sensei skrev:Det skulle vara intressant att veta sanningen om vad som hänt i förhandlingarna.
De som föredrar Otto framför mackan -- kul för er. Jag är inte en av de som gör det. Bara att gratulera ModO till en värvning som har potential att leverera big time på många plan på isen.
När det gäller Mackans tystnad så, visst. Han borde säga / sagt något. Frågan är bara vad fan han ska säga liksom.
Anyway, nu går vi vidare med nya spännande namn.
Gratulera MODO - till vad då???? Det är år sedan han visade något av värde. Har du helt glömt förra säsongen?
Många övergångar mellan klubbar görs just för att lösa problem med spelare som inte kan prestera enligt förväntningar. Vi värvar också spelare som går trögt i sin nuvarande klubb, inget konstigt med det.
Vi vet inte varför Mackan misslyckades förra året. Fan, hela laget misslyckades. Vad vi däremot vet är att Mackan har kapacitet att vara i det absoluta toppskiktet i svensk hockey, och det är naturligtvis detta faktum som har lockat Näslund att hiva upp pengarna.
Med det sagt så orkar jag inte prata mer om mackan då han är helt meningslös att ens diskutera i ett DIF-forum.
Fy fan att du Marcus Nilson har fått ens ha på dig DIF tröjan. Du är en sån skam o du skall aldrig få ens ta på våran sköld igen! En riktig looser Fernholm o du håller varandras händer nu.
Ang Mackan så har jag ofta här inne sagt att man måste skilja på HUR man gör saker och VAD man gör.
Det kan självklart vara ok att lämna av olika skäl. Det kan var helt ok att gå till andra elitserieklubbar osv.
Men att som Mackan inte ens när man ändå är lagkapten uttala sig i media eller säga något till oss fans efter att man spelat ner vår förening i Allsvenskan - det stinker - hur man än vänder på det.
Som lagkapten tycker jag också att man har ett visst ansvar att kommunicera med oss suportrar om man väljer att lämna eller vom klubben vill att man lämnar. Detta ansvar har Mackan inte tagit och det är inte ok.
De reaktioner man förväntar sig från en lagkapten efter att ha vikit ner sig lett laget ner i Allsvenskan är ungefär:
1. Att tårögd uttala sig till media och fans direkt efter sista matchen (minns alla lagkaptener som storgråtit i direktsändning och sagt att allt är skit)
2. Att omedelbart gå ut med ett uttalande till oss suportrar.
3. Att vara den förste som säger "jag är beredd att ta mitt ansvar, sänka min lön och lira upp oss igen" (jämför med Fimpen som hade lirat för kaffepengar bara han fick chansen att spela upp oss igen)
Jag vet inte vad jag ska säga...
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Andy skrev:Ang Mackan så har jag ofta här inne sagt att man måste skilja på HUR man gör saker och VAD man gör.
Det kan självklart vara ok att lämna av olika skäl. Det kan var helt ok att gå till andra elitserieklubbar osv.
Men att som Mackan inte ens när man ändå är lagkapten uttala sig i media eller säga något till oss fans efter att man spelat ner vår förening i Allsvenskan - det stinker - hur man än vänder på det.
Som lagkapten tycker jag också att man har ett visst ansvar att kommunicera med oss suportrar om man väljer att lämna eller vom klubben vill att man lämnar. Detta ansvar har Mackan inte tagit och det är inte ok.
De reaktioner man förväntar sig från en lagkapten efter att ha vikit ner sig lett laget ner i Allsvenskan är ungefär:
1. Att tårögd uttala sig till media och fans direkt efter sista matchen (minns alla lagkaptener som storgråtit i direktsändning och sagt att allt är skit)
3. Att vara den förste som säger "jag är beredd att ta mitt ansvar, sänka min lön och lira upp oss igen" (jämför med Fimpen som hade lirat för kaffepengar bara han fick chansen att spela upp oss igen)
Jag tycker dock jämförelsen med Fimpen är dålig. Han hade inte chansen på några 250-300k i någon annan elitserieklubb. Han har ju sagt själv att han hade ett rörmokarjobb och DIF att välja på. Han tjänar förmodligen bra mycket mer än the average worker. Men visst ska han ha cred för att han stannade. Men tror att betydligt fler hade lämnat om de hade fått ett 250-300k kr i månaden kontrakt på sitt bord...
