Anrell, vilken pajas. Men det är inget nytt under solen. hoppas grabbarna gaddar sig samman mot Leksand o ger dom en rejäl smocka. Dom har jobbat ihop till en 3.poängare nu. Alleman till Globen på Torsdag!
Om man stryker det där om Mupparna och andra misslyckade liknelser som Anrell försöker krydda sin spalt med så är det ju baske mig en hyllningstext till den hockeytaktik som DIF spelade mot storfavoriten Frölunda.
När mediokra lag som Leksand, Mora och Södertälje försöker anfalla tar Challe Särkijärvi hem alla hästar och placerar dem i en otroligt rörlig och effektiv fyrmannabox som knappt går att forcera.
Frölunda vann skotten med 53-15.
53-15.
De siffrorna brukar betyda spel mot ett mål. Det gjorde de här också. Men nästan alla Frölundas 53 skott var av ganska ofarlig karaktär. Skott från täckt blå linje, från sarghörn, från röriga lägen. Djurgården tillät dem aldrig att komma riktigt, riktigt nära inpå. De trycktes ut i sarghörnen och de snurrade mest runt som dyra höns.
Det var mycket effektivt. Challe Särkijärvi har lärt de unga spelarna hur man inte går bort sig.
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher regard those who think alike than those who think differently.
/Friedrich Nietzsche
Tänkte också på det. Hur menar han? Vad är det för fel i att stoppa Frölunda?
Glöm inte bort att pajasen är nöjesjournalist och endast får skriva denna spalt med uppgiften att skapa debatt men det här måste ändå vara hans sämsta försök. Att han konstant sågar DIF är för att han själv är en tvestjärtad vrak och färjestadare. Det vill säga totalt ointressant och antadligen skitis över morgondagens egna drabbning mot Frölunda.
"Från hatad till publikens lilla fästmö."
Anrell om Odoyas "fövandling". Hatad? Han var ju inte speciellt hatad bland Djurgårdssupportrarna, snarare tvärtom. Däremot bland motståndarna, men hur ofta gillar man en motståndare?
Man vinner aldrig ett sm-guld med ett bra försvar och ett uselt anfall. Det kanske funkade för Grekland i fotbolls-em, men nu är det 50 matcher + vi talar om.
Måste också säga att Lassila börjar leva upp mot mina förväntingar =)
Man borde väl inte bli vare sig förvånad eller överraskad.."Bajen" Anrell passar alltid på att trycka dit Djurgår`n när möjligheten ges..Det är ett faktum. Men det cyniska när det gäller denna rödhåriga pajas är att han ALLTID lyckas hitta något negativt hos DIF, inte bara när det går trögt utan även när vi spelar en bra, positiv och vinnande hockey..
Under slutspelet 98 - avgörande kvarten mot HV (bara för att ta ett exempel, finns x antal flera,) så ägnade denna kalkon-journalist sin krönika åt att "HV-71 har en mycket bättre och röststarkare klack än va Djurgårn har" ISTÄLLET för att ge våra hockeykrigare en eloge för en fantastisk genomförd match som så småningom ledde fram till en semifinal..
Till skillnad från "firehead" och diverse andra skribenter tycker jag att vi taktikmässigt har inlett säsongen helt rätt..Det är EXTREMT viktigt att se till att försvaret fungerar, vilket det mestadels har gjort hittils..VI HAR INTE SPELARMATERIAL NOG ATT LIRA EN VACKER OCH OFFENSIV HOCKEY, det är ett faktum, hur svårt kan det vara att förstå det. Hade vi försökt oss på en mer offensiv typ av ishockey hade vi sannolikt haft noll poäng och en målskillnad i stil med 3-30..Målchanserna kommer till mångt och mycket att skapas under power-play och kontringar. Detta har Challe och Säcken hajat, och lagt upp taktiken därefter...
Jag är övertygad om att denna taktik kommer att ge en positiv effekt, och att vi kommer klättra i tabellen.... till Anrells stora förtret ska jag väl tillägga..
det som stör mej är att aftonbladet läses av hundratusentals människor..klart det påvärkar en å annan det han skriver, och det i sin tur påverkar dif..sånnt irriterar mej