Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av -daniel- »

Andy skrev:
Glory1 skrev:Frågan är hur dom klarar pressen (huddinge trion)

Kanske inte ska döma efter en intervju men kändes ju sådär på den punkten.. :mrgreen:
Svaret är nej - tanken är dock inte att är denna trio som skall bära oss hem till eliten på sina sköra unga axlar. Dom är en investering för framtiden.
Det tråkiga i den här verkligen är ju bara att ifall någon av grabbarna gör det tillräckligt bra nästa säsong så lär de ha möjlighet att sticka till en ES-klubb efter säsongen (om vi nu själva inte skulle dragit den största vinstlotten i världshistorien och ta klivet upp). Eller har Challe skrivit kontrakt utan ES-out option?
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

-daniel- skrev:
Andy skrev:
-daniel- skrev:Det här med förstacenter du pratar om Andy, är det något du hört från trovärdig källa? Jag ställer mig skeptisk till det men vore oerhört positivt överraskad om det stämmer.
I silly finns inga säkra källor.
Tjae, om du exempelvis själv hade pratat med Challe så kunde väl det ansetts som tämligen säkert. Det var något sådant jag gissade på.
Jag har pratat med Challe, men inte just om den saken.

Är dock tämligen säker på att man söker en toppspelare till. Det en person med insyn i branchen (dock ej knuten till DIF) sa var att det talats om en center. Sedan vet vi hur det är så här års - alla agenter är ute och fiskar.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Andy skrev:
-daniel- skrev:
Andy skrev:
-daniel- skrev:Det här med förstacenter du pratar om Andy, är det något du hört från trovärdig källa? Jag ställer mig skeptisk till det men vore oerhört positivt överraskad om det stämmer.
I silly finns inga säkra källor.
Tjae, om du exempelvis själv hade pratat med Challe så kunde väl det ansetts som tämligen säkert. Det var något sådant jag gissade på.
Jag har pratat med Challe, men inte just om den saken.

Är dock tämligen säker på att man söker en toppspelare till. Det en person med insyn i branchen (dock ej knuten till DIF) sa var att det talats om en center. Sedan vet vi hur det är så här års - alla agenter är ute och fiskar.
Hoppas det stämmer. Vi måste ersätta Ottosson "på riktigt" och inte internt.
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Ja, vi får verkligen hoppas att det är så och att det stämmer. Men jag tror nästan två "vassa" forwards till är ett måste om vi skall kunna konkurrera på allvar, en vinge och en center.
Robin.H

Inlägg av Robin.H »

Jag gillar att vi fått in 3spelare som kan göra poäng!
Dock har jag mina personliga problem med 2av spelarna. Det är måns. När han gick ut och grät i media över hur elaka dif var. Och tyckte han var som någon liten oskyldig pojke som inte förstod bättre.
Och det andra är att en av spelarna har presenterat aik.
Men jag tänker ge killarna en chans utan att döma på förhand, dom verkar hitta varann bra!
Användarvisningsbild
18DIF91

Inlägg av 18DIF91 »

-daniel- skrev:
Andy skrev:

Kanske inte ska döma efter en intervju men kändes ju sådär på den punkten.. :mrgreen:
Svaret är nej - tanken är dock inte att är denna trio som skall bära oss hem till eliten på sina sköra unga axlar. Dom är en investering för framtiden.
Det tråkiga i den här verkligen är ju bara att ifall någon av grabbarna gör det tillräckligt bra nästa säsong så lär de ha möjlighet att sticka till en ES-klubb efter säsongen (om vi nu själva inte skulle dragit den största vinstlotten i världshistorien och ta klivet upp). Eller har Challe skrivit kontrakt utan ES-out option?
Om det skall vara en investering för framtiden så hoppas jag sannerligen inte de har skrivit in några ES-out options, för då är chansen stor att de snappas upp av nåt ES lag om de visar sig vara bra.

Hoppas också vi slipper 2-års kontrakt med ES klausuler i, är ju helt korkat att ha det. Kan inte en spelare skänka 2 säsonger av sitt liv till DIF Hockey så kan de lika gärna bara ta ett 1-års kontrakt och sen ta sina chanser när säsongen är slut.
Alltid Oavsett.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Robin.H skrev:Jag gillar att vi fått in 3spelare som kan göra poäng!
Dock har jag mina personliga problem med 2av spelarna. Det är måns. När han gick ut och grät i media över hur elaka dif var. Och tyckte han var som någon liten oskyldig pojke som inte förstod bättre.
Och det andra är att en av spelarna har presenterat aik.
Men jag tänker ge killarna en chans utan att döma på förhand, dom verkar hitta varann bra!
Skiter fullständigt i det förgångna, det här gäller DIF's existens. Presterar Måns på isen så är det liksom totalt oväsentligt vad som tidigare sagts... han har potential att vara en riktigt bra lirare, om han inser att det här nog är hans sista reella chans att "slå igenom" och tränar seriöst under sommaren så finns det definitivt potential för en lyckosam säsong för hans del. Vi har inte råd att sitta och vara bittra för massa skit som hänt tidigare.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

18DIF91 skrev:
-daniel- skrev:
Andy skrev:

Om det skall vara en investering för framtiden så hoppas jag sannerligen inte de har skrivit in några ES-out options, för då är chansen stor att de snappas upp av nåt ES lag om de visar sig vara bra.

