Djurgårdshjälpen

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Andy
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av Andy »

Daniel942 skrev:
Rocky3000 skrev:Bild

Klockan slår, klockan slår jag vill höra kampanjlåten nu! 8) När kommer den?
Du måste sakna 90-talet något fruktansvärt?
Det gör vi väl alla?

Jag har sällan njutit så mycket på läktarna som perioden 89-92. Det var en fantastiskt tid fyld av framgång, bra spelare, en fantastisk ny arena och så vidare.

Fast jag saknar 80-talet ännu mer - då var det också gott att vara Djurgårdare (fast hårt).
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Sv: Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av BaronVonDif »

Rocky3000 skrev:
BaronVonDif skrev: Den finns i dagsläget endast som demo inspelning, är du och några till här är sångkunniga kan ni tillsammans med några spelare få möjlighet att köra under vår mäktiga refräng i en riktig studio och det är tillsvidare enda sättet att tjyvlyssna. Låten lanseras först digitalt via Spotify, i-tunes etc. Gillar man inte låten kan man stänga av volymen, sätta låten på repeat på Spotify och glädjas åt att DIF får en slant varje gång den spelas, nu ger inte Spotify så mycket per spelning men många bäckar små, , perfekt för den med ansträngd ekonomi som vill bidra till en bättre trupp.
Jag är ingen Linnros direkt, men jag tackar ödmjukast för förfrågan BaronVonDif! :D Men vill du ha lite inputs/feedback av demon, så PMa mig gärna! Ser riktigt fram emot den, kul initiativ!
Ska ha det i åtanke, just denna låt känns rätt komplett förutom att den inte är inspelad i studio men det dyker nog upp fler låtar. Förutom musik assistans finns det ju 100 tals saker vi kommer behöva hjälp med så anmäl gärna ditt intresse. Om jag skulle skicka demot till alla som vill lämna en åsikt skulle dock låten få för stor spridning och aldrig bli klar så det blir främst vi som jobbar aktivt kring kampanjen som får lyssna än så länge, du kan bli en av dom.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

De senaste dagarna har vi nåtts av en helt fantastisk respons.

Många har hört av sig och erbjudit sig att göra punktinsatser inom omrpåden de behärskar särskilt väl. Andra har ställt sin tid och sitt engagemang till förfogande rent generellt.

Det är väldigt roligt att så många vill vara med och bidra.

För att fånga upp detta kommer vi att anordna en helt informell och trevlig pub-träff nu på tisdag för alla som är intresserade. Även ni som är kritiska till delar av vår kampanj, har synpunkter på någon individ, eller som är motståndare till hela tanken är välkomna att dyfta era tankar och ventinera era åsikter.

Vi kommer att träffas på en pub någonstans i området Humlegården - Stureplan - Östermalmstorg nu på tisdag klockan 18.00.

Alla är välkomna!

Skicka PM om du är på.
Användarvisningsbild
Lucky Luke

Inlägg av Lucky Luke »

Andy skrev:
Daniel942 skrev:

Det gör vi väl alla?

Jag har sällan njutit så mycket på läktarna som perioden 89-92. Det var en fantastiskt tid fyld av framgång, bra spelare, en fantastisk ny arena och så vidare.

Fast jag saknar 80-talet ännu mer - då var det också gott att vara Djurgårdare (fast hårt).
För att inte tala om 50-60 talet. Tumba, Rolle, Lasse Björn, Tjalle Mild för att bara ta några legendarer från den tiden. Listan kan göras hur lång som helst. Snacka om Järnkaminer. DIF dominerade hockeyn fullständigt! Inte undra på att man blev Djurgårdare!! :D

Musiken sen – slutet av 50 talet med Elvis, Rick Nelson, Fats Domino, Little Richard följdes av det underbara 60-talet med grupper och artister som Beatles, Stones, Neil Young, Byrds, Canned Heat, David Bowie, Grateful Dead osv, osv.

Det du Daniel942, det var tider det. Fan vad jag saknar den tiden!! :?

