Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Mattias_87 »

sensei skrev:
Hajduk skrev:Det spelar ingen roll hur man vänder och vrider på orden, jag har rätt. Stängda ligor ökar publikmängden och intäkterna. Kom gärna med någon substantiell invändning, som t ex statistik som visar motsatsen.
Jag är inne på din linje. En stängd ES med 14 lag är framtiden. Bara dom 14 mest populära lagen ifrån städer med hockeykultur ska få spela i ligan. Frågan är vad man ska göra med dom lagen som inte når slutspel? Går säkert att hitta på något skoj där.
Avskaffa tre mot tre.
Stentuff
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Stentuff »

Mattias_87 skrev:
sensei skrev:
Hajduk skrev:Det spelar ingen roll hur man vänder och vrider på orden, jag har rätt. Stängda ligor ökar publikmängden och intäkterna. Kom gärna med någon substantiell invändning, som t ex statistik som visar motsatsen.
Jag är inne på din linje. En stängd ES med 14 lag är framtiden. Bara dom 14 mest populära lagen ifrån städer med hockeykultur ska få spela i ligan. Frågan är vad man ska göra med dom lagen som inte når slutspel? Går säkert att hitta på något skoj där.
Alltså, jag säger inte att en stängd liga inte är lösningen, men känns det verkligen rätt att utesluta vissa lag som inte "håller" publikmässigt? Jag syftar självklart på lag som t.ex. Timrå eller Rögle. De har ju nått högsta divisionen spelmässigt. Det är ju inte det sporten går ut på. Att handplocka lag efter "popularitet" känns helfel.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Stentuff skrev:
Mattias_87 skrev:
sensei skrev:
Alltså, jag säger inte att en stängd liga inte är lösningen, men känns det verkligen rätt att utesluta vissa lag som inte "håller" publikmässigt? Jag syftar självklart på lag som t.ex. Timrå eller Rögle. De har ju nått högsta divisionen spelmässigt. Det är ju inte det sporten går ut på. Att handplocka lag efter "popularitet" känns helfel.
Allt är inte intuitivt. Det är bäst, tro mig.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
Mattias_87

Inlägg av Mattias_87 »

Stentuff skrev:
Mattias_87 skrev:
sensei skrev:
Ja jag tycker det är rätt att göra det, faktiskt.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
ANTECKNINGSBLOCK

Inlägg av ANTECKNINGSBLOCK »

En jävla massa bönder är allt jag har att säga. Fy fan vilket jävla skämt det vore med stängd liga, jävligt mycket nerv om man vet att ingenting händer även vid torsk i alla matcher.
Användarvisningsbild
minalman

Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av minalman »

Hellre att hockeyspelare flyttar dit publiken finns än att hockeyn flyttar ut på landet. Stängd liga med enbart publiklag. Om det krävs för att få upp DIF i eliten igen så, ja.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Praetori

Inlägg av Praetori »

minalman skrev:Hellre att hockeyspelare flyttar dit publiken finns än att hockeyn flyttar ut på landet. Stängd liga med enbart publiklag. Om det krävs för att få upp DIF i eliten igen så, ja.
En stängd liga skulle fullständigt ta död på Svensk hockeys framtid. Vart skulle motivationen hos alla andra klubbar komma ifrån? De lägre divisionerna skulle tappa enormt och antalet spelare skulle bli därefter. Inga plantskolor, inga lirare och vips så är nivån på Svenska spelare nere i nivå med Norge. ES skulle fyllas av utländska NHL rejects och sedan bär det utför.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

ANTECKNINGSBLOCK skrev:En jävla massa bönder är allt jag har att säga. Fy fan vilket jävla skämt det vore med stängd liga, jävligt mycket nerv om man vet att ingenting händer även vid torsk i alla matcher.
Kämpa.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
DIFference

Re: Re: Re: Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av DIFference »

Heaty skrev:
DIFference skrev:
Hajduk skrev:
DIFference skrev:
Hajduk skrev:Förstår inte att man diskuterar publiksiffran och stängd liga här när det var sittplats som svek igår. Klacken gjorde ett bra jobb igår (även om det inte var jättebra) och det var rätt fullt i kurvan. Det märks hos vilka av DIFs supportrar som det finns hjärta och förståelse när det verkligen gäller.
Snyft snyft. "Ni som inte går på alla matcher trots att ni är sjuka eller hamnat i andra påtagliga livshändelser saknar DIF-hjärta!"
Väx upp!

