Jag skulle vilja ta upp en tråd för att diskutera hur oerhört mycket Djurgården betyder för ishockeyn i Sveriges största hockeydistrikt. Det finns i och för sig ett par lag till i de högsta serierna, men det finns bara ett lag som symboliserar Stockholms-hockeyns plats i Sveriges hockeyhistoria.
När vi nu ligger där vi ligger och dessutom inte verkar få någon ordning på någonting, så är det inte bara den omedelbara återkomsten till Elitserien som står på spel. Stockholmshockeyn behöver Djurgården som en samlande punkt för all ungdomsverksamhet i distriktet. Alla talanger i distriktet som utvecklas inom ungdomsishockeyn, via TV-pucken och juniorlagen till seniorer i världsklass har (så gott som) alltid gått igenom vår förening. Utan Djurgården som naturlig plats för en fortsatt hockeykarriär för talangerna, kommer juniorer att flytta till hemska platser som örnsköldsvik, jönköping och karlstad redan i gymnasieåldern. Detta sker i och för sig redan i dag, men utvecklingen kommer att accelerera de närmaste åren om inte dagens DIF hamnar på rätt köl igen.
Jag skriver inte detta för att öka bördan för Challe och laget, utan för att alla andra som har något som helst att göra med ishockeyn i Stockholm ska reagera när (om) de läser detta. Det handlar inte bara om att Djurgården ska tillbaka till Elitserien, det handlar om varenda klubb som kämpar med ungdomshockeyn ute i distriktet. Ni behöver Djurgården i elitserien! Det handlar om alla som sitter med beslutanderätt över sponsorbudgeten på företag med intresse av att Stockholm ska framstå som en betydande plats för svensk hockeyliv. Öppna era kassaskrin nu, för om några år är det kanske bara rockkonserter på Hovet, plus några tappra gnagare som dyker upp när de råkat förstå att de har ett hockeylag. Och till alla politiker som gjort allt för att omöjliggöra för Djurgården att bedriva en lönsam verksamhet, jämförbar med småstadsklubbarna; utan Djurgården i Elitserien kommer ungdomsishockeyn ute i Stockholms läns alla kommuner lida sotdöden och alla era innebandyhallar blir sorgligt nedslitna.
Jag uppmanar alltså alla att inse allvaret i denna situation. Utan Djurgården ingen ishockey i Stockholm i framtiden. Det är bråttom att inse det, för om något år är det försent att göra något åt saken.
Djurgårdens betydelse för Stockholmshockeyn
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Djurgårdens betydelse för Stockholmshockeyn
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
- SirDIFalot
Re: Djurgårdens betydelse för Stockholmshockeyn
Det räcker nu med trådar alltså.
Man får plocka bort 2-3 stycken om dagen med ämnen som lika gärna kunna diskutera i befintliga trådar. Oavsett om det är "avgå challe" trådar eller såna här med försök till debatt.
Kan alla forumiter snälla lugna ner sig med trådskapandet? Det har verkligen eskalerat något enormt på sistone. De flesta av er hinner väl dock inte se dom eftersom de tas bort rätt snabbt.
Man får plocka bort 2-3 stycken om dagen med ämnen som lika gärna kunna diskutera i befintliga trådar. Oavsett om det är "avgå challe" trådar eller såna här med försök till debatt.
Kan alla forumiter snälla lugna ner sig med trådskapandet? Det har verkligen eskalerat något enormt på sistone. De flesta av er hinner väl dock inte se dom eftersom de tas bort rätt snabbt.
Expert.
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Ge mig förslag på en bra tråd då, för som du säger så finns det så många att välja på!SirDIFalot skrev:Det räcker nu med trådar alltså.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
- Hajduk
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Kontakt:
Jag håller med dig i sak. Jag skrev i "Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse" vad jag anser DIF behöver göra för att satsa långsiktigt. Var inne på lite samma sak som du. Ge gärna förslag och säg vad du tycker.minalman skrev:Ge mig förslag på en bra tråd då, för som du säger så finns det så många att välja på!SirDIFalot skrev:Det räcker nu med trådar alltså.
Men Järlan tråden va väl inte så mycket vassare? Den kunde ju vart under rink side bar eller nått han är historia.