Mackan till MoDo...Herregud...Hur tänker du Marcus...MoDo liksom. Hittar fan inte ord. Så totalt genomuselt, DIF:s kapten, försvinner med svansen mellan benen efter den totala praktusla insatsen man någonsin upplevt som Djurgårdare. Var fanns din revanschlust Marcus. Din glans och glädje försvann på isen när Nisse Ekman så tragiskt tvingades ge upp karriären. Efter det försvann den Marcus som jag upplevt som en sann Djurgårdshjälte. Hade varit bättre att du lagt av Mackan....Att se dig på isen i MoDo:s äckliga tröja blir bara en pinsam påminnelse att du en gång var en av oss....Det är du inte längre...Marcus. (:-(:::::::
Senast redigerad av Doyle den 2012-06-08 19:05:14, redigerad totalt 2 gång.
Andy skrev:Ang Mackan så har jag ofta här inne sagt att man måste skilja på HUR man gör saker och VAD man gör.
Jag tycker dock jämförelsen med Fimpen är dålig. Han hade inte chansen på några 250-300k i någon annan elitserieklubb. Han har ju sagt själv att han hade ett rörmokarjobb och DIF att välja på. Han tjänar förmodligen bra mycket mer än the average worker. Men visst ska han ha cred för att han stannade. Men tror att betydligt fler hade lämnat om de hade fått ett 250-300k kr i månaden kontrakt på sitt bord...
Mackan lär dock ha tjänat in sina 250k många gånger om. Hjärta är hjära och girighet är girighet. En lagkapten som är med och spelar ner en förening bör ta sitt ansvar. Särskilt om förenignen är DIF. Om jag tjänade 250000 i måndaden på jobbet och misslyckade kapitalt med mitt jobb. Då skulle jag köpa om arbetsgivaren sa att du får gärna jobba kvar för 75 papp. Mackan är och kommer alltid vara en svikare av rang.
Sörensen gör ett fantastiskt mål på egen hand då han trycker sig fram, dribblar av en leksing innan han sprätter upp pucken högt bakom Alsenfelt.
Blir som vanligt lite surt att se en Djurgårdare glida runt i en annan tröja. Men det här var faktiskt ett nödvändigt ont och jag är mycket nöjd över att spara in Mackans feta lön och lägga den på viktigare spelare. Mackan har varit en bedrövlig ledargestalt. Hoppas vi får in något/några feta nyförvärv nu.
Visar bara återigen på hur dålig fingertopkänsla DIF-ledningen haft av valet av lagkaptener förra året. Vilket hjärta kaptenerna hade. Far åt skogen era jävla skogshuggare, i en DIF-tröja hör ni inte hemma. Dessutom är ni så förbannat värdelösa så ni förtjänar det inte.
Lycka till i Modo, du lär vara precis lika dålig där, för du är slut som artist! Om du änns varit en....
Pinsamt Nilson. Inte att du lämnar, men det sättet du lämnar på. Åker ur med Djurgården, ditt lag i hjärtat, men har inte gått med på en enda intervju sen uttåget. Har inte uttalat dig EN ENDA GÅNG vad jag kan minnas i media eller till difhockey.se
Jag skäms faktiskt å dina vägar. Att du sen går till en annan klubb i en serie högre upp med en fortsatt saftig lön bekommer mig inte ett dugg. Tack åtminstone att du släppte anspråken på att ursprungskontraktet fortfarande skulle gälla.
Känns riktigt befriande dock, nu slipper vi ett bojsänke (framförallt på lönelistan men kanske också på planen) och kan blicka framåt.
Nu är Nilson avbockad, jätteskönt! Nu väntar jag bara på att det blir klart att Otto försvinner. Otto är däremot djurgårdare till skillnad från Nilson men man märker i intervjuer och hans val att inte träna med DIF att motivationen inte finns. Motivationen som är kvar är att göra ett sista år som ishockeyspelare, ett sista år med en lön över hans yrke efter karrriären, så är det bara.
Hoppas verkligen nu att alla förnekare inser att Nilson inte är djurgårdare! Han gör vad som helst för att undgå träning och ansvar. Nu kanske han presterar i Modo nästa år eftersom han måste prestera för att få nytt kontrakt osv.