Elitserien 12/13
Re: Elitserien 12/13
Får absolut inte vinna:
aik
Färjestad
Linköping
Luleå
Frölunda
Får helst inte vinna:
Hv71
Modo
Rögle
Växjö
Varsågoda och vinn:
Brynäs
Timrå
Skellefteå
aik
Färjestad
Linköping
Luleå
Frölunda
Får helst inte vinna:
Hv71
Modo
Rögle
Växjö
Varsågoda och vinn:
Brynäs
Timrå
Skellefteå
Avgå Jocke.
Nja.. Brynäs börjar komma ikapp oss. Timrå, Skellefteå och Växjö tycker jag är okej att de vinner.B.I.B.A skrev:Får absolut inte vinna:
aik
Färjestad
Linköping
Luleå
Frölunda
Får helst inte vinna:
Hv71
Modo
Rögle
Växjö
Varsågoda och vinn:
Brynäs
Timrå
Skellefteå
Om det är något lag jag gärna ser vinner SM-guld 12/13 så är det SAIK. Dels pga att dom har legat där uppe och slagits om det ett par år nu och varit väldigt nära men framför allt för att dom är rivaler till fuleå, vilka jag hoppas förlorar allt man kan förlora.
Jag är inte arg, och inte besviken.
Elitserien 12/13
Kul för Modo att få hem S.Påhlsson så sliter han av hälsenan i gymmet och blir borta fyra månader..
Född till sportchef.
- Lee Harvey Oswald
ES känns lika stekhett som omstarten av Dallas.
Hur ska det gå liksom???!
Som några redan är inne på så är lag som Saik, Tik & Växjö mest intetsägande rent känslomässigt.
Då är väl Saik det enda laget av dessa som har potential att faktiskt gå hela vägen.
Men som sagt, det hela kommer passera obemärkt förbi.
Som några redan är inne på så är lag som Saik, Tik & Växjö mest intetsägande rent känslomässigt.
Då är väl Saik det enda laget av dessa som har potential att faktiskt gå hela vägen.
Men som sagt, det hela kommer passera obemärkt förbi.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- Frasse
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Mackan N måste ha fått sig ett gott garv i alla fall....android skrev:Kul för Modo att få hem S.Påhlsson så sliter han av hälsenan i gymmet och blir borta fyra månader..
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Va? Jag är riktigt taggad inför Dallas II. Om 30 min börjar det, jag kommer definitivt vara bänkad.Lee Harvey Oswald skrev:ES känns lika stekhett som omstarten av Dallas.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
A dream within a dream?sensei skrev:Va? Jag är riktigt taggad inför Dallas II. Om 30 min börjar det, jag kommer definitivt vara bänkad.Lee Harvey Oswald skrev:ES känns lika stekhett som omstarten av Dallas.
Säg den glädje som varar
- -daniel-
Lee Harvey Oswald skrev:ES känns lika stekhett som omstarten av Dallas.