Och du Rocky – fortsätt att göra det du känner för. Det har du all rätt att göra. Det stör inte mig på något vis. Kanske du skulle kunna göra nåt kul från 50-60 talet? Skulle uppskattas. I alla fall av mig! :D
Användarvisningsbild
Alexander

Inlägg av Alexander »

Lucky Luke skrev:
Andy skrev:
Daniel942 skrev:

Det gör vi väl alla?

För att inte tala om 50-60 talet. Tumba, Rolle, Lasse Björn, Tjalle Mild för att bara ta några legendarer från den tiden. Listan kan göras hur lång som helst. Snacka om Järnkaminer. DIF dominerade hockeyn fullständigt! Inte undra på att man blev Djurgårdare!! :D

Musiken sen – slutet av 50 talet med Elvis, Rick Nelson, Fats Domino, Little Richard följdes av det underbara 60-talet med grupper och artister som Beatles, Stones, Neil Young, Byrds, Canned Heat, David Bowie, Grateful Dead osv, osv.

Och du Rocky – fortsätt att göra det du känner för. Det har du all rätt att göra. Det stör inte mig på något vis. Kanske du skulle kunna göra nåt kul från 50-60 talet? Skulle uppskattas. I alla fall av mig! :D
Tror inte så många andra här på forumet var med på 50-60-talet :)
Användarvisningsbild
Lucky Luke

Inlägg av Lucky Luke »

Alexander skrev:
Lucky Luke skrev:
Andy skrev:
Daniel942 skrev:

Det gör vi väl alla?

Tror inte så många andra här på forumet var med på 50-60-talet :)
Säg inte det...vi är ett segt släkte. Propen Orvar du vet... :D
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

-daniel- skrev:
Andy skrev:
Jepe skrev:Har även jag satt in pengar idag.

Ett tips bara i all välmening: I fortsättningen ta inte alla frågor och det man skriver här på forumet som direkt kritik riktad till er eller projektet personligen. Vet inte om mitt inlägg tidigare uppfattades som "hård" kritik, det hoppas jag inte då det var en förfrågan om hur detta "veto" skulle använts. Men ni måste ju förstå att folk undrar hur ens pengar kommer användas. Hade ett svar som Andys kommit tidigare så hade folk sluppit undra och fråga.
Hej,

vi älskar frågor och förslag som lede till att vi kan utveckla kampanjen. Ännu gladarer blir vi när folk säger att något vi gjort inte är bra och sedan kavlar upp ärmarna och gör det bättre.

Ditt inlägg var inget vi tog illa vid oss av.

Vi vet att en absolut majoritet av alla djurgårdare står bakom vårt initiativ. Det blir bara så frusterande när en liten liten klick, dessutom samma klick som var mot "Rädda Otto, återigen "bara i största allmänhet" är mot vårt bidrag till DIF. När det dessutom gårtill personangrepp blir det extra tråkigt och då måste man hugga tillbaks. Det är verkligen inte riktat mot dig.
Förstår inte riktigt vilka du syftar på är emot kampanjen? Har inte läst om någon som är emot själva grundidén. Sen kan man säkert fila på hur man uttrycker sig, men det gäller nog alla inblandade.

Själv kommer jag definitivt bidra med pengar framöver - det går ju verkligen till en bra grej.
Tack för dina lyckönskningar och för ditt bidrag!

Vi kan garantera att de går till en bra grej. Kanske blir Djurgårdshjälpen (eller snarare de spelare vi alla tillsammans finansierar) skillnaden mellan Allsvenskan och Elitserien.
Kalliasson

Inlägg av Kalliasson »

JohanPez skrev:
Kalliasson skrev:Djurgårdshjälpen förtjänar otroligt mycket cred för denna insamling, får se om man skänker någon slant (beroende på hur ekonomin kommer att se ut för egen del). Något man däremot får passa sig för att göra; det är att göra någon värvning liknande Linus Klasen till Malmö säsong 2011/2012. Man skulle få ett för stort ok på sina axlar som spelare, och underprestera. Anledningen till att jag tog upp detta är för att skulle man få in 2 MSEK så kanske man får för sig att göra någon överdrivet dyr värvning. Till exempel Mark Owuya, han skulle aldrig palla pressen med en fet lönecheck och en av spelarna som förväntas leda Djurgården tillbaka till Elitserien :wink:
För övrigt så har jag på känn att han kommer värvas iom denna kampanj :lol: (så länge man gör det med båda fötterna på jorden, så att säga, så har man mitt tycke).
Hur värvar man en spelare med, respektive utan fötterna på jorden? :)
Man gör det med sunt förnuft. Alltså man gör det inte uppe bland molnen. Är Owuyas marknadsvärde på 60 000-100 000 (månadslönsmässigt), då lägger man lönen där någonstans (för att ha båda fötterna på jorden). Skulle man ge honom en lön på 150 000 bara för att man kan, då lever man bland molnen.
Användarvisningsbild
Tessan
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Tessan »

Andy skrev:De senaste dagarna har vi nåtts av en helt fantastisk respons.

Många har hört av sig och erbjudit sig att göra punktinsatser inom omrpåden de behärskar särskilt väl. Andra har ställt sin tid och sitt engagemang till förfogande rent generellt.

Det är väldigt roligt att så många vill vara med och bidra.

För att fånga upp detta kommer vi att anordna en helt informell och trevlig pub-träff nu på tisdag för alla som är intresserade. Även ni som är kritiska till delar av vår kampanj, har synpunkter på någon individ, eller som är motståndare till hela tanken är välkomna att dyfta era tankar och ventinera era åsikter.

Vi kommer att träffas på en pub någonstans i området Humlegården - Stureplan - Östermalmstorg nu på tisdag klockan 18.00.

Alla är välkomna!

Skicka PM om du är på.
Hade gärna hakat på, men är uppbokad på annat håll. Synd :(
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

Vill du hjälpa Djurgårdare att hjälpa Djurgården.

Eller har du frågor eller synpunkter på Djurgårdshjälpen och vår verksamhet.

Då är du välkommen att träffa oss i kväll klockan 18.00 på puben Spitfire på Birger Jarlsgatan (Humlans sydöstra hörn typ)
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

När kommer första uppdatering på insamlat kapital?
Expert.
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

SirDIFalot skrev:När kommer första uppdatering på insamlat kapital?
Inom kort kommer vi att ha en ny hemsida. Den hemsidan kommer att ha en barometer som visar hur det går.

I dagsläget tror jag inte att vi fått in mer än 10.000 - 20.000, men jag är osäker.

Den här gången kommer det säkert inte att vara samma "explosion" som under Rädda Otto.

Den här gången tror jag att vi vid sidan av ett jämt flöde av hundralappar (som tillsammans kommer att bli väldigt viktiga) kommer att se ett antal större engångssummor från företag samt i större engångsbelopp som vi drar in i samband med de olika event vi planerar (inte minst "En dag för Djurgården" kommer att bli viktig).
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Sv: Djurgårdshjälpen

Inlägg av BaronVonDif »

Håll gärna lite koll på vår twitter och Facebook, lite signerat godis auktioneras ut titt som tätt. Har ni nåt ni kan avvara till auktioner får ni gärna höra av er. Allt från tröjor, gamla matchprogram, signerad utrustning, hockey kort är av intresse. Framöver kommer ni även kunna auktionera ut saker och få en % av intäkten på det ni säljer. Win/win för alla parter.
Edit: Med en % menar jag givetvis inte 1 % utan enligt överenskommelse och beroende på produkten.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

http://mrmadhawk.se/2013/may/sa-mycket- ... tonen.html

Ett exempel på hur dyrt det är att värva spets under pågående säsong. Gäller att vi får ihop mycket pengar.
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

SirDIFalot skrev:http://mrmadhawk.se/2013/may/sa-mycket- ... tonen.html

Ett exempel på hur dyrt det är att värva spets under pågående säsong. Gäller att vi får ihop mycket pengar.
Sinnessjukt!

Förstår inte den där artistskatten i Johans uträkning dock, inte fan kan man väl komma undan med 15% artistskatt i 6 månader? Vart inte den regeln ändrad för typ 2-3 säsonger sedan?
Skriv svar