Det är klart att det blir svårt nästa säsong, oavsett med eller utan Ottosson. Någon gång måste man dock gå vidare och timingen är bra nu. "Vad är det med alla här inne??" syftar på hur många tycker att DIF har gått i graven i och med att man är någon timme sen med att proppa startsidan full med Ottosson-material.SirDIFalot skrev:Visst. Du vill ha ett generationsskifte. Men är det verkligen ett "Vad är det med alla här inne?? " när de flesta forumiterna tycker det är tråkigt att vår bästa spelare från förra säsongen inte spelar med oss nästa år.pulverapa skrev:Många ville ha kvar honom. Inte jag. Jag tycker det känns helt rätt att Otto inte spelar för oss nästa säsong.SirDIFalot skrev:Har någon föreslagit något annat...?pulverapa skrev:Jag tycker det känns helt rätt att gå vidare utan Otto och låta Challe bygga ett nytt lag som han vill ha det. Jag tror på Challe.SirDIFalot skrev: Vad snackar du om? Det är klart Otto kommer saknas och det är väl ingen som föreslagit att vi inte ska låta honom sluta direkt?
Och vad jag vet värvade väl Challe alla våra spelare ifjol? Kom inte och påstå att det var fansens beslut att ta in Otto och Linkan. Det är ju två spelare som Challe själv ville signa.
Exakt vilka inlägg är det du syftar på egentligen? "Jag tycker det känns helt rätt att gå vidare utan Otto och låta Challe bygga laget som han vill. " Har någon sagt att vi inte ska låta Otto sluta? Har någon sagt att vi inte ska låta Challe bygga vårt lag?
Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget
Sv: Re: Sv: Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i
Sv: Re: Sv: Re: Sv: Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppd
Han skulle garanterat ta en plats i alla ES-lag - som tredjecenter. O de sämre lagen top 6. Nu har vi kört med Otto som förstacenter ett tag och laget har inte fungerat de två senaste säsongerna. Då måste man ändra på något. Jag tror att detta är bäst för DIF. Dynamiken ändras vilket förhoppningsvis blir bra.Magnutz skrev:Du får tycka som du vill men jag tycker att ditt tyckande suger elefantb*lle.pulverapa skrev:Många ville ha kvar honom. Inte jag. Jag tycker det känns helt rätt att Otto inte spelar för oss nästa säsong.SirDIFalot skrev:Har någon föreslagit något annat...?pulverapa skrev:Jag tycker det känns helt rätt att gå vidare utan Otto och låta Challe bygga ett nytt lag som han vill ha det. Jag tror på Challe.SirDIFalot skrev: Vad snackar du om? Det är klart Otto kommer saknas och det är väl ingen som föreslagit att vi inte ska låta honom sluta direkt?
Och vad jag vet värvade väl Challe alla våra spelare ifjol? Kom inte och påstå att det var fansens beslut att ta in Otto och Linkan. Det är ju två spelare som Challe själv ville signa.
Exakt vilka inlägg är det du syftar på egentligen? "Jag tycker det känns helt rätt att gå vidare utan Otto och låta Challe bygga laget som han vill. " Har någon sagt att vi inte ska låta Otto sluta? Har någon sagt att vi inte ska låta Challe bygga vårt lag?
#9 skulle ta en plats i samtliga ESlag och du skulle välja bort Otto? Jävligt bra att du inte bestämmer över lagbygget.
Övertygad om att Widing presenteras av Leksand vilken dag som helst...XantE skrev:Widing lämnar Brynäs, kan han vara ngt? Kanske iof e för dyr..
Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä
Nu när legenderna Bremberg och Otto slutar är det extra viktigt att man förlänger med Ölvestad.
Fixa det nu Challe.
Fixa det nu Challe.
Tänk bara nyförvärv:jensa öhling skrev:Faktisk trupp inför nästa säsong
Målvakter
Adam Reideborn kontrakt 13/14
Chet Pickard utgående kontrakt
Nyförvärv/kontraksförlängningar:
Backar
Nils Andersson kontrakt 13/14
Elias Granath kontrakt 13/14
Alexander Falk kontrakt 13/14
Sam Lofqvist kontrakt 13/14
Philip Holm utgående kontrakt
Marcus Bohman utgående kontrakt
Kim Lennhammer utgående kontrakt
David Lidström utgående kontrakt
Timmy Pettersson utgående kontrakt
Linus Arnesson status okänd, juniorkontrakt
Nyförvärv/kontraktförlängningar:
Sam Lofqvist - Oskarhamn kontrakt 13/14
Rykten in
Kenny Källström - Strasbourg
Rykten ut:
Klara ut:
Erik Gustafsson - Frölunda
Forwards
Marcus Sörensen 14/15
Markus Ljungh 13/14
Henrik Eriksson 13/14
Dustin Johner 13/14
Kristofer Ottosson utgående kontrakt
Christian Eklund utgående kontrakt
Michael Holmqvist utgående kontrakt
Tim Eriksson utgående kontrakt
Mattias Guter utgående kontrakt med option
Petr Kalus utgående kontrakt
Alexander Wennberg utgående kontrakt
Jimmy Ölvestad utgående kontrakt
Marcus Sörensen förlängt med 2 år
Dustin Johner utnyttjat options år
Rykten in
Måns Krüger - Huddinge
Stefan Söder - Ronneby-Kallinge
Rykten ut:
Jimmy Ölvestad - Lägger av
Kristofer Ottosson- Lägger av
Alexander Wennberg - Elitserien
Klara ut:
Fredrik Bremberg - Lägger av
Pontus Åberg - Färjestad
Matt Murley: Timrå/Gå ner i lön
Mat Robinson: Timrå/Gå ner i lön
Steve Saviano: Växjö/Gå ner i lön
Mike Iggulden : Rögle/Gå ner i lön
Max Friberg: Timrå/Gå ner i lön
Viktor Berglind: Free Agent
Ziga Jeglic: Södertälje
Jordan Smotherman: Tingsryd
Justin Kelly: Troja
Martin Strandfeldt: Stavanger Oilers
Justin Donati: Vålerenga
Tyler Donati: Vålerenga
Fredrik Styrman: Brynäs/Gå ner i lön
Lou Dickenson: Rosenborg IHK Elite
Tommy Enström: Tingsryd
Dragan Umi?evi?: Äsäät/Gå ner i lön
Martin Johansson: Brynäs/Gå ner i lön
Lite snabbt gjort och rätt många forwards.
Re: Sv: Re: Sv: Re: Sv: Re: Silly-season 2013-2014 ständigt
Vilken spelare skulle vi realistiskt kunna få som skulle kunna gå in och göra ett bättre jobb som center än Otto?
Visst kan det vara en bra idé att bygga om, men du bygger knappast om direkt smart om du tycker det är en god idé att göra dig av med lagets bästa spelare. Vem går in och fyller det tomrummet både som ledare och rent hockeymässigt?
Och bara för att förtydliga mina åsikter om Ölvestad, jag ser han som en utmärkt checkingspelare för den typen av lina. Han producerar helt enkelt för lite för att hamna i en annan omgivning. Jämför gärna med spelare som Fimpen och Honken. De gjorde ungefär lika mycket poäng per match som Ölvestad trots vad jag misstänker är mindre speltid och sämre omgivning. För mig är alla tre energispelare och alla lag behöver dessa spelare. Däremot är de långtifrån oersättliga och skall absolut inte ha några topplöner om de inte kan kombinera sin energi med poängplockande.
Visst kan det vara en bra idé att bygga om, men du bygger knappast om direkt smart om du tycker det är en god idé att göra dig av med lagets bästa spelare. Vem går in och fyller det tomrummet både som ledare och rent hockeymässigt?
Och bara för att förtydliga mina åsikter om Ölvestad, jag ser han som en utmärkt checkingspelare för den typen av lina. Han producerar helt enkelt för lite för att hamna i en annan omgivning. Jämför gärna med spelare som Fimpen och Honken. De gjorde ungefär lika mycket poäng per match som Ölvestad trots vad jag misstänker är mindre speltid och sämre omgivning. För mig är alla tre energispelare och alla lag behöver dessa spelare. Däremot är de långtifrån oersättliga och skall absolut inte ha några topplöner om de inte kan kombinera sin energi med poängplockande.
Det går inte ersätta Otto! Men Wennberg tror jag skulle göra ett bra jobb han har ungefär likadan spelstil. Om han sticker så vetifan var vi ska få tag i en bra tvåvägcenter!
Re: Sv: Re: Sv: Re: Sv: Re: Silly-season 2013-2014 ständigt
Enda chansen att få en värdig ersättare vore väll att åka över och scana av NCAA och liknande serier och fynda. Spelare av Ottos kaliber som är kända på skandinavisk mark lär och bör vara för dyra.Kall-El skrev:Vilken spelare skulle vi realistiskt kunna få som skulle kunna gå in och göra ett bättre jobb som center än Otto?
Tungt j*vla tapp!
Tungt tapp av Otto helt klart, tror inte vi kan "ersätta" Otto rakt av, varken i våra hjärtan eller en enskild spelare. Vi behöver ta in ett par 4-5 duktiga spelare för att täcka upp våra tunga tapp.
Någon mer än mig som bara sitter och väntar på att läsa överallt förutom hos oss hur Wennberg är klara för LHC?
Någon mer än mig som bara sitter och väntar på att läsa överallt förutom hos oss hur Wennberg är klara för LHC?
Jo jag längtar verkligen tills det kommer att han är klarRix skrev:Tungt tapp av Otto helt klart, tror inte vi kan "ersätta" Otto rakt av, varken i våra hjärtan eller en enskild spelare. Vi behöver ta in ett par 4-5 duktiga spelare för att täcka upp våra tunga tapp.

- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Bocas skrev:Nu när legenderna Bremberg och Otto slutar är det extra viktigt att man förlänger med Ölvestad.
Fixa det nu Challe.
