Ja, det känns precis som att vi skänkte bort det här. Fy fan vad svagt. Vilket jävla momentum vi hade i Karlskogamatchen. Det var grinigt, fysiskt och vi spelade riktigt bra första 10. Allt det där dog ut helt och hållet efter Karlskogas 2-1-mål. Så jävla dåligt.elklingo skrev:Jag är så jävla arg, frustrerad och besviken över hur man sjabblade bort detta. Är det så förbannat svårt att ge ALLT i alla lägen? Är det ett gäng primadonnor på isen eller? Inser de inte att de har ett jobb som många skulle gå över lik för att få. Få stora summor pengar för att jaga en puck på isen. USCH.
IK Oskarshamn - Djurgårdens IF 11/3 2013
Re: IK Oskarshamn - Djurgårdens IF 11/3 2013
Problemet är ju att vi ska lyckas vinna denna match (mot Oskarshamn) först, det känns mer osannolikt än att Örebro skall vinna i sudden/straffar.kronwalled skrev:Man är ju helt dum i huvudet. Jag sitter på allvar och tror att örebro kommer ta 2p och vi vinner med klara siffror mot oskarshamn för att sedan slå örebro och gå vidare på målskillnad.
Jaja, hoppet är ju det sista som lämnar människan...
GTFO ur startuppställningen Erik Gustafsson. Hoppas Zabel har vett nog att inte spela honom idag.
Vi får väl hoppas att Örebro vinner efter förlängning/straffar samtidigt som djurgården vinner med 3-4 mål. Då räcker det med att vi slår Örebro i sista med 2-3 mål om jag räknar rätt. chansen för detta är väl 3-5 %, men jag har inte gett upp hoppet.
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
IK Oskarshamn - Djurgårdens IF 11/3 2013
Blir det inte en sån där klassisk situation då igen, när Oskarshamn kan släppa in tjugo mål så att Karlskoga går om oss i målskillnaden.pege skrev:Vi får väl hoppas att Örebro vinner efter förlängning/straffar samtidigt som djurgården vinner med 3-4 mål. Då räcker det med att vi slår Örebro i sista med 2-3 mål om jag räknar rätt. chansen för detta är väl 3-5 %, men jag har inte gett upp hoppet.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Jo, det vore ju lite komiskt. Horungar-uttryck och allt vad det var... men just därför tror jag IKO spelarna kommer skärpa till sig betänkligt inför sista matchen.minalman skrev:Blir det inte en sån där klassisk situation då igen, när Oskarshamn kan släppa in tjugo mål så att Karlskoga går om oss i målskillnaden.pege skrev:Vi får väl hoppas att Örebro vinner efter förlängning/straffar samtidigt som djurgården vinner med 3-4 mål. Då räcker det med att vi slår Örebro i sista med 2-3 mål om jag räknar rätt. chansen för detta är väl 3-5 %, men jag har inte gett upp hoppet.
Nåväl, tror redan det är över ikväll. Sorgligt men alltför sannolikt...

Sv: Re: IK Oskarshamn - Djurgårdens IF 11/3 2013
Edit: tänkte fel.Isabo skrev:Jag vet exakt hur det kommer bli:
Oskarshamn-DIF slutar 1-4
samtidigt spelar Örebro 3-2 mot BIk efter förlängning.
Alltså tre poäng och 2 mål upp till Örebro.
I sista minuten av tredje mot ÖHK står det 2-0 till DIF. ÖHK ligger då på +6 och DIF på +7 och samma poäng.
Bremberg och EG, som har skött sig hela matchen, börjar plötsligt snurra som bordshockeyspelare i egen zon och lämnar över pucken fint inslagen med en rosett till en Örebro-spelare som kan åka upp och plantera den i lugn och ro till 2-1, vilket ger Örebro förstaplatsen på målskillnad.
De 1243 åskådarna på läktaren går från jubel till total ångest, ännu en gång.

Senast redigerad av pulverapa den 2013-03-11 13:03:40, redigerad totalt 2 gång.
Sv: Re: IK Oskarshamn - Djurgårdens IF 11/3 2013
Vore kul om BIK vinner med typ 13-0 mot IKO och lägger sig ett mål före DIF och Örebro i tabellen så att både DIF och Örebro måste ta ut målvakten...minalman skrev:Blir det inte en sån där klassisk situation då igen, när Oskarshamn kan släppa in tjugo mål så att Karlskoga går om oss i målskillnaden.pege skrev:Vi får väl hoppas att Örebro vinner efter förlängning/straffar samtidigt som djurgården vinner med 3-4 mål. Då räcker det med att vi slår Örebro i sista med 2-3 mål om jag räknar rätt. chansen för detta är väl 3-5 %, men jag har inte gett upp hoppet.

Sv: IK Oskarshamn - Djurgårdens IF 11/3 2013
Fan, hade vi tagit en poäng mot BIK i detta dubbelmöte hade vi fortfarande haft allt i egna händer. Sjukt hur jävla illa dessa förluster var.
Det bästa är nog om Örebro vinner på övertid. Då blir Karlskoga avhängda på för stor målskillnad och vi har "bara" ett resultat som måste gå vägen.Axel_K skrev:Kronwalled:
Finns ett till sätt: vi vinner idag, likaså Karlskoga. Vi vinner på onsdag, likaså Oskarshamn.
Örebro har då 8+ och vi har vid vinst minst 3+. Varje mål blir fruktansvärt viktigt.
Men som Kronwalled sa, det är nästan hemskt hur hoppet lurar en att tro hela vägen. Hoppas att det tar slut idag så slipper vi smällen imorgon då vi fortfarande har chansen men allt skiter sig.
-
Fast, grabbar. Det mest typiska DIF-scenariot vore ju att det andra resultatet går vår väg, men att vi själva sabbar det ändå. Örebro tar två poäng i sin match - vi gör detsamma. Efter en sen IKO-kvittering får vi nöja oss med straffseger. Allt för att strö extra salt i såren.
Edit: Innan kvitteringen har vi givetvis varit jättenära att sätta 4-2 i tom bur. Gustafsson har pucken under kontroll i egen zon, men sjabblar och ger IKO ett bra läge som de utnyttjar.
Edit: Innan kvitteringen har vi givetvis varit jättenära att sätta 4-2 i tom bur. Gustafsson har pucken under kontroll i egen zon, men sjabblar och ger IKO ett bra läge som de utnyttjar.
Vilken kanaljävel sänder matchjäveln?
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
S24Mäklaren skrev:Vilken kanaljävel sänder matchjäveln?
”Den grad av kränkthet människor känner, är precis den mängd de förtjänar.”
AnalhoranMäklaren skrev:Vilken kanaljävel sänder matchjäveln?
Edit: Aftonhoran, men s24 är skit och det är aftonhoran som tar hand om det.