istället... Det är du som spelar dum, inte jag. Kolla tabellen på förra säsongen.
Låst