Kristofer Ottosson-Insamling

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Andy
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Sv: Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av Andy »

SirDIFalot skrev:
Magnutz skrev:
Daniel942 skrev:Stämmer ryktet om att grisfot är involverad i detta?
Varför undrar du?

Skickat från min HTC Sensation Z710e via Tapatalk 2
Det ryktades om det.
Jag är involverad - jag är inte någon grisfot...

Tycker att det är tydligt att det finns en del så kallade suportrar som försöker sänka denna insamling genom diverse skitsnack. Det förstår jag inte! Hur kan någon vara emot Otto i Djurgården eller mer pengar till klubben i ett läge då vi håller på att gå under och knäckas sportsligt och ekonomiskt...
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Användarvisningsbild
Jonas1891

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av Jonas1891 »

Han som jag tror kallas för grisfot han brukar skrika högt som fan och stå och hoppa. Ge taskiga öknamn till de som SITTER i klacken istället. Eller respektera alla och speciellt Djurgårdare emellan!
Användarvisningsbild
Lucky Luke

Re: Summering insamlade pengar till Ottosson!

Inlägg av Lucky Luke »

Andy skrev:
Lucky Luke skrev:
Andy skrev:
18DIF91 skrev:Tycker inte det är någon idé att ens nämna de som inte vill ha någon insamling eller är kritiska till den. Det är ett frivilligt åtagande och det står upp till var och en att faktiskt bidra. Det är inte så att någon som bidrar till denna insamlingen är förd bakom ljuset på något sätt. Det framgår klart och tydligt vad insamlingen är tänkt att gå till, både i första och i andra hand.

Vill man gnälla över insamlingen kan man ta och göra det i någon annan tråd än just denna, eller så kan man bara helt enkelt låta bli att skänka en slant.

Majoriteten av oss som skänker dessa pengar gör det för att vi känner att detta är något bra för Djurgården, vi gör det för Djurgården, varför kritisera oss eller insamlingen? Har man intet gott att säga om det kan man lika gärna knipa igen, det är våra pengar och vårt val.
Underbart sagt!

Dessutom är det ju så att om klubben tidigare lagt de pengar vi nu samlar in på Otto så hade de kanskle inte kunnat signa Linkan eller varit tvungna att sparka ännu mer kanslipersonal.

Visst samlar vi till Otto - men effekten blir ju positiv för föreningens hela ekonomi.

Det är så typiskt att vissa ska klaga. Det är jobbigt med folk som bara snackar och inte gör något, men det är ännu värre med folk som inte gör något och sackar skit om de som faktiskt engagerar sig.

Det var samma sak med BRB, DIF-selman, DIF dokumentären etc. Vissa klagade och tyckte det var skit samtidigt som man inte var beredda att bidra själva.

Det vi nu ser, det engagemang, den kärlek till skölden och den vilja att bidra menar jag saknar motstycke bland oss DIF suportrar. Att vi sluter oss samman, hjälps åt och jobbar stenhårt enligt mottot - alltid oavsett - är det enda positiva som kommit ut ur degraderingen till Allsvenskan.

Det är nu vi verkligen ser vilka som står upp för skölden. Det är nu agnarna ska skiljas från vetet och det är nu vi får se vilka som med högt huvud kan se sig i spegeln och säga att de bidrog när andra bara såg på.

Det är dags att göra som många av oss som bidragit gjort - att ise att det är skarp läge och att detta kan vara föreningens sista strid. Antingen tar man tag i bitarna och köttar på för klubben man älskar eller så står man vid sidlinjen och ser på. Så enkelt är det!
Fan Andy. Du säger det så bra. Underbart med såna som dig. Med dig och alla andra dedikerade supportrar är det ingen tvekan om att vi kommer att greja det här!! :D
Tusen tack lyckliga luke!

Vi gör i alla fall något!

