Djurgårdens IF - Malmö Redhawks 26/12 2012
Sv: Djurgårdens IF - Malmö Redhawks 26/12 2012
Klumpig jävla korpen-tackling som är livsfarlig. Jag skiter högaktningsfullt i om sk höfttacklingar är tillåtna.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- KoffeAmilon
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Djurgårdens IF - Malmö Redhawks 26/12 2012
Enligt min app för Game Misconduct, även fem minuter för Kneeing!Jim Morrison skrev:Varför fick han matchstraff? Bra tackling ju. Tyvärr men sant.

Blev förbannad först på tacklingen på Linkan men efter att ha sett reprisen måste jag säga att det nog var en helt klockren tackling. Om det var därför han fick matchstraff så var det verkligen lite väl "ni får inte tacklas för hårt" över den.
Linkan är dessutom inne på plan igen så skönt att det inte gick illa med honom.
Linkan är dessutom inne på plan igen så skönt att det inte gick illa med honom.
Ingen ide att bråka om det. Finns ju folk som försvarar tackling på Nils på försäsongen. Jag tycker en höfttackling är okej så länge den träffar på höften, men inte lägre!
Sv: Djurgårdens IF - Malmö Redhawks 26/12 2012
Åberg får två minuter för "skridskoåkning" - oh skjut mig.
- super djurgårn
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Rådbjer får fan skämmas
Petr Kalus ser ju riktigt bra ut, i alla delar av spelet.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Åberg din jävla klant, petad i resten av matchen borde du bli!
Ta en utvisning för du inte orkar åka skridskor är så jävla uselt att jag saknar ord.
Ta en utvisning för du inte orkar åka skridskor är så jävla uselt att jag saknar ord.
Lokomotivet Ölvestad! Vilken räddning!
- Lee Harvey Oswald
Re: Sv: Djurgårdens IF - Malmö Redhawks 26/12 2012
Samma nivå som matchstraffet.Magnutz skrev:Åberg får två minuter för "skridskoåkning" - oh skjut mig.
Man kan inte dömma 5min för att det råkar vara #23 som drabbas, hur gärna vi än vill
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Rådbjer är ju totalt urusel ikväll, oavsett vilket lag man håller på.
Sv: Re: Sv: Djurgårdens IF - Malmö Redhawks 26/12 2012
Tycker höfttacklingar bör regleras. Precis som spearing och annat skit är denna avart av vidrig sort. Att sticka ut röven för att tacklas är bara raggarmässigt.Lee Harvey Oswald skrev:Samma nivå som matchstraffet.Magnutz skrev:Åberg får två minuter för "skridskoåkning" - oh skjut mig.
Man kan inte dömma 5min för att det råkar vara #23 som drabbas, hur gärna vi än vill
Ja, han verkar ha vaknat på sin sämre sida idag och är fast besluten över att göra pannkaka av tillställningen. Synd, han är annars en av de bättre/talangfulla domarna tycker jag.Enbom skrev:Rådbjer är ju totalt urusel ikväll, oavsett vilket lag man håller på.
Mif's matchstraff är ju skandal och det känns ju inte kul trots att vi får fördel. Jag tror att han såg situationen dåligt, det är verkligen inte utvisning.
Det är lite ironiskt att domaren själv är det största spelförstörande momentet i matchen.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Lite glad att den typ tog i magen ändå. Tänk om den träffat låret eller knäet. Då hade han nog fått tillbaka skadan, väldigt olägligt nu när han är på G. Fin tackling om den träffat höften. 2+2 ska det vara som mest. Inte matchstraff. Gillar inte domaren. Ingen som gör hoppas jag.
- Lee Harvey Oswald
Re: Sv: Re: Sv: Djurgårdens IF - Malmö Redhawks 26/12 2012
Haha, ja kanske det, men det är ju en helt annan diskussion.Magnutz skrev:Tycker höfttacklingar bör regleras. Precis som spearing och annat skit är denna avart av vidrig sort. Att sticka ut röven för att tacklas är bara raggarmässigt.Lee Harvey Oswald skrev:Samma nivå som matchstraffet.Magnutz skrev:Åberg får två minuter för "skridskoåkning" - oh skjut mig.
Ska domaren dömma efter nuvarande aktuellt regelbok så är den 5min-utv totalt felaktig.
Men nu var det ju DIF som fick PP, så ingen skada skedd.... för själva matchavgörandet
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan