Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
reservjesus

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av reservjesus »

Vestberg har förlängt med Almtuna, hade velat se honom i DIF.
clowns to the left of me, jokers to the right
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Fredrik Svensson kanske är spelaren du söker. Fyller iof 38 år i vår.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

jensa öhling skrev:Fredrik Svensson kanske är spelaren du söker. Fyller iof 38 år i vår.
Väldigt skadebenägen. Kan nog inte accelerera upp på ålderns höst och ta en stor roll i ett lag igen.
Expert.
Användarvisningsbild
diftobbe89
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av diftobbe89 »

Jim Morrison skrev:
diftobbe89 skrev:
Jim Morrison skrev:
diftobbe89 skrev:Skit i Ziga Pavil och dom där, nu har vi Nils Andersson och Sam Lofquist i truppen, som jag ser det två starka offensiva backar.

Vi MÅSTE få in en defensiv klippa nästa säsong, samt förlänga med Holm och några. Thats it.

Drömmen vore att bli av med Granath och få in Printz där, samt förlänga med Timmy, av någon anledning :shock:.
På något konstigt sätt känns ändå Timmy viktig och han kan bättre än han visade denna säsong.
Varför nämner du två offensiva backar som orsak till att vi ska skita i Ziga Pavlin? SAMT skriver att vi måste få in en defensiv klippa?
Ziga Pavlin är ingen defensiva klippa, kan ju vara det som är orsaken?

David Printz är en defensiv klippa och skiter i allt annat, han har jag i mitt lag.

Pettersson - Lofquist
Printz - Andersson
Holm - Arnesson
Falk

Borde inte vara as dyrt men jämt och bra fördelat på rollerna.
Pavlin är en defensiv klippa på 195 cm, 93 kg, som råkar ha ett jävligt hårt skott också och gör därför även lite poäng i power-play. Är det bättre att ha någon som är lika bra defensivt men sämre offensivt? "Renodlat defensiv" eller hur var det?
Du snackar precis som om du sätt honom 2-3 matcher sen översätter eliteprospects.

För mig uppträder inte Pavlin som en duktig defensiv back gör, och jag har sätt honom enheldel i Troja och nån match med Rögle, en tvåvägsback med främsta styrkan i defensiven men även endel att komma med offensivt. Så skulle jag beskriva honom.

Lite som Lofquist fast tvärtom :wink:
Spela fult
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

diftobbe89 skrev: Du snackar precis som om du sätt honom 2-3 matcher sen översätter eliteprospects.

För mig uppträder inte Pavlin som en duktig defensiv back gör, och jag har sätt honom enheldel i Troja och nån match med Rögle, en tvåvägsback med främsta styrkan i defensiven men även endel att komma med offensivt.

Har sett honom rätt mycket jag med. Ändrar inte det faktum att det är en riktigt dålig jämförelse att sätta honom mot Nils Andersson och Sam Lofquist när du ska bevisa någon anledning. Den ena har mer fokus på defensiven och dom andra på offensiven. Totala skillnader när det kommer till backar.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Jim Morrison skrev:
diftobbe89 skrev: Du snackar precis som om du sätt honom 2-3 matcher sen översätter eliteprospects.

För mig uppträder inte Pavlin som en duktig defensiv back gör, och jag har sätt honom enheldel i Troja och nån match med Rögle, en tvåvägsback med främsta styrkan i defensiven men även endel att komma med offensivt.

Har sett honom rätt mycket jag med. Ändrar inte det faktum att det är en riktigt dålig jämförelse att sätta honom mot Nils Andersson och Sam Lofquist när du ska bevisa någon anledning. Den ena har mer fokus på defensiven och dom andra på offensiven. Totala skillnader när det kommer till backar.
Jo där har du rätt, vet inte vad jag tänkte på där..

Men typ att vi har våra två backar med styrkorna i offensiven i Andersson och Lofquist.

Redan där vet jag inte riktigt hur man ska göra med Lidström, vill verkligen förlänga med Holm.

Samtidgt som jag tror det skulle vara viktigt att behålla Timmy, bara en känsla..

Då ska en riktigt duktig defensiv back in, vill inte luta mig mot Pavlin där, gärna Printz som sagt.

Samt Arnesson som redan nu är duktig i defensiven och lär bli bättre.

Granath sitter ju dock på kontrakt, svårt som fan att spekulera i vår backsida.. :roll:
Spela fult
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Är lite trött på argumentet att man inte kan vara en riktigt bra defensiv back bara för att man bidrar offensivt också. Det är nästan som att ju mindre poäng man gör desto bättre 'back' är man. På något konstigt sätt skulle det vara skönare att luta sig mot Printz än mot Pavlin, ifall det nu skulle stå mellan dom två? Hur som helst tror jag inte vi får någon av dom. Möjligen Printz, vilket jag inte riktigt står bakom.

