Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
laxen

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av laxen »

boored skrev:
HV:
2012-04-19 17:18:01
DAniel Brodin från Djurgården är snart klar för oss! Har en säker källa! dvs en i hvs styrelse.

http://mrmadhawk.se/2012/april/melle-ti ... ml#comment
Åter igen. Ange källan vid första inlägget, källan som återigen är kass, istället för att bara kasta ur dig det i hopp om att folk ska tro att du har kontakter. Men nu var du ärlig och berättade (iofs efter tillsägelse) att du får din info från kommentarer på andras sidor och då kan vi värdera det du skriver bättre så tack för det.
Morwin
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Morwin »

någon som vet om man kan lita på http://hockey-pappan.blogspot.se/ ??
Hoppas då fan inte det eftersom han skrev ju att både Honken och printz inte får kontrakt :(
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Anteson

Inlägg av Anteson »

galet lungt
nått moste hända nu.....
Mårten_

Inlägg av Mårten_ »

Shitkicker skrev:
isolerad skrev:Personligen skulle jag inte har några problem om Linkan fick den största löneposten i laget. Det är han värd med tanke på att han i princip räddade oss tre säsonger i rad och hur ledningen har behandlat honom de senaste två åren.

Fixa DIF!
Det skrivs ofantligt mycket dynga här stundom, men det här tar nog fan priset som det enskilt dummaste jävla skitinlägg jag läst under årets Silly season.

Tycker du alltså på fullt allvar att vi skall pröjsa Bremberg högre lön än vad han är värd av dessa äckliga sentimentala skäl? Fy fan vilken oförblommerad jävla idioti.

Ni sitter hemma och gråtrunkar till korniga gamla videor på youtube och bara vägrar inse att tiden har sprungit ifrån Fredrik, att han idag är blott en spillra av sitt gamla jag och att DIF är den enda klubb i Sverige som är direkt intresserade av att kontraktera honom. Era irrationella känslor äcklar mig.

Ge mig istället cynism, brutalitet och kompromisslös vinnarmentalitet. Ge mig en solid målvakt av hög internationell klass, som gärna får ha den högsta lönen i laget. Ge mig två utpräglat defensiva backar som spelar enkelt och synnerligen fysiskt. Ge mig en PP-back som vågar skjuta slagskott. Ge mig en kreativ spelfördelare, gärna en center, och ge mig en ambitiös, lätt egoistisk målskytt mepoesid ett fint direktskott. Sedan är jag nöjd.

In med tandskyddet, pojkar och flickor. För vi skall fan köra över Hockeyallsvenskan nästa år och lämna motståndet blödande och undrande vad fan som egentligen hände.

Jag är Shitkicker. Gott mit uns.

Poesi.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

seppuko skrev:Men är det inte lite märkligt att de flesta rykten är backar som inte får förlängt? Snart börjar man sätta i halsen här :D
Mycket skrämmande, dessutom verkar vi bli av med de enda som skulle kunna spela upp oss.

Nu blir det väl Lennhammer, Gustavsson, Holm och Claesson plus några andra halvtaskiga hockeybackar.

Inga trevliga rykten just nu. Ser riktigt dåligt ut. Snart maj och 4 spelare i laget.
Har vi inte lärt oss någonting av JJ´s "vänta och se".

Kejsarens nya kläder strategi a la JJ är inget som lugnar.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Anteson

Inlägg av Anteson »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
seppuko skrev:Men är det inte lite märkligt att de flesta rykten är backar som inte får förlängt? Snart börjar man sätta i halsen här :D
Mycket skrämmande, dessutom verkar vi bli av med de enda som skulle kunna spela upp oss.

Nu blir det väl Lennhammer, Gustavsson, Holm och Claesson plus några andra halvtaskiga hockeybackar.

Inga trevliga rykten just nu. Ser riktigt dåligt ut. Snart maj och 4 spelare i laget.

känns ungefär som en buffe bjudning på jobbet först in välja o vraka
sist in ta resterna !
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Anteson skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:

känns ungefär som en buffe bjudning på jobbet först in välja o vraka
sist in ta resterna !
Precis.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Kommer inte sakna någon av Printz, Holmqvist och Brodin särskilt. Men visst skulle Holmqvist funkat rätt bra i allsvenskan ändå?
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