Douglas Murray på stureplan

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
JohanPez
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av JohanPez »

-daniel- skrev:
Lakrisal skrev:
-daniel- skrev:
Manijock skrev:
-daniel- skrev:Jag är generellt emot att idrottsproffs skall få dricka alkohol under pågående säsong, prestationen påverkas tämligen negativt även om det är små doser. Tycker helt enkelt fullblodsproffs borde hålla sig borta från det, även om man heter Murray eller Landeskog.

I det här fallet är alla så jävla löjliga här dock; hade vi förlorat matchen SAMT att det var typ Erik Gustafsson som stod och poserade på de där bilderna hade ju motorsågarna haglat...
Fråga, vart ser du drickan? Jag ser två NHL-proffs som poserar framför kameran med lite fans/vänner. Finns inte en bild på att de ens dricker lättöl!(även om jag ger blanka fan i om de dricker varsin bira för att socialdricka lite) Hade det varit en bild på Murray halsandes en whiskyflaska hade du fått läsa dina motorsågarinlägg iaf från undertecknad.
Har jag sagt att jag ser alkoholen? Jag klagar på folks inkonsekventa beteende.

Hade det varit förlustmatch och framförallt en annan spelare hade folk gnällt ÄVEN om ingen alkohol syntes. Det kan du knappast förneka.
Haha men är du seriös? Det är klart att det är skillnad på att vara ute på Stureplan klockan tre på morgonen om de hade förlorat bara några timmar innan.

Sen är det bara löjligt att tycka att spelare inte ska få dricka alkohol eller ha kul under säsongen. Du borde kanske inte heller få gå ut och ta en öl efter jobbet när du inte har semester. Tro det eller ej, de flesta spelare har ett liv utanför isen och finns inte till för att göra dig lycklig.
Jag tycker det hela är jävligt enkelt, det är bevisat i så väldigt många studier att alkohol påverkar din fysiska prestationsförmåga. När du utövar en idrott där du förväntas ligga på topp hela tiden så känns det som ren idioti att dricka. En spelare har så ofantligt många förmåner jämfört med oss alla andra att jag tycker det är något de borde kunna ge avkall på.

Säger inte att min åsikt är den rätta, men det är helt enkelt så jag tycker.

Sen så irriterar jag mig än mer på den här tråden när jag vet hur det har låtit tidigare. Allt ifrån rena påhopp som att "John Norman röker på" (och halva forumet hänger på) till andra mer eller mindre löshängda rykten om Stureplanskrök. Då har det inte direkt varit lika glada miner som det verkar vara nu.

Inkonsekvent, sa Bill.
Alkohol sänker absolut prestationsförmågan men frågan är om sänkningen är mer än om man aldrig får slappna av och ha lite kul. Jag är övertygad om att man i den otroligt proffsiga och uppstyrda liga som NHL är har kommit fram till att du presterar sämre om du är förbjuden att gå ut någon gång/ta en öl än vad själva alkoholen har för negativ inverkan på kroppen.
Användarvisningsbild
18DIF91

Re: Douglas Murray på stureplan

Inlägg av 18DIF91 »

So what, han är ute och tar en öl, har en ledig dag eller två, whats the deal?

Visst, hade han varit dyngrak, slagits med vakterna, hamnat i fyllecell etc etc, så visst, kan man ju diskutera saken. Killen har varit i NHL länge nog för att fatta vad som krävs att hålla sig på en hög nivå, annars skulle han inte vara i NHL alls.

Samma sak för Landeskog, trådar som detta är fanemig helt värdelösa, och jag vet inte riktigt varför jag ens skriver i den.

Är som att så fort det lugnat sig till viss mån med drama i forumet skall nåt pucko slänga in en helt betydelselös tråd bara för att väcka liv i gammalt skit åter igen. :P
Alltid Oavsett.
Användarvisningsbild
pulverapa

Sv: Douglas Murray på stureplan

Inlägg av pulverapa »

Det sups i alla lag. Hockeyspelare super mycket generellt. Hela Luleås lag var "ute" på fest i Sthlm förra lördagen efter förlusten mot aik... En jag känner i tyska andraligan har berättat smaskiga historier... Titta på road to winter classic. De dricker ofta alkohol. Har sett bilder på Dogge och Robban Nilsson ute under försäsongen. Så länge de är professionella och inte hamnar i problem tycker jag det är okej. Problem igår? Nej.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Om alla super lika mycket är det ju inget problem!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Lucky Luke

Inlägg av Lucky Luke »

18DIF91 skrev:So what, han är ute och tar en öl, har en ledig dag eller två, whats the deal?