När Ottosson skrinnar in på isen så kan vi alla för en sekund luta oss tillbaks och igenkännande se på varandra på Hovets läktare, nicka och vara stolta över att vi gjorde något när andra satt hemma och twittrade, muttrade och gnälde.

Det vi ser nu - det är DIF. Det vi gör nu förklroppsligar begreppet djurgårdsfamiljen. Varje bidrag och varje puff för att soprida kunskap om detta initiativ bevis för devisen vi lever under - "för evigt trogen" och "alltid oavsett"! När säsongen börjar vet vi alla om vi var DIF eller om vi snackade skit som om vi höll på bajen....

Jag är övertygad om att det som händer nu - oavsett hur det går med Otto är starten för en ny era av verklig, genuin och handlingskraftig suporterkultur i DIF. Det är nu det händer! Det var i går det startade. Jag har inte känt mig så härt taggad sedan Blue Saints dagarna!

Tack och djurgårdskärlek till er alla!
Jag håller med i allt. Jag har aldrig upplevt något liknande det jag nu upplever. Som DIF supporter vill säga. Och jag har ändå följt DIF sedan 50 talet.. Det är fan ta mig magiskt. Studerande, småbarnsföräldrar med knapp ekonomi, alla som kan bidrar. Helt otroligt. Alla är lika viktiga oavsett om vi sätter in pengar eller bidrar på annat sätt. DIFhjärtat bultar verkligen varmt och gott. Jag blir nästan tårögd över engagemanget som många, många visar.
Skit i alla bittra surdegar. De är inte värda en tanke ens. Vi kör på bara!! :D
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

Jonas1891 skrev:Han som jag tror kallas för grisfot han brukar skrika högt som fan och stå och hoppa. Ge taskiga öknamn till de som SITTER i klacken istället. Eller respektera alla och speciellt Djurgårdare emellan!
Ok då vet jag.

Någon sådan är inte involverad.

Nu kör vi - klarar vi av totalsumman 500.000 SEK i morgon?
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Användarvisningsbild
Stocky

Inlägg av Stocky »

Vart kan man se hur mycket som dragits in? Eller någon som vet? 500.000:- som någon skrev kan väl inte stämma?

Har jobbat över alla dagar denna vecka kanske det kan gå en del till detta
Användarvisningsbild
Jonas1891

Inlägg av Jonas1891 »

Andy skrev:
Jonas1891 skrev:Han som jag tror kallas för grisfot han brukar skrika högt som fan och stå och hoppa. Ge taskiga öknamn till de som SITTER i klacken istället. Eller respektera alla och speciellt Djurgårdare emellan!
Ok då vet jag.

Någon sådan är inte involverad.

Nu kör vi - klarar vi av totalsumman 500.000 SEK i morgon?
Jag vet inte varför han kallas grisfot men det är väl för att han är lite rund. Han och hans kompisar skrek som galningar och hoppade runt under någon juniormatch med J18 eller J20 som jag var på. De kanske överdrev lite då men inte så kul att kallas för grisfot kanske.
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

Självklart vill jag också bidra, Otto är en utav mina största idoler. Förutom att han är en jäkla duktig ishockeyspelare så tror jag att han är en underbar människa privat, finns nog ingen ondska i den karln. Sätter i en slant imorgon då min semesterersättning kommer.
larzone72

Inlägg av larzone72 »

Chippar in en femhunka. Billigt för att få se min favorit ett år till. Härligt jobbat alla Djurgårdare. Jag är stolt över att få tillhöra samma förening som er. Extra tack till Trångsunds åkeri och till Frölundamannen som hoppas på oss.
Användarvisningsbild
Klaudius21

Inlägg av Klaudius21 »

Stocky skrev:Vart kan man se hur mycket som dragits in? Eller någon som vet? 500.000:- som någon skrev kan väl inte stämma?

Har jobbat över alla dagar denna vecka kanske det kan gå en del till detta
Tror vi är uppe i 300.000 ungefär just nu :)
subba

Inlägg av subba »

Mitt första inlägg här.

