#87 skrev:
Jag förstår inte riktigt din kritik.. Menar du att Erik Hanses, Gistedt och Martin Gerber inte gör dåliga matcher?
Seg? Hur menar du? Expert efter expert (förutom Holmgren och Ros) förundras över hur kvick och rörlig han är, och flertalet kunniga personer hävdar att han är en av, om inte ligans bästa, målvakt.
Målvaktssidan är nog det absolut minsta problemet i ett kval, tar vi oss dit har vi andra saker att oroa oss för.
Visst är målvaktssidan inget jätteproblem, jag blir bara lite bestört när man lyfter Chet till skyarna trots ett minst sagt mediokert resultat sett över säsongen.
Dåliga matcher är en sak och inkonsekvens under match är en annan. Backar och backcheckande center och forwards sliter för att få klubbor ivägen för motståndarens skott istället för att gå på kropp alternativt bekymra sig om passningsvägar. Det känns som en indikation på att alla spelare inte har fullt förtroende för Chets förmåga i målet. Det är inte några mängder med spelare som är framme och slår på benskydden eller stöttar varken vid mål eller grymma räddningar vilket jag också tolkat som att det inte finns fullt förtroende hos alla.
Segheten (allmänt agerande, butterfly upp-ner) är inte något som är konsekvent eller har något att göra med Pickards fysiska förmåga (tror jag) utan ser till synes mer ut att vara ett resultat av bristande passion även om det kanske varit formen som sviker, jag vet inte. Jag sitter gärna helst nära sarg och gillar bla att titta på hur keepern agerar både vid spel i egen zon och under uppspel och har gått från att vara taggad som fan (då jag hörde att han skulle komma till DIF och gjorde lite research) till att känna en viss oro.
När han kommer igång och agerar på instinkt ser det som andra nämnt riktigt bra ut (har har trots allt en grym kapacitet) men i alla andra lägen ser det ut som han står och tänker på Nashville eller nåt åt det hållet.
Det har som sagt inte med gårdagens match att göra utan är mer generellt. Det finns gott om folk i laget som förtjänar ros och hyllningar med Pickard har i mina ögon inte tagit sig upp till den konsekventa nivån som vi bör förvänta oss av en keeper som egentligen skall hålla ES klass (vilket förutsättninger egentligen är).
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.