DIF Fotboll

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
JohanPez
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

DIF Fotboll

Inlägg av JohanPez »

SirDIFalot skrev:
Mårten_ skrev:
sthlm1891 skrev:
Manijock skrev:Ta reda på vilka den här inofficiella supportergruppen är och sätt dit asen. Skiter i om detta är någon slags kränkning av något men dessa f*ttor som ligger bakom detta förbannade jävla dådet ska visas upp på öppen gata, gör deras ansikten synliga i media. De ska hånas och häcklas innan de stängs av på livstid från ALLA matcher som DIF lirar. Fy fan vad är detta för jävla undrevärlden-klubb vi har kärt. Vad är det för jävla drägg som går lösa och låtsas vara Djurgårdare? Ta inte vårt namn i era äckliga jävla käftar, ni är parasiter, ni är ohyra som läckt in på våra läktare. Jag önskar er all olycka!

Hoppas nu verkligen de riktiga supportrarna sluter upp bakom MP och Tommy nu. Hylla dem ni som ska dit imorgon. Visa att de stora massan står bakom dem, och att tillsammans ska vi fan se till att få dessa kriminella jävla socialfall bakom lås och bom. Skit ska skit ha, och dessa personer som ligger bakom detta är samhällets allra största skitar...

Djurgården <3
behöver du ens undra över vilken grupp som ligger bakom? DFG förstås.
Eller UCS.
Behöver det vara någon särskild gruppering som står bakom det?
Det var enligt uppgift en inofficiell supporterförening.
Användarvisningsbild
Janos

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Janos »

Nu yrar folk om Hasse Backe. Måste väl vara spekulationer?
Användarvisningsbild
XantE

DIF Fotboll

Inlägg av XantE »

Janos skrev:Nu yrar folk om Hasse Backe. Måste väl vara spekulationer?
Klart som fan d är
Användarvisningsbild
Jepe

DIF Fotboll

Inlägg av Jepe »

Nu kallar Reinfeldt till presskonferens angående detta. Vad händer? Avgår han också i protest?!? :-)

16:30 börjar den.
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
Janos

Inlägg av Janos »

Jepe skrev:Nu kallar Reinfeldt till presskonferens angående detta. Vad händer? Avgår han också i protest?!? :-)

16:30 börjar den.
Man kan ju alltid hoppas att han slutar med politiken, och tar över ordförande posten i DIF.

Gillar inte hans politiska åsikter, men han är en otroligt duktig politiker. Som skulle göra ett bra jobb som ordförande. 8)
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Fruktansvärt jävla pinsamt. Och otroligt jävla dåligt för föreningen.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
20002001

Inlägg av 20002001 »

Fy fan. Allt är bara ett totalt jävla mörker. Fick beskedet att MP avgick; stängde av allt jag hade på jobbet. Mobil, dator och bara drog ifrån jobbet. Orkar inte mer. Mår fruktansvärt jävla skit.

Magnus Pehrsson: Jag kommer sakna dig. Du är DIF och du har mitt fulla stöd. Tack för allt, du är en riktig Djurgårdshjälte!

Imorgon ska varenda jävel som kallar sig Djurgårdare sluta upp på Stadion, det är viktigare än någonsin nu. Djurgården behöver vårt fulla jävla stöd nu! Slut upp. Köp era biljetter! MP ska hyllas, vi ska visa att vi inte står bakom sånt här.

Slut upp nu!

" Alltid oavsett", lever ni efter det budskapet SKA ni infinna er på Stadion imorgon
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
Staten

Inlägg av Staten »

Zephyrox skrev:Tar DFG avstånd från detta eller ska vi andra behöva ta avstånd från DFG?
Vad gör sån skit på våra läktare över huvud taget? Det enda de gör är ju att skämma ut Djurgårns IF.
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

Verkar vara en förbannelse som drabbat DIF. Att det går trögt sportsligt är illa nog, men när idioter och annat avskum inte kan låta bli sådana här saker gör allt mycket, mycket svårare att lösa. Hoppas verkligen att de åker fast och att de aldrig någonsin bär skölden på sig. Svin är vad de är!
Användarvisningsbild
Jepe

DIF Fotboll

Inlägg av Jepe »

Den här "andra versionen" som det surras om hur lyder den? Många som skriver om den men inte vad den versionen är...
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Jepe skrev:Den här "andra versionen" som det surras om hur lyder den? Många som skriver om den men inte vad den versionen är...
Den finns på ett stängt forum. Vet inte om det är helt ok att sprida den...
Expert.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Oerhört ickeförvånande, det var bara en tidsfråga innan detta skulle ske.
Även otroligt tråkigt och energidödande för alla som varit och är seriöst engagerade i DIF Fotboll.
Själv får lust att släppa mitt "sport-tittar-intresse" helt nu.

Sedan hade nog MP fått lämna om ca 10 omgångar iaf, men det är en helt annan diskussion.
Att tvingas lämna på detta sätt är så ovärdigt, tror förlusten av Jacobson är än värre faktiskt.
Men men, bra jobbat ni tre modiga tjockisar som stövlade in på träningen i tisdags

Människor är oftare än önskvärt väldigt begränsade och primitiva varelser
Senast redigerad av Lee Harvey Oswald den 2013-04-26 17:22:07, redigerad totalt 1 gånger.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

Har svårt för hyllningskörerna om MP. Faktum kvarstår ju att han har misslyckats fatalt trots att han fått göra precis som han vill. Han har ju dessutom inga som helst ambitioner om att klubben ska nå framgångar. Han verkar ju vara helt nöjd bara DIF klarar sig kvar år efter år. Jacobson har jag väl inget emot men jag ser hellre en ordförande som är beredd att göra allt för att klubben ska nå framgångar snarare än att skydda en medelmåttig tränare med sitt liv.

MEN! Det finns absolut inga ursäkter för dem som har valt att göra så här mot en ledare som jobbar för klubben. Det här är helt fel sätt att få bort någon som inte presterar och det här kommer inte gynna klubben på något sätt.

- De nya tränarna kommer ha en massiv press och på sig. (Ännu mer än om de bara hade varit ett vanligt tränarbyte).
- Spelarna känner mer press och oro.
- DIF och alla våra supportrar smutskastas i media.
- DIF får sämre rykte och kan få svårare att locka spelare/ledare i framtiden.
- Ständigt kaos gör att folk tröttnar på klubben och att gå på matcherna.

Lider helt klart med Magnus och jag vill önska honom lycka till i framtiden. Såhär ville ingen att det skulle sluta.
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
Jepe

DIF Fotboll

Inlägg av Jepe »

SirDIFalot skrev:
Jepe skrev:Den här "andra versionen" som det surras om hur lyder den? Många som skriver om den men inte vad den versionen är...
Mmm kan tänka mig vilket, men om det nu finns en "andra version" som man har belägg för så bör man ju vara angelägen om att få ut den. Dagens händelse gör ju inget annat än skada mot DIF som förening.
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Jepe skrev:
SirDIFalot skrev:
Mmm kan tänka mig vilket, men om det nu finns en "andra version" som man har belägg för så bör man ju vara angelägen om att få ut den. Dagens händelse gör ju inget annat än skada mot DIF som förening.
Den har läckt till SvenskaFans-forumet nu.
Expert.
Skriv svar