Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä
Tror väll nog att Challe och co har verkligen försökt övertala Otto att fortsätta och därför inte gått ut med informationen, men nu när Otto går ut med det själv så känner dom väll att det är kört.
Nu ligger flera inslag om Otto uppe på startsidan.
För lagbygget var detta besked det absolut värsta som kunde hända.
Otto var inte bara vår bästa spelare förra säsongen utan också en av få som verkligen stod upp och bar laget långa stunder på sina axlar.
Kan omöjligen se hur vi skall kunna få ihop ett vettigt lagbygge till nästa säsong med Otto som lägger av samt befintliga spelare som redan har kontrakt.
Nästa säsong kan bli jävligt mörk och jobbig för vår del.
Skulle nu dessutom Wennberg försvinna också finns det verkligen inte mycket kvar att bygga laget kring.
Otto var inte bara vår bästa spelare förra säsongen utan också en av få som verkligen stod upp och bar laget långa stunder på sina axlar.
Kan omöjligen se hur vi skall kunna få ihop ett vettigt lagbygge till nästa säsong med Otto som lägger av samt befintliga spelare som redan har kontrakt.
Nästa säsong kan bli jävligt mörk och jobbig för vår del.
Skulle nu dessutom Wennberg försvinna också finns det verkligen inte mycket kvar att bygga laget kring.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Jag hoppas verkligen Jimmie fortsätter, får vi beskedet att även han slutar så blir det tungt på allvar. Nu blir det jävligt knepigt, men samtidigt kan det väl inte direkt kommit som någon överraskning för folk att Kristofer lägger grillorna på hyllan?
Challe har en gigantisk utmaning framför sig - får se om han mäktar med att få ihop ett lag av det här.
Challe har en gigantisk utmaning framför sig - får se om han mäktar med att få ihop ett lag av det här.
- SirDIFalot
Detta kan kanske öka chanserna att Wennberg stannar? Han vill nog spela center och det öppnades precis en plats där.-daniel- skrev:Jag hoppas verkligen Jimmie fortsätter, får vi beskedet att även han slutar så blir det tungt på allvar. Nu blir det jävligt knepigt, men samtidigt kan det väl inte direkt kommit som någon överraskning för folk att Kristofer lägger grillorna på hyllan?
Expert.
- -daniel-
Ja vi kan ju hoppas med Wennberg men är väldigt skeptisk till att så blir fallet...
-
Tror snarare det minskar chanserna att Wennberg stannar. Inget talar ju nu för att vi blir ett lag att räkna med.
Trist om Ölvestad slutar, han borde ju ha många år kvar. Men rent spelmässigt är han ju inte alls lika viktig som Otto.
Trist om Ölvestad slutar, han borde ju ha många år kvar. Men rent spelmässigt är han ju inte alls lika viktig som Otto.
Det intressanta med Challe är ju att han lyckades rätt bra med sina "sena" värvningar alltså Kalus och Guter.
Det var ju hans "sommarsigningar" som inte var lyckade.
Vågar man hoppas på att han träffade fel där för han hade för mycket grejer att basa över då?
Tyvärr verkar det dock som att den mörka förra sommaren kommer ligga oss i fatet även kommande säsong i och med optionerna som Timmy och Lidström verkar ha haft. Frågan är om det finns mer sådan skit som kan förstöra planerna?
I övrigt menar jag med en dåres envishet att Ölvestads kvaliteer som hockeyspelare är ordentligt överdrivna och vill med det också ha sagt att spelare som Fimpen och Honken uträttar ungefär lika mycket på isen och som kulturbärare utför de ungefär samma jobb som Jimmie också.
Ge Wennberg löfte om att spela 1a center samt leda PP1. Detta kanske kan få honmom att stanna en säsong till som utlånade spelare från ett NHL-lag. Är ganska övertygad om att Wennberg hade fått spela center även om Otto lirat vidare en säsong till.
Det var ju hans "sommarsigningar" som inte var lyckade.
Vågar man hoppas på att han träffade fel där för han hade för mycket grejer att basa över då?
Tyvärr verkar det dock som att den mörka förra sommaren kommer ligga oss i fatet även kommande säsong i och med optionerna som Timmy och Lidström verkar ha haft. Frågan är om det finns mer sådan skit som kan förstöra planerna?
I övrigt menar jag med en dåres envishet att Ölvestads kvaliteer som hockeyspelare är ordentligt överdrivna och vill med det också ha sagt att spelare som Fimpen och Honken uträttar ungefär lika mycket på isen och som kulturbärare utför de ungefär samma jobb som Jimmie också.
