Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
mb81
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av mb81 »

Mattebo skrev:
-daniel- skrev: Fick lite de vibbarna jag med, annars borde man väl ha gjort klart med A-lags kontrakt tidigare..?

Fast Challe har uttryckligen sagt att det var 3 backar som skulle in, att då bara ta in två och hoppas att juniorer skall bli ordinarie känns åt helskotta för riskabelt så hoppas naturligt inte det ligger till så.
Var har Challe uttryckligen sagt att det är 3 backar vi var efter (2 nu efter Granath)?

Håller med, hoppas att det är 2 till som ska in. Undrar var du har hört/läst det bara!
Jag vet att Sirdifalot har sagt att 3(nu 2 efter granath då) backar ska in men aldrig sett någon källa på det. Men han är tvärsäker iaf. Det man undrar är om det fortfarande är två eller om Falk(snyggt namn!!!) tar en av platserna?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Alexander Falk borde inte räknas som en av backarna som ska in. Då snacket är att man ska ha in tre bra backar. (två nu efter Granath)

Det stämmer ju inte heller med tanke på att Timmy är nära och man tittar på en transatlant.
Expert.
mb81

Inlägg av mb81 »

SirDIFalot skrev:Alexander Falk borde inte räknas som en av backarna som ska in. Då snacket är att man ska ha in tre bra backar. (två nu efter Granath)

Det stämmer ju inte heller med tanke på att Timmy är nära och man tittar på en transatlant.
Tänkte så också men kan det vara så att man tittar på nån transatlant om det inte blir nåt med Timmy?
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Mattebo skrev:
-daniel- skrev: Fick lite de vibbarna jag med, annars borde man väl ha gjort klart med A-lags kontrakt tidigare..?

Fast Challe har uttryckligen sagt att det var 3 backar som skulle in, att då bara ta in två och hoppas att juniorer skall bli ordinarie känns åt helskotta för riskabelt så hoppas naturligt inte det ligger till så.
Var har Challe uttryckligen sagt att det är 3 backar vi var efter (2 nu efter Granath)?

Håller med, hoppas att det är 2 till som ska in. Undrar var du har hört/läst det bara!
Vill jag inte gå in på men enligt "säkra källor" (låter löjligt, ledsen för det). Tror det stämmer.
Användarvisningsbild
Mattebo

Inlägg av Mattebo »

-daniel- skrev:Vill jag inte gå in på men enligt "säkra källor" (låter löjligt, ledsen för det). Tror det stämmer.
Ah okej. Men vi får väl helt enkelt anta att det är så. Backsidan känns för svag annars. Borde inte den transatlantiska backens namn läcka ut snart? Det kanske är flera olika spelare å andra sidan.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

SirDIFalot skrev:Alexander Falk borde inte räknas som en av backarna som ska in. Då snacket är att man ska ha in tre bra backar. (två nu efter Granath)

Fast det kan ju tänkas att man gått på en nit någonstans och inser att det blir för dyrt med 2 till förutom Granath... Men får hoppas det handlar om två till, vi kommer garanterat behöva det.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

-daniel- skrev:

Fast det kan ju tänkas att man gått på en nit någonstans och inser att det blir för dyrt med 2 till förutom Granath... Men får hoppas det handlar om två till, vi kommer garanterat behöva det.
Japp. Synd att vi inte kan få tydliga besked när dom skriver kontrakt med spelarna. Känns inte som det skulle skada något.
Expert.
fillefilander

Sv: Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lag

Inlägg av fillefilander »

Andy skrev:
SirDIFalot skrev:
jensa öhling skrev:Tar vi en oprövad måste vi ha en säkrare back up.

Behåll Tim Sandberg som tvåa och låna ut Reideborn i så fall.

Såhär i efterhand skulle vi kanske gått för Lill-Riddarn.
Reideborn stod ändå 10 matcher Almtuna ifjol och höll 92,2%. Tror inte han kommer göra bort sig. Men håller med. Det krävs en riktigt bra förstamålvakt. Men vi har inte råd ekonomiskt att signa upp Sandberg också tror jag.

Kan hålla med om Lill-Riddarn också... Som situationen utvecklat sig.
Med tanke på min inblick i Almtuna och med tanke på att jag sett Reideborn både on ice och off ice så kan jag gå i god för att det är en mycket bra värvning. Har svårt att se hur han han inte skulle platsa som andramålis i allsvenskan Som sagt - han var nummer ett tio matcher i fjol och smittade mer än 92%. Så varför han inte ens skulle kunna vara nummer två i DIF har jag mycket svårt att förstå.

Reideborn har dessutom kapacitet att utvecklas. Han är inte på långa vägar färdig tränad/utvecklad (som bekant har målvakter en tendens att peaka senare och hålla längre än utespelare beroende på att erfarenheten är så otroligt viktig för ens spel). Dessutom fick han inte heller de bästa förutsättningarna i Almtuna i fjol. Det var lite stökigt i gruppen och med tränare i Almtuna i fjol. Inte minst var det ett evigt hattande med målvakterna. Detta hämmade både Reideborns utveckling såväl som hans totala prestation utslaget över året.

Vill framhålla hans off ice egenskaper lite extra. När Almtunas Hockeyskola för smågrabbar och småtjejer hade avslutning en iskall urtidig lördagmorgon i Uppsala - vem var inte där ombytt på isen
för att spela med knattarna om inte Adam Reideborn. Han är den typ av förebild och föregångsman alla önskar sig i sin förening.
Jag såg Reideborn rätt mycket i Wings i vintras, iofs "bara" div. 1 men han kunde verkligen spika igen. Såg Wings vinna flera matcher när man förlorade skotten stort. Det finns potential i honom utan tvekan.

Skickat från min MB860 via Tapatalk 2
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Undra om vi kan tolka Lill-Falkens kontrakt som att inget annat kommer att presenteras idag?
Expert.
mb81

Inlägg av mb81 »

SirDIFalot skrev:Undra om vi kan tolka Lill-Falkens kontrakt som att inget annat kommer att presenteras idag?
Var det han Bremberg menade med sin tweet?
ElDon

Inlägg av ElDon »

mb81 skrev:
SirDIFalot skrev:Undra om vi kan tolka Lill-Falkens kontrakt som att inget annat kommer att presenteras idag?
Det skulle jag inte satsa pengar på.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

mb81 skrev:
Njae, det tror jag inte. Är rätt säker på att han syftade på Timmy. Synd bara att han har det där elitserieintresset från Rögle. Inte för att han hellre spelar där, men ett elitserieintresse höjer nog marknadsvärdet på Timmy vilket gör honom till en dyrare spelare för oss. Så han kostar nog några extra tusenlappar i månaden.
Expert.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Mattebo skrev:

Det är jag som är källan till att det skulle vara tre backar som ska in. Fick göra det från Challe själv så det bör stämma.
Expert.
mb81

Inlägg av mb81 »

ElDon skrev:
mb81 skrev:
Var ett skämt! Men känns som Timmy presenteras denna vecka iaf, känns konstigt att Bremberg skulle skriva så om det inte var så gott som klart. Han har nog snackat med Timmy som sagt att han bestämt sig!
ElDon

Inlägg av ElDon »

mb81 skrev:
ElDon skrev:
mb81 skrev:
Var ett skämt! Men känns som Timmy presenteras denna vecka iaf, känns konstigt att Bremberg skulle skriva så om det inte var så gott som klart. Han har nog snackat med Timmy som sagt att han bestämt sig!
Nähä? :)

Hoppas du har rätt med kopplingen mellan Bremberg och Timmy, det hade varit fint om så är fallet!
Låst