Rösta fram DIF:s drömfemma
Mindre än åtta timmar kvar att rösta nu!
Rösta här:
http://www.svenskafans.com/hockeyzon/dif/
Ställningen kl 19 igår:
http://www.svenskafans.com/hockeyzon/di ... ?id=146361
Rösta här:
http://www.svenskafans.com/hockeyzon/dif/
Ställningen kl 19 igår:
http://www.svenskafans.com/hockeyzon/di ... ?id=146361
DIF! ALLTID - OAVSETT!
Nisse Ekman?
Tycker ändå att han kunde fått plats på denna lista, särskilt som man ser Mackan Nilson...
Visst att han inte har funnits så pass länge men när han har det så har han varit grym (1:a i interna poängligan, ingen dålig prestation).
Vad hände exakt med Björn Nord? Känns som att man missade ngt om hur han försvann. Vet att han inte kunde lira under en längre tid men att han blev hockeyinvalid?
Tycker ändå att han kunde fått plats på denna lista, särskilt som man ser Mackan Nilson...
Visst att han inte har funnits så pass länge men när han har det så har han varit grym (1:a i interna poängligan, ingen dålig prestation).
Vad hände exakt med Björn Nord? Känns som att man missade ngt om hur han försvann. Vet att han inte kunde lira under en längre tid men att han blev hockeyinvalid?
- Diffe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
- Kontakt:
Björne fick sluta p.g.a. av skador, ja. Vad jag kommer ihåg så försökte och försökte han att komma tillbaka, men till slut gick det inte längre.JoeG skrev:Nisse Ekman?
Min härliga Djurgårdsfemma, till kunnandet med blå-gul-röda färger i blodet.
Tellan
Micke Magnusson
Björn Nord
Linkan
Falken
Micke J
Min härliga Djurgårdsfemma, hjärta och favoriter.
Tellan
Ärtan
Ronnie
Tuffe Victor
Challe
Micke J
Ni som har klagat på Ronnie Pettersson under framförallt förra säsongen ,tycker jag ska hålla ett extra öga på honom, någon match den här säsongen (kan nämligen vara den sista) Han har alltid varit tänkt som en defensiv back. Han ska rensa i sarghörnorna och var stor. Inte finta 2 man och slå en 50 meterspass till en toppforward. Jag minns framförallt ett moment från säsongen då det var lockout. DIF mötte Färjestad i Globen. Ronnie var i eget sarghör mot herrarna Jönsson "Jag tror att jag kan få som jag vill bara för att jag snart slår Bergqvists rekord" och Nordström. Ronnie plockade bort båda två hur enkelt som helst och spelade upp pucken. Detta har hänt vid ett flertal tillfällen under hans karriär...
Jag tycker inte att Södergren och Jensa Öhling e t c platsar här, om jag måste välja. Jag minns grabbarna bus men det känns lite i det förgångna för min del, tyvärr...
DIF-Skellefteå. Köp biljetter! Sitterplats ska hänga med den här gången, var lite si och så med förra året mot Färjestad. Bra klappat men lite sång skulle väl inte skada (?)...
Ha're
Tellan
Micke Magnusson
Björn Nord
Linkan
Falken
Micke J
Min härliga Djurgårdsfemma, hjärta och favoriter.
Tellan
Ärtan
Ronnie
Tuffe Victor
Challe
Micke J
Ni som har klagat på Ronnie Pettersson under framförallt förra säsongen ,tycker jag ska hålla ett extra öga på honom, någon match den här säsongen (kan nämligen vara den sista) Han har alltid varit tänkt som en defensiv back. Han ska rensa i sarghörnorna och var stor. Inte finta 2 man och slå en 50 meterspass till en toppforward. Jag minns framförallt ett moment från säsongen då det var lockout. DIF mötte Färjestad i Globen. Ronnie var i eget sarghör mot herrarna Jönsson "Jag tror att jag kan få som jag vill bara för att jag snart slår Bergqvists rekord" och Nordström. Ronnie plockade bort båda två hur enkelt som helst och spelade upp pucken. Detta har hänt vid ett flertal tillfällen under hans karriär...
Jag tycker inte att Södergren och Jensa Öhling e t c platsar här, om jag måste välja. Jag minns grabbarna bus men det känns lite i det förgångna för min del, tyvärr...
DIF-Skellefteå. Köp biljetter! Sitterplats ska hänga med den här gången, var lite si och så med förra året mot Färjestad. Bra klappat men lite sång skulle väl inte skada (?)...
Ha're
Björn Nord fick tyvärr sluta pga en skada i höften, därav så blev han hockeyinvalid. Begreppet Hockey invalid antyder ju nästan att han fick sluta som ett kolli eller liknande men han fick helt enkelt en skada som inte gav med sig.
Alla får naturligtvis ta ut sin drömfemma, det är skit kul att se allas favoriter och motiveringar men när man tar med Ronnie måste jag kommentera det.
Han är nog den minst talangfulla hockeyspelare vi haft i stort sett. Han är och har alltid varit en total katastrof. Visst han sliter,täcker skott, offrar sig och spelar enkelt men herregud kan man inte begära mer? Han kan ju inte slå en pass, kan inte skjuta och är så seg så man blir ju ett nervvrak varje gång man ser han på isen.