Ville bara medela hur stolt jag är över samtliga inblande i denna ide.
Ni lägger ner inte bara era pengar utan även stor del av er fritid.

Mitt bidrag är denna gång 300Kr
Om ekonomin tillåter blir det mer i framtiden
hocki

Inlägg av hocki »

XantE skrev:Lite OT men vad samlade SSK till?
De ville ha in Micke Nylander, när han tackade nej tog de in NHL meriterade backen Jason Strudwick. Riktigt bra signing för de pengar de fick in.
Användarvisningsbild
cCat

Sv: Summering insamlade pengar till Ottosson!

Inlägg av cCat »

Hej på er alla sanna och osannolikt älskande Djurgårdare!

Jag har jobbat på de två senaste dagarna i det tysta, men här kommer en liten uppdatering om läget.

1,

T-shirts är på gång, förmodligen börjar de säljas redan nästa vecka.

2,

Jag har talat med en del gamla djurgårdsspelare, och några har lovat att bidra.
Väntar som sagt med spänning på svar från de (i mina ögon) största namnen. Kommer förmodligen i helgen.

3,

www.räddaotto.se är nu online och kommer att ändras och uppdateras löpande.

4,

Imorgon kommer jag att försöka få kontakt med andra kända djurgårdare för att få dem att bidra både ekonomiskt och som dragplåster för insamlingen.

5,

Har kontaktat DSC och de ska ta upp frågan om ett bidrag internt i dess styrelse.

6,

Med största sannolikhet får vi hjälp med att sprida information om insamlingen på matchen mot IFK Norrköping den 16:e. Har talat med matchansvarig och han har lovat att göra vad han kan.

Ett par andra projekt är på gång, men de håller jag hemliga ett tag till. :)

Keep up the good work, my beloved friends!

Alltid oavsett, för evigt Djurgården!

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
Rött för blodet genom hjärta och ven,
Gult för solens värmande sken,
Blått för himmel, regn och hav,
STOCKHOLMS STOLTHET VÅRAT LAG!
isolerad

Inlägg av isolerad »

cCat: Jag är grymt imponerad över det arbete du lägger ner. Bra jobbat!
i
Användarvisningsbild
Tessan
Medlem: Ja, ständig medlem

Summering insamlade pengar till Ottosson!

Inlägg av Tessan »

cCat skrev:Hej på er alla sanna och osannolikt älskande Djurgårdare!

Jag har jobbat på de två senaste dagarna i det tysta, men här kommer en liten uppdatering om läget.

1,

T-shirts är på gång, förmodligen börjar de säljas redan nästa vecka.

2,

Jag har talat med en del gamla djurgårdsspelare, och några har lovat att bidra.
Väntar som sagt med spänning på svar från de (i mina ögon) största namnen. Kommer förmodligen i helgen.

3,

http://www.räddaotto.se är nu online och kommer att ändras och uppdateras löpande.

4,

Imorgon kommer jag att försöka få kontakt med andra kända djurgårdare för att få dem att bidra både ekonomiskt och som dragplåster för insamlingen.

5,

Har kontaktat DSC och de ska ta upp frågan om ett bidrag internt i dess styrelse.

6,

Med största sannolikhet får vi hjälp med att sprida information om insamlingen på matchen mot IFK Norrköping den 16:e. Har talat med matchansvarig och han har lovat att göra vad han kan.

Ett par andra projekt är på gång, men de håller jag hemliga ett tag till. :)

Keep up the good work, my beloved friends!

Alltid oavsett, för evigt Djurgården!

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
Toppen!

Kommer man kunna beställa tröjan via den nya hemsidan?!

Gör allt jag kan för att sprida info via alla kanaler.
Oaklund

Inlägg av Oaklund »

500 kr!

När vi kommer över 500 000 då sätter jag in en fem hunka till!
Skriv svar