Timmys bästa dagar är bakom honom. Han kanske skulle vara bra som femte/sjätteback i ett bra elitserielag. Men en sådan roll kommer han inte att få i DIF, med tanke på hans status som lagkapten och påstådd härförare.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Jim Morrison skrev:Är lite trött på argumentet att man inte kan vara en riktigt bra defensiv back bara för att man bidrar offensivt också. Det är nästan som att ju mindre poäng man gör desto bättre 'back' är man. På något konstigt sätt skulle det vara skönare att luta sig mot Printz än mot Pavlin, ifall det nu skulle stå mellan dom två? Hur som helst tror jag inte vi får någon av dom. Möjligen Printz, vilket jag inte riktigt står bakom.

Timmys bästa dagar är bakom honom. Han kanske skulle vara bra som femte/sjätteback i ett bra elitserielag. Men en sådan roll kommer han inte att få i DIF, med tanke på hans status som lagkapten och påstådd härförare.
Hade gärna tagit emot den där backen som är riktigt bra defensivt samtidgt som han bidrar offensivt, dock är inte Pavlin den backen, tycker jag.

Jag var grymt tveksam till Timmy, men jag blir inte besviken om han skriver på nytt eftersom jag någonstans tror att han kan mycket bättre en han visade denna säsong.

Vi får se, vet inte riktigt hur man ska bygga backsidan annars.
Spela fult
Användarvisningsbild
bastis7

Inlägg av bastis7 »

Nu har nån skrivit i Mrmadhawks kommentarfält att Pickard går till Växjö. Skulle förvåna mig rätt rejält om han skulle gå till es, visst har han varit godkänd men hans dippar är ju änd för många föra att spela i es!
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

bastis7 skrev:Nu har nån skrivit i Mrmadhawks kommentarfält att Pickard går till Växjö. Skulle förvåna mig rätt rejält om han skulle gå till es, visst har han varit godkänd men hans dippar är ju änd för många föra att spela i es!
Han är en grym målvakt och det skulle inte förvåna mig om han hamnade i typ Växjö.
Användarvisningsbild

Inlägg av #87 »

Jim Morrison skrev:
bastis7 skrev:Nu har nån skrivit i Mrmadhawks kommentarfält att Pickard går till Växjö. Skulle förvåna mig rätt rejält om han skulle gå till es, visst har han varit godkänd men hans dippar är ju änd för många föra att spela i es!
Han är en grym målvakt och det skulle inte förvåna mig om han hamnade i typ Växjö.
Jag vågar nästan lova att om Pickard går till en annan klubb i Sverige, så kommer han göra total jävla succé och vi kommer få gräma oss i flera år framöver.
Användarvisningsbild
bastis7

Inlägg av bastis7 »

Jim Morrison skrev:

Visst är han grym när han har sina toppar! Då håller han hög elitserieklass men han hade många dalar denna sesse t.ex. i play offen. Trodde faktiskt ojämnheten skulle skrämma bort es-klubbar men kanske har fel!
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Ett målvaktspar med Modig och Chet.. Njaaee. Isåfall blir nog Chet backup till någon bättre. Om det nu ens stämmer.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

#87 skrev:
Jim Morrison skrev:
Jag vågar nästan lova att om Pickard går till en annan klubb i Sverige, så kommer han göra total jävla succé och vi kommer få gräma oss i flera år framöver.
Om han går till Växjö är det väl så att Växjö lagt ett bud vi omöjligt kan matcha och inget vi kan gräma oss över.

Men sanningshetshalten i kommentarerna på madhawkens blogg är väl enormt liten. Står alltid massa skit där.
Expert.
Användarvisningsbild
JohanPez

Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Inlägg av JohanPez »

diftobbe89 skrev:
jensa öhling skrev:Printz är inte värd pengarna. Kan inte lägga stora pengar på en ren sarg-ut-back. Bättre lägga dom på en tvåvägsback.
Jag tycker du underskattar Printz förmåga, i början när han precis kom till Djurgårn hade jag köpt den beskrivningen alla dagar i veckan.

Tycker faktiskt han kunde slå ett förstapass och ett pass på bladet ju fler säsonger han fick i bagaget och blev stabilare och stabilare..
Skriver under på varenda rad, tror inte det blir aktuellt men om så var fallet skulle det vara en superskön värvning.
Låst