Sent from my Galaxy SIII
Buhu, tog du åt dig av något jag inte skrev? Snacka om att övertolka.

Jag syftar till att det var bra med folk i klacken och dåligt på långsidorna. Livsviktig match och inte fler går för att de har lite snuva eller en "påtaglig livshändelse". Alla gör vi våra val.

Du är en sån där jobbig jävel som anser att alla som inte gör som du gör fel eller hur?

Jag räknar inte snuva som sjukdom, gör du? Finns mer än snuva man kan råka ut för. Då vet du.

Sent from my Galaxy SIII
Men buhu på dig, sluta gråta. Du vet mycket väl vad han syftar på. Alla som inte har en rimlig anledning till att vara på matchen har jag ingen respekt för. Det som skulle vara en okej bortförklaring skulle väl vara att man har cancer eller ska på begravning. Snuva eller att man promt måste vara med på fredagsmyset med familjen är inte okej.
Skrev aldrig att snuva är en sjukdom. Härligt att gå på hockey med tex feber eller svår huvudvärk. Också respektfull att gå runt och smitta ner andra. (och i slutändan kanske spelare)

Måste för övrigt vara surt att inte ha ett liv utanför hockeyn btw... Lycka till!

Saknar respekt för sådana klockor som anser att man inte kan vara riktig djurgårdare om man inte går på massa matcher. I så fall finns det inte speciellt många sådana...
Alltid oavsett. Förevigt Djurgården.
tramspelle

Inlägg av tramspelle »

Får man sjunga avgå ramsor utan att pissa på skölden om det står klart att vi inte kommer ta oss vidare till kvalserien redan innan matchen är slut ikväll? :)
Användarvisningsbild

Inlägg av #87 »

tramspelle skrev:Får man sjunga avgå ramsor utan att pissa på skölden om det står klart att vi inte kommer ta oss vidare till kvalserien redan innan matchen är slut ikväll? :)
Vem tycker du ska avgå?
Användarvisningsbild
Stulle

Inlägg av Stulle »

tramspelle skrev:Får man sjunga avgå ramsor utan att pissa på skölden om det står klart att vi inte kommer ta oss vidare till kvalserien redan innan matchen är slut ikväll? :)
Ja, om du gör det med disciplinboll i mun på toaletten. ;)
Jag är inte arg, och inte besviken.
Användarvisningsbild
minalman

Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av minalman »

De enda som bör avgå är de som sjunger avgå. Resten av DIF-familjen måste kavla upp ärmarna och göra nästa säsong till en bättre än denna. Oavsett vilken serie vi spelar i.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
tramspelle

Inlägg av tramspelle »

minalman skrev:De enda som bör avgå är de som sjunger avgå. Resten av DIF-familjen måste kavla upp ärmarna och göra nästa säsong till en bättre än denna. Oavsett vilken serie vi spelar i.
Haha där kom den!
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

tramspelle skrev:
minalman skrev:De enda som bör avgå är de som sjunger avgå. Resten av DIF-familjen måste kavla upp ärmarna och göra nästa säsong till en bättre än denna. Oavsett vilken serie vi spelar i.
Haha där kom den!
Ja, du lever upp till namnet i alla fall. Inte en jävel ska bua. Inte en jävel ska sjunga om att avgå. Alla ska hetsa och sjunga fram laget till seger ikväll! Finns inget annat...
Skriv svar