Tjavars, tycker iofs tiden nu är rätt mogen för att kunna pröva något nytt. Kanske ett generationsskifte av nåt slag. Bygga ett helt nytt lag från grunden med ny identitet som inte vilar på gamla lagrar. Med tanke på att både Otto och Linkan lagt av så kanske det är dags att börja fundera på att även spela utan Ölvestad och Fimpen. Det kommer ändå ske förr eller senare, och någonstans måste man börja fundera på att bygga ett nytt lag utan det gamla gardet. Personligen tycker jag tiden är rätt mogen för det som det är nu.
Alltid Oavsett.
Så, Otto lägger skridskorna på hyllan och lämnar ett enormt tomrum efter sig. Vem kan ta hans plats?
Andreas Engqvist.
Det lär vara, och förbli, en orealistisk dröm så länge vi ligger i HA, men där har vi en förstacenter att bygga ett lag på. Men jag hoppas Challe ringer, tjatar, bönar och ber. Ända tills jag hör annat kommer jag fortsätta hoppas på han återvänder hemåt för att hjälpa Djurgården upp ur sörjan.
Andreas Engqvist.
Det lär vara, och förbli, en orealistisk dröm så länge vi ligger i HA, men där har vi en förstacenter att bygga ett lag på. Men jag hoppas Challe ringer, tjatar, bönar och ber. Ända tills jag hör annat kommer jag fortsätta hoppas på han återvänder hemåt för att hjälpa Djurgården upp ur sörjan.
+1supreme skrev:Så, Otto lägger skridskorna på hyllan och lämnar ett enormt tomrum efter sig. Vem kan ta hans plats?
Andreas Engqvist.
Vi får hoppas att Ottos tagna beslut, gör Wennberg mer lockad av att stanna 1 säsong till, då troligtvis storleken på hans roll nästa år, blir större pga Ottos beslut.bastis7 skrev:Det går inte ersätta Otto! Men Wennberg tror jag skulle göra ett bra jobb han har ungefär likadan spelstil. Om han sticker så vetifan var vi ska få tag i en bra tvåvägcenter!
-
deka97 skrev:Tänk bara nyförvärv:jensa öhling skrev:Faktisk trupp inför nästa säsong
Målvakter
Adam Reideborn kontrakt 13/14
Chet Pickard utgående kontrakt
Nyförvärv/kontraksförlängningar:
Backar
Nils Andersson kontrakt 13/14
Elias Granath kontrakt 13/14
Alexander Falk kontrakt 13/14
Sam Lofqvist kontrakt 13/14
Philip Holm utgående kontrakt
Marcus Bohman utgående kontrakt
Kim Lennhammer utgående kontrakt
David Lidström utgående kontrakt
Timmy Pettersson utgående kontrakt
Linus Arnesson status okänd, juniorkontrakt
Sam Lofqvist - Oskarhamn kontrakt 13/14
Rykten in
Kenny Källström - Strasbourg
Rykten ut:
Klara ut:
Erik Gustafsson - Frölunda
Forwards
Marcus Sörensen 14/15
Markus Ljungh 13/14
Henrik Eriksson 13/14
Dustin Johner 13/14
Kristofer Ottosson utgående kontrakt
Christian Eklund utgående kontrakt
Michael Holmqvist utgående kontrakt
Tim Eriksson utgående kontrakt
Mattias Guter utgående kontrakt med option
Petr Kalus utgående kontrakt
Alexander Wennberg utgående kontrakt
Jimmy Ölvestad utgående kontrakt
Marcus Sörensen förlängt med 2 år
Dustin Johner utnyttjat options år
Rykten in
Måns Krüger - Huddinge
Stefan Söder - Ronneby-Kallinge
Rykten ut:
Jimmy Ölvestad - Lägger av
Kristofer Ottosson- Lägger av
Alexander Wennberg - Elitserien
Klara ut:
Fredrik Bremberg - Lägger av
Pontus Åberg - Färjestad
Matt Murley: Timrå/Gå ner i lön
Mat Robinson: Timrå/Gå ner i lön
Steve Saviano: Växjö/Gå ner i lön
Mike Iggulden : Rögle/Gå ner i lön
Max Friberg: Timrå/Gå ner i lön
Viktor Berglind: Free Agent
Ziga Jeglic: Södertälje
Jordan Smotherman: Tingsryd
Justin Kelly: Troja
Martin Strandfeldt: Stavanger Oilers
Justin Donati: Vålerenga
Tyler Donati: Vålerenga
Fredrik Styrman: Brynäs/Gå ner i lön
Lou Dickenson: Rosenborg IHK Elite
Tommy Enström: Tingsryd
Dragan Umi?evi?: Äsäät/Gå ner i lön
Martin Johansson: Brynäs/Gå ner i lön
Lite snabbt gjort och rätt många forwards.
Skulle man kunna lägga till dessa??
Oscar Eklund
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=4353
Johan Larsson
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=5702
Daniel Brodin
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=10051
Joakim Eriksson
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=76
Carl Gustafsson
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=5503
John Norman