Ungefär så. Men jag kommer ändå följa ES tämligen nära, för att se hur våra eventuella motståndare i en KS kommer se ut...
Jag tippar tabellen redan nu, vet att jag kommer pricka 12 av 12.
1) HV71
2) SAIK
3) FBK
4) Luleå
5) Frölunda
6) LHC
7) Brynäs
8.) Modo
9) Rögle
10) Växjö
11) Solna
12) Timrå
Förresten riktigt tråkigt med Samuel Påhlsson, säsongen är garanterat över (iaf mest troligt sett till hans ålder, hälsenor är inte att leka med).
- -daniel-
Jag skrattar så ögonen blöder av att läsa på Röglebloggar om lagets försäsong. Det känns EXAKT som det pratats om DIF förra säsongen... det finns ingen spets, bara brunkare, spelare är lata. Smått urkomiskt faktiskt! Vad sägs om följande?
"Jag hade så jävla rätt om det misslyckade lagbygget. Laget är fruktansvärt felbyggt och värvningarna har inte varit bra. Gerber, Kukkonen och Iggulden i all ära men resten är dåliga värvningar. Hypen av ynglingarna är skrattretande, hälften av de höll inte i allsvenskan och resten var halvbra allsvenska spelare. Möjligtvis Brithen som sticker ut men han är inte mer än en medioker elitseriespelare i nuläget. Redan där blev det fel när ynglingarna utmålades som om de vore Silvferberg och Järnkrok. Sen har man värvat en massa dyra brunkare. Djurgårdarna skrattar nog ihjäl sig av kommentarerna här inne om Tjärnqvist. Poängkung? Lol. Bara där vet man att det spårat ur. Warg och Jacke är rekordmännen vad gäller minusstatistik i elitserien. Därför passar vi på att låta de leda laget? "Facepalm". Brendheden, extremt skadedrabbad, bänkad till och från i allsvenskan, men i elitserien ska han få mycket speltid?! Det finns ingen röd tråd i lagbygget. Frågan är om inte det allsvenska Rögle från förra säsongen är bättre? Vilket är tragiskt med tanke på att man är i elitserien och har fått 30 miljoner att spendera på nya spelare. Fullkomligt tragiskt. När jag i april sa att det behövdes MINST 6 spetsforwards så skrattade folk här inne åt mig. Men se så rätt jag fick, och jag visste det hela tiden! I en bra verklighet sett ur Rögle-ögon hade C.Liljewall - Ted Brithen - Simon Olsson utgjort en fjärdeline i elitserien, möjligtvis en tredjeline, resten av fw-platserna hade man behövt värva ihop."
Synd att inte Marcus Nilson hamnade i laget också, hade blivit än mer roligt.
Tror dock att RBK kommer spela upp sig något, men de har inlett allt annat än bra. Men försäsong är som bekant försäsong.
"Jag hade så jävla rätt om det misslyckade lagbygget. Laget är fruktansvärt felbyggt och värvningarna har inte varit bra. Gerber, Kukkonen och Iggulden i all ära men resten är dåliga värvningar. Hypen av ynglingarna är skrattretande, hälften av de höll inte i allsvenskan och resten var halvbra allsvenska spelare. Möjligtvis Brithen som sticker ut men han är inte mer än en medioker elitseriespelare i nuläget. Redan där blev det fel när ynglingarna utmålades som om de vore Silvferberg och Järnkrok. Sen har man värvat en massa dyra brunkare. Djurgårdarna skrattar nog ihjäl sig av kommentarerna här inne om Tjärnqvist. Poängkung? Lol. Bara där vet man att det spårat ur. Warg och Jacke är rekordmännen vad gäller minusstatistik i elitserien. Därför passar vi på att låta de leda laget? "Facepalm". Brendheden, extremt skadedrabbad, bänkad till och från i allsvenskan, men i elitserien ska han få mycket speltid?! Det finns ingen röd tråd i lagbygget. Frågan är om inte det allsvenska Rögle från förra säsongen är bättre? Vilket är tragiskt med tanke på att man är i elitserien och har fått 30 miljoner att spendera på nya spelare. Fullkomligt tragiskt. När jag i april sa att det behövdes MINST 6 spetsforwards så skrattade folk här inne åt mig. Men se så rätt jag fick, och jag visste det hela tiden! I en bra verklighet sett ur Rögle-ögon hade C.Liljewall - Ted Brithen - Simon Olsson utgjort en fjärdeline i elitserien, möjligtvis en tredjeline, resten av fw-platserna hade man behövt värva ihop."
Synd att inte Marcus Nilson hamnade i laget också, hade blivit än mer roligt.
Tror dock att RBK kommer spela upp sig något, men de har inlett allt annat än bra. Men försäsong är som bekant försäsong.
Sv: Elitserien 12/13
1. Gnägg
2. Frölunda
3. Färjestad
4. Luleå
5. Brynäs
6. Linköping
7. HV
8. Skellefteå
9. Rögle
10. Växjö
11. Timrå
12. Modo
aik har en otrolig press på sig. Skyhöga guldfavoriter. Nu har de äntligen fått in en målvakt som kan vinna någonting och dessutom förstärkt backbesättningen med klasspelare som Esa Pirnes. Två semifinaler i rad. Dags gör guld. All press på aik!
2. Frölunda
3. Färjestad
4. Luleå
5. Brynäs
6. Linköping
7. HV
8. Skellefteå
9. Rögle
10. Växjö
11. Timrå
12. Modo
aik har en otrolig press på sig. Skyhöga guldfavoriter. Nu har de äntligen fått in en målvakt som kan vinna någonting och dessutom förstärkt backbesättningen med klasspelare som Esa Pirnes. Två semifinaler i rad. Dags gör guld. All press på aik!
Re: Sv: Elitserien 12/13
Håller du på och trollar nu Pulver?pulverapa skrev:1. Gnägg
2. Frölunda
3. Färjestad
4. Luleå
5. Brynäs
6. Linköping
7. HV
8. Skellefteå
9. Rögle
10. Växjö
11. Timrå
12. Modo

Missar slutspel: Rögle; Timrå; aih; Lhc (troligen Rögle och Timrå till KS)
Sedan har jag svårt att säga vem som kommer vart men att Saik står där med SM-bucklan nästan vår det tror jag, dagens värvning av Ryan Vesce är ju inte fy skam http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 5297783.ab
Sv: Elitserien 12/13
Jensen klar för gnägg. En otrolig värvning, han beskrivs som "superdansken" på deras twitter. Vilket lag ska kunna hota deras otroliga lag nu? Deras trupp är fantastisk. All press på aik den här säsongen!
pulverapa skrev:Jensen klar för gnägg. En otrolig värvning, han beskrivs som "superdansken" på deras twitter. Vilket lag ska kunna hota deras otroliga lag nu? Deras trupp är fantastisk. All press på aik den här säsongen!
1. Pirnes är center och därmed inte något för backbesättningen. (Alla spelade låtsasback i Hårde Hardy´s låtsaslagbygge) så jag förlåter dig.
2. Jensen är en NHL-talang (just nu varken mer el. mindre) som inget ES-lag med förstånd hade tackat nej till.
3. Apropå press; Om ni inte går upp nästa säsong; kommer ni samla in för Ottosson igen då?

- Jim Morrison
Så jävla skönt varje gång en aih-are blir medlem på difhockey.seStorStark skrev:pulverapa skrev:Jensen klar för gnägg. En otrolig värvning, han beskrivs som "superdansken" på deras twitter. Vilket lag ska kunna hota deras otroliga lag nu? Deras trupp är fantastisk. All press på aik den här säsongen!
1. Pirnes är center och därmed inte något för backbesättningen. (Alla spelade låtsasback i Hårde Hardy´s låtsaslagbygge) så jag förlåter dig.
2. Jensen är en NHL-talang (just nu varken mer el. mindre) som inget ES-lag med förstånd hade tackat nej till.
3. Apropå press; Om ni inte går upp nästa säsong; kommer ni samla in för Ottosson igen då?

Välkommen hit, hoppas du kommer trivas. Fast du har ju redan varit här ett tag ser jag

Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.