Det är en grupp som startats för de som inte har någon att gå med, likt tråden här på forumet. De som skriver in Djurgårdspolarna i bokningsinformationen för säsongskortet sitter med dem på A19 (man väljer Aktiv sittplats som kategori). De välkomnar alla som vill ha sällskap när de går på matcherna.
Som jag misstänkte alltså, DIF Hockeys egna lilla sittplats-klack. Trist utveckling..
Bara för att DIF Hockey hjälper till att fixa så man kommer sitta tillsammans innebär det ju inte att det är DIF Hockey som ligger bakom det? Jag antar och hoppas verkligen att detta är ett fristående initiativ.
Finns liksom inget att vara negativ mot dem för. Ännu.
Det är en grupp som startats för de som inte har någon att gå med, likt tråden här på forumet. De som skriver in Djurgårdspolarna i bokningsinformationen för säsongskortet sitter med dem på A19 (man väljer Aktiv sittplats som kategori). De välkomnar alla som vill ha sällskap när de går på matcherna.
Som jag misstänkte alltså, DIF Hockeys egna lilla sittplats-klack. Trist utveckling..
Var i ligger den trista, det är väl aldrig dåligt med folk som går på matcherna och hejar.
Om jag fattat rätt så vill dessa personer vara med och bidra med stämning, men orkar inte att stå i klacken en hel match.
Sen är det nog inte fel att försöka vara lite positiv till lite nytt.
Var i ligger den trista, det är väl aldrig dåligt med folk som går på matcherna och hejar.
Om jag fattat rätt så vill dessa personer vara med och bidra med stämning, men orkar inte att stå i klacken en hel match.
Det trista är att det verkar finnas ett helt annat bemötande/resurser för denna typ av facebook-upprop än för de lite mer bökiga ultras/tifo-grupperna. Då får vi tyvärr en läktarkultur därefter. Min gissning är att det inte kommer skrikas "avgå alla!!" från denna sektion om det går åt helvete i år igen...
Det trista är att det verkar finnas ett helt annat bemötande/resurser för denna typ av facebook-upprop än för de lite mer bökiga ultras/tifo-grupperna. Då får vi tyvärr en läktarkultur därefter. Min gissning är att det inte kommer skrikas "avgå alla!!" från denna sektion om det går åt helvete i år igen...
Hehe, skön inställning Om det går åt helvete ska alla avgå! Vet inte om detta ska kallas för en egen supportergrupp, men jag tycker det är direkt nödvändigt att vi har olika grupperingar på läktaren. Alla ska inte tycka samma sak och framför allt behöver det ibland finnas lite motvikt mot ultrasgrupperna. Ser detta som enbart positivt. Alla ser inte saken så svart på vitt.
Att DIFHockey sen behandlar vissa supportergrupper som skit är såklart inte bra. Alla behövs - förutom idioterna som ställer till med bråk och annat strul. Själv sållar jag mig numer oftast till den lite mjukare "sittplatsklacken".
Tja. Jag och en kompis tänker köpa årskort 2013/2014 i klacken. Grejjen är den att det går ju inte att köpa två kort under samma köp. Så vi måste alltså köpa 1kort. Slutföra betalningen och sedan göra ett till. Efter som det inte går att välja platser så undrar jag hur jag vet att vi kommer hamna brevid varandra? Eller är det så att man får biljetter till klack sektionen och sen får stå lite vart man vill? Tacksam för svar.
Ps. Nyligen medlem så svaret kanske finns någonstans. Inte lärt mig det här med forum osv..
Tjoscar skrev:Tja. Jag och en kompis tänker köpa årskort 2013/2014 i klacken. Grejjen är den att det går ju inte att köpa två kort under samma köp. Så vi måste alltså köpa 1kort. Slutföra betalningen och sedan göra ett till. Efter som det inte går att välja platser så undrar jag hur jag vet att vi kommer hamna brevid varandra? Eller är det så att man får biljetter till klack sektionen och sen får stå lite vart man vill? Tacksam för svar.
Ps. Nyligen medlem så svaret kanske finns någonstans. Inte lärt mig det här med forum osv..
Platserna på klacksektionen är onumrerade och ni kommer därför alltid ha möjligthet att stå tillsammans.
Tjoscar skrev:Tja. Jag och en kompis tänker köpa årskort 2013/2014 i klacken. Grejjen är den att det går ju inte att köpa två kort under samma köp. Så vi måste alltså köpa 1kort. Slutföra betalningen och sedan göra ett till. Efter som det inte går att välja platser så undrar jag hur jag vet att vi kommer hamna brevid varandra? Eller är det så att man får biljetter till klack sektionen och sen får stå lite vart man vill? Tacksam för svar.
I klacken är det "fri placering". Så köp ni ett i taget.
I klacken är det "fri placering". Så köp ni ett i taget.
Det brukar stå vilken stol man har men jag har ärligt aldrig ens kollat det, bara går in på läktaren och hittar en mysig plats. Som sagt, fri placering.
Japp, av Mattson tror jag? Hörde inte vem det var, men förlängde direkt! Var tveksam om jag skulle svara när dolt nummer ringde, brukar oftast avstå att svara men tur att man gjorde det nu iaf.
Man föds som Djurgårdare, allt annat är förlossningsskador!