Visst, hade han varit dyngrak, slagits med vakterna, hamnat i fyllecell etc etc, så visst, kan man ju diskutera saken. Killen har varit i NHL länge nog för att fatta vad som krävs att hålla sig på en hög nivå, annars skulle han inte vara i NHL alls.

Samma sak för Landeskog, trådar som detta är fanemig helt värdelösa, och jag vet inte riktigt varför jag ens skriver i den.

Är som att så fort det lugnat sig till viss mån med drama i forumet skall nåt pucko slänga in en helt betydelselös tråd bara för att väcka liv i gammalt skit åter igen. :P
Håller helt med dig!! Va fan är problemet?? Jag tror allvarligt talat inte att personen som startade tråden menar allvar. Han eller hon vill bara få igång en 5-10 sidor med dravvel. Jag kan inte tänka mig något annat. Om det är allvarligt menat blir man ju bekymrad över det mentala tillståndet hos vissa supportrar. Har man verkligen inget annat att bekymra sig över än att Murray besökte ett ställe på Stureplan, då är det verkligen bekymmersamt!! Vad har han gjort som är så förbannat allvarligt att man måste skapa en tråd i ämnet ” Murray på Stureplan”.?? Herregud… :?
Användarvisningsbild
Rudi

Inlägg av Rudi »

#87 skrev:Jag kan ju lägga till att även Henke Lundqvist var ute med Murray och Landeskog, och alla vet ju hur oproffsig den mannen är..
Lundqvist gästade Nyhetsmorgon i dag och lyckades faktiskt försova sig.. :D
Användarvisningsbild
wolsey100

Inlägg av wolsey100 »

Haha måste dock erkänna att tråden är ganska underhållande...
Manijock

Inlägg av Manijock »

Avslutningen på tråden hära blev väldigt roande jaa :lol:
1962FenderStrat

Inlägg av 1962FenderStrat »

Lås trådjäveln. Låt Murray göra vad fan han vill.
Användarvisningsbild
Paerka

Inlägg av Paerka »

Att vara ute och dricka lite, ha roligt med polarna, tänka på nåt annat än hockey för en stund tror jag bara är sunt för spelarna. Man måste kunna få ha lite roligt i livet för att kunna prestera, så enkelt är det.
Manijock

Inlägg av Manijock »

1962FenderStrat skrev:Lås trådjäveln. Låt Murray göra vad fan han vill.
Haha tycker jag sammanfattar tråden bra... Låsning!
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

VA? FIRADE HAN EN SEGER MED ATT DRICKA EN ÖL?

Skandal.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Enbom skrev:VA? FIRADE HAN EN SEGER MED ATT DRICKA EN ÖL?

Skandal.
Nej, det vet inte ens. Många hockeyspelare går ju ut. Men undviker att dricka.

Det är ju inga Mike Richards och Jeff Carter-bilder direkt.

Bild
Expert.
Rix

Inlägg av Rix »

Varför skulle inte spelarna få gå ut och dricka ett par öl efter en match, dem har antagligen ledigt idag och vill väl passa på att ha lite kul. Murray och Landeskog har ju dessutom inte varit hemma så mycket de senaste åren så om de vill gå ut och det varken påverkar dom/krockar med match så är det helt okej.

Däremot så kan jag köpa att man blir förbannad om laget ligger näst sist och riskerar att åka ur, sen ser man Cehlin och Company som lirar som skit, ränna på Stureplan var och varannan helg.
Användarvisningsbild
18DIF91

Inlägg av 18DIF91 »

Lucky Luke skrev:
18DIF91 skrev:So what, han är ute och tar en öl, har en ledig dag eller två, whats the deal?

Håller helt med dig!! Va fan är problemet?? Jag tror allvarligt talat inte att personen som startade tråden menar allvar. Han eller hon vill bara få igång en 5-10 sidor med dravvel. Jag kan inte tänka mig något annat. Om det är allvarligt menat blir man ju bekymrad över det mentala tillståndet hos vissa supportrar. Har man verkligen inget annat att bekymra sig över än att Murray besökte ett ställe på Stureplan, då är det verkligen bekymmersamt!! Vad har han gjort som är så förbannat allvarligt att man måste skapa en tråd i ämnet ” Murray på Stureplan”.?? Herregud… :?

Med tanke på att personen hade typ.. 2 poster totalt från vad jag såg, så undrar jag om det inte är lite trollvarning där. :P

Admin, kan ni inte bara sonika plocka bort trådjävlen istället. Den tillför ju knappast något till forumet ;P
Alltid Oavsett.
Låst