Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av -daniel- »

Han fick ju rätt lite speltid med Växjö, och det känns som han senaste säsongerna tagit flera steg nedåt. Inte en utveckling man vill se från en så pass ung spelare.

Jag såg Urbas i Redhawks några matcher för 2-3 säsonger sedan och då var han ju riktigt vass, men har väl egentligen också sett han för lite för att egentligen ge en rättvis bedömning.

Känner mig skeptisk till en roll som förstacenter i DIF dock, vi behöver ju mer av en spelfördelare.
Användarvisningsbild
Rocky3000

Inlägg av Rocky3000 »

Urbas, nej tack. Är vi på den nivån kan vi lika gärna signa Jozef Stümpel på en gång!
Bild
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Tror Jan Urbas kommer att vara riktigt tongivande om han spelar i Allsvenskan nästa säsong. Tänk Ludvig Rensfeldt/Henrik Björklund.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Vinicus

Inlägg av Vinicus »

Jim Morrison skrev:Tror Jan Urbas kommer att vara riktigt tongivande om han spelar i Allsvenskan nästa säsong. Tänk Ludvig Rensfeldt/Henrik Björklund.
Skulle då hellre se Rok Ticar. Kanske orealistiskt då han lirade i DEL förra sässen men det vore en riktigt bra förstacenter.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Vinicus skrev:
Jim Morrison skrev:Tror Jan Urbas kommer att vara riktigt tongivande om han spelar i Allsvenskan nästa säsong. Tänk Ludvig Rensfeldt/Henrik Björklund.
Skulle då hellre se Rok Ticar. Kanske orealistiskt då han lirade i DEL förra sässen men det vore en riktigt bra förstacenter.
Framför allt har han kontrakt över nästa säsong också.
Expert.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Samtidigt är det ju den här typen av fynd vi behöver göra. En förste-center med bra storlek och med ett par riktigt heta säsonger bakom sig lär knappast passa in i en pressad budget.

Längtar dock till dagen då Kalus presenteras.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
VäsbyMental

Inlägg av VäsbyMental »

Klart nu att Fimpen slutar
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Tråkigt. En profil som verkligen kommer saknas från läktarplats.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
Meastarn

Inlägg av Meastarn »

Tack för allt Fimpen!
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Fimpen lägger av. Den pissigaste off-season någonsin. Saknas bara att Jimmie lägger av nu också. Nu behöver vi för fan en god nyhet också. En bra jävla värvning eller något.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Att Fimpen lägger av var väl så ruggigt väntat som det bara kan bli? Tycker DIF tar ett enormt moget beslut att inte förlänga "bara för sakens skull" om man nu är osäker på hur hans nacke håller. Vi har inte råd med dåliga beslut längre.
Rix

Inlägg av Rix »

Jim Morrison skrev:Fimpen lägger av. Den pissigaste off-season någonsin. Saknas bara att Jimmie lägger av nu också. Nu behöver vi för fan en god nyhet också. En bra jävla värvning eller något.
Håller med, det är fan inte kul när alla profilerna lägger av samtidigt, nu vill man ha något kul att läsa.

Otroligt trist att dem man växt upp med i DIF lägger av, även om livet funkar så. All heder till Fimpen!
LT10

Inlägg av LT10 »

Hoppas Jimmie blir kvar, han måste bli kvar!. Känns inte bra om Otto, Fimpen och Jimmie skulle lägga av samtidigt.
Erik af Sibirien

Inlägg av Erik af Sibirien »

LT10 skrev:Hoppas Jimmie blir kvar, han måste bli kvar!. Känns inte bra om Otto, Fimpen och Jimmie skulle lägga av samtidigt.
Glöm inte Linkan. Även om han inte direkt glänste sin sista säsong, så var han en viktig kulturbärare.

Jag minns en intervju med Nisse Ekman där han om Bremberg och Nilson sade att "det finns inga mer überdjurgårdare än de två". Om Nisse säger så, väljer åtminstone jag att tro på det och jag tycker det är beklämmande hur mycket smutskastning dessa båda har fått utstå de senaste säsongerna, sannolikt från folk utan minsta inblick bakom kulisserna.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Jag hade gärna sett att man hade chansat med Fimpen på ett billigt kontrakt om han hade varit sugen på detta. En defensiv center som tillför energi och som dessutom är duktig på att teka och kan vara kulturbärare. Jag hade personligen valt att erbjuda ett billigt kontrakt till spelaren och hoppas på det bästa. Antagligen är jag helt ensam om denna uppfattning, men som lagbygget ser ut just nu hade Fimpen varit att föredra framför en spelare som t ex Ölvestad.
Låst