Ge Wennberg löfte om att spela 1a center samt leda PP1. Detta kanske kan få honmom att stanna en säsong till som utlånade spelare från ett NHL-lag. Är ganska övertygad om att Wennberg hade fått spela center även om Otto lirat vidare en säsong till.
- -daniel-
Jag tycker ni underskattar Jimmies betydelse för det här laget kopiöst mycket. Tror det är få spelare som har sån stor impact på unga spelare som Jimmie haft; tror helt enkelt väldigt många ser upp till honom både som person och som hockeyspelare. Att Fimpen & Honken ens skulle vara i närheten av lika viktiga tycker jag personligen är ett hån mot Ölvestad. Dessutom har Jimmie en kvalitée som faktiskt t.om Otto saknade senaste åren: att vara bäst när det gäller som mest. Galet viktigt när man skall försöka klättra uppåt i ett seriesystem.
- SirDIFalot
Har man sett Djurgården tillräckligt många gånger senaste åren så borde man inte kunna underskatta Ölvestads betydelse. Hur många gånger har det hänt att matcher har stått och vägt och Ölvestad satt in en fet propp och fått liv i laget och på publiken?
Ser inte vem som ska göra det när han är borta. Visst, Kalus tacklas... Men det var ändå inte samma sak. Jimmie utstrålar så mycket mer hjärta och passion när han spelar för DIF. Det går inte att ersätta bara sådär.
Jag kan inte heller tänka mig någon som spelare i DIF som varit ett bättre föredöme för våra unga spelare.
Ser inte vem som ska göra det när han är borta. Visst, Kalus tacklas... Men det var ändå inte samma sak. Jimmie utstrålar så mycket mer hjärta och passion när han spelar för DIF. Det går inte att ersätta bara sådär.
Jag kan inte heller tänka mig någon som spelare i DIF som varit ett bättre föredöme för våra unga spelare.
Expert.
Ölvestad bäst när det gäller?
Jag är ledsen men det köper jag inte alls.
Att han skulle vara viktigare för en ung spelare än t ex Ottosson med dennes rutin och spelskicklighet har jag också ohyggligt svårt att köpa. ( Vad kan vara bättre för en ung spelare än att bli satt bredvid en spelare som Otto? )
Tycker nog snarast att väldigt många personer övervärderar Ölvestads betydelse av känslomässiga orsaker för att han "verkligen känns som Djurgårdare" eller för att man kanske är svag för spelare som flänger runt och tacklas ibland.
Att han skulle vara viktigare för en ung spelare än t ex Ottosson med dennes rutin och spelskicklighet har jag också ohyggligt svårt att köpa. ( Vad kan vara bättre för en ung spelare än att bli satt bredvid en spelare som Otto? )
Tycker nog snarast att väldigt många personer övervärderar Ölvestads betydelse av känslomässiga orsaker för att han "verkligen känns som Djurgårdare" eller för att man kanske är svag för spelare som flänger runt och tacklas ibland.
Jag tror inte på idén att plötsligt skicka iväg alla kulturbärare efter en och samma säsong. Linkan och Otto lägger ned. Tim Eriksson får också lämna (har ändå 5 säsonger i klubben). Tycker att det räcker. Snabbare än vi tror kommer vi ändå sitta utan denna äldre stomme. Spelare som Fimpen, Honken och Ölvestad vill jag se en säsong till.
Timmy är också en kulturbärare, som vi bara kan hoppas att han lyfter sig.
Timmy är också en kulturbärare, som vi bara kan hoppas att han lyfter sig.
- SirDIFalot
Det är ju bara titta på hans historik från slutspel och viktiga matcher. Det är inte svårare än så.Kall-El skrev:Ölvestad bäst när det gäller?
Visst, Otto och Jimmie är väl båda bra förebilder. Men tror det är lättare att som ung spelare ta efter grym inställning på isen än hockeysmartness som Otto levde på. Otto har ju mycket mer talang. Spelare som saknar den talangen men ändå tagit sig till samma nivå med hårt jobb och grym inställning tror jag helt enkelt är lättare att ta efter. Eller i alla fall lära sig av.
Expert.
- DIF_Soldier
Djurgården utan Kristofer Ottosson nästa säsong. Begrip. 

Säg den glädje som varar
Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget
Widing lämnar Brynäs, kan han vara ngt? Kanske iof e för dyr..