Hoppas också vi slipper 2-års kontrakt med ES klausuler i, är ju helt korkat att ha det. Kan inte en spelare skänka 2 säsonger av sitt liv till DIF Hockey så kan de lika gärna bara ta ett 1-års kontrakt och sen ta sina chanser när säsongen är slut.
Ja, vi får såfall hoppas det.

Tänkte lite på en annan sak gällande det här med Huddinge-linan, det är nog inte helt otänkbart att man har lämnat dörrarna öppna för de tre unga herrarna i Huddinge med Falk i spetsen och gladeligen skulle ta emot spelarna med öppna armar ifall det inte alls skulle fungera i DIF. Någon slags utlåning där Huddinge tar en relativt stor del av deras lön, således.

Såfall är det liksom inte en så gigantiskt stor chansning som vissa vill få det till, då handlar det "bara" om att man skall försöka hitta några ersättare mitt under säsong.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Det finns väldigt många spelare som inte hållit måttet i unga åldrar och haft samma problem som Måns Krüger. Se bara på Kristofer Ottosson och Nichlas Falk.
Expert.
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

Att Måns beskrivs som en bra framspelare ger mig våta drömmar om hans storebror 09/10.
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

SirDIFalot skrev:Det finns väldigt många spelare som inte hållit måttet i unga åldrar och haft samma problem som Måns Krüger. Se bara på Kristofer Ottosson och Nichlas Falk.
Så är det, handlar bara om mognadsgrad. Dvs när man kommer till insikt att man faktiskt måste lägga ner sin själ i det hela om man skall bli framgångsrik...för vissa kommer den insikten aldrig.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

-daniel- skrev:
SirDIFalot skrev:Det finns väldigt många spelare som inte hållit måttet i unga åldrar och haft samma problem som Måns Krüger. Se bara på Kristofer Ottosson och Nichlas Falk.
Så är det, handlar bara om mognadsgrad. Dvs när man kommer till insikt att man faktiskt måste lägga ner sin själ i det hela om man skall bli framgångsrik...för vissa kommer den insikten aldrig.
Ja, Marcus har haft en enorm vinnarskalle sedan dagis. Det har inte Måns. Detsamma gäller många spelare som nu klassas som legender i Djurgården. Jag tror dock det är lättare att föra den mentaliteten vidare om man har en spelare som Ölvestad kvar i laget.
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

SirDIFalot skrev:
-daniel- skrev:
Ja, Marcus har haft en enorm vinnarskalle sedan dagis. Det har inte Måns. Detsamma gäller många spelare som nu klassas som legender i Djurgården. Jag tror dock det är lättare att föra den mentaliteten vidare om man har en spelare som Ölvestad kvar i laget.
Ja, Jimmie är otroligt viktig. Tror inte alla förstår vilken viktig pjäs han egentligen är.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

-daniel- skrev:
SirDIFalot skrev:
-daniel- skrev:
Ja, Jimmie är otroligt viktig. Tror inte alla förstår vilken viktig pjäs han egentligen är.
Jag tycker det räcker med att kolla på skillnaden på hur vårt lag agerar när han är med och inte är med senaste åren. Vi har ju haft några sjuka matcher när Jimmie gjort comeback och höjt hela laget med sin energi. Förstår inte hur någon kan ha undgått att se det.
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

SirDIFalot skrev:
-daniel- skrev:
SirDIFalot skrev:
-daniel- skrev:
Jag tycker det räcker med att kolla på skillnaden på hur vårt lag agerar när han är med och inte är med senaste åren. Vi har ju haft några sjuka matcher när Jimmie gjort comeback och höjt hela laget med sin energi. Förstår inte hur någon kan ha undgått att se det.
Absolut, men jag tror nästan han är än mer viktig vid sidan av isen. Framförallt för alla unga. Tror väldigt många som kommer till DIF ser upp till Jimmie, betydligt mycket mer än till andra gamlingar som exempelvis Fimpen (inget ont om Eklund alls, menar inte så).

Jag tyckte dock det märktes stora delar av säsongen att han inte hade den där riktigt 100%-iga motivationen, men jag hoppas så jävla hårt att han lyckas samla ihop motivation till att medverka en säsong till. Känns för tungt annars.
Låst