Alla får naturligtvis ta ut sin drömfemma, det är skit kul att se allas favoriter och motiveringar men när man tar med Ronnie måste jag kommentera det.
Han är nog den minst talangfulla hockeyspelare vi haft i stort sett. Han är och har alltid varit en total katastrof. Visst han sliter,täcker skott, offrar sig och spelar enkelt men herregud kan man inte begära mer? Han kan ju inte slå en pass, kan inte skjuta och är så seg så man blir ju ett nervvrak varje gång man ser han på isen.
Ronnie är mer värd en plats i drömlaget än vad Tellan är. Ronnie har varit trogen DIF och sådant slår ut "2 säsongers Tellan" med lätthet.
Tycker det borde vara ett minikrav att spelarna som kan komma ifråga måste representerat klubben i minst 5 säsonger i alla fall annars kan man omöjligen vara en riktigt hjälte!
Wikegård som tränare? Skämtar ni med mig? Kunde köpt alla andra namn på listan utom just honom. En tränare som inte fört oss till guld kan omöjligen utses som drömtränare...Svårt att jämföra lag kanske, men Wikegård hade definitivt lika bra spelare till sitt förfogande som Putte hade under sina första säsonger.
Snälla plocka fram en lista över hur folk över 30 röstat istället!
Tycker det borde vara ett minikrav att spelarna som kan komma ifråga måste representerat klubben i minst 5 säsonger i alla fall annars kan man omöjligen vara en riktigt hjälte!
Wikegård som tränare? Skämtar ni med mig? Kunde köpt alla andra namn på listan utom just honom. En tränare som inte fört oss till guld kan omöjligen utses som drömtränare...Svårt att jämföra lag kanske, men Wikegård hade definitivt lika bra spelare till sitt förfogande som Putte hade under sina första säsonger.
Snälla plocka fram en lista över hur folk över 30 röstat istället!
Håller med dig angående Wikegård Kall el. Det är pinsamt att se Wikegårds namn där.
Men Ronnie...haha! Viist han har varit i Djurgården i hela sin karriär och han har ett hjärta och allt sånt...men herregud han är ju totalt talanglös. Menar du på fullt allvar att är en av de 2 bästa backar vi nånsin haft? En spelare som egentligen inte kan annat än att vara ttrogen och slå icing?
Men Ronnie...haha! Viist han har varit i Djurgården i hela sin karriär och han har ett hjärta och allt sånt...men herregud han är ju totalt talanglös. Menar du på fullt allvar att är en av de 2 bästa backar vi nånsin haft? En spelare som egentligen inte kan annat än att vara ttrogen och slå icing?
Ja, Jag menar det på fullt allvar. Om du ser till hans defensiva kvaliteter. Alla tycker om Linkan för att han gör "ett mål" per match. Men har du någonsin sett Linkan tackla och plocka bort en spelare i egen zon och sedan slagit vidare pucken till centern?
Och det där med att bara vara trogen och slå icing stämmer inte enligt min mening.
Varför tror du att Djurgården har behållt honom under alla dessa år? Varför tror du att Jesper Björck och Andre Mattson fick lämna förra året?
ha're
Och det där med att bara vara trogen och slå icing stämmer inte enligt min mening.
Varför tror du att Djurgården har behållt honom under alla dessa år? Varför tror du att Jesper Björck och Andre Mattson fick lämna förra året?
ha're
Senast redigerad av Lugnet den 2007-02-13 13:40:35, redigerad totalt 1 gånger.
Tycker inte Ronnie är talanglös. Killen är väldigt bra på vissa saker och håller han sig bara till dessa så håller han hög elitklass. Sätt Ronnie ihop med en snubbe som har lite fart under rören så har du vips ett bra elit backpar. Ronnie är en puckvinnare som använder kilona på rätt sätt. Han skall inte slå en passning, det är inte hans styrka. Hade Ronnie haft lite bättre fart under rören hade han antagligen varit gjuten i landslaget. Sedan är frågan om Ronnie är så usel med puck? Jag menar vilka är det som har orsakt flest puck-out denna säsong? Det om något är ett tecken på usel klubbteknik.espen21 skrev:Håller med dig angående Wikegård Kall el. Det är pinsamt att se Wikegårds namn där.
Däremot tycker jag inte att Ronnie platsar in bland DIFs 10 bästa backar genom tiderna. Dock har han mer på listan över alternativ att göra än spelare som bara representerat föreningen i några få säsonger.
Dock det största skämtet är Wikegårds coachseger. De andra alternativen har väl fört fram DIF till SM-guld och två av dem dessutom med nya taktiker. Någon av herrar Waltin och Putte borde givetvis vunnit den kampen. Boorken som bubblare, skall jag vara helt ärlig hade Wikegård hamnat sista av tränarvalen om jag hade rangordnat dem inbördes, men helt klart verkar det vara viktigare att synas och höras i TV än att uträtta något jobb när "fjortisar" röstar....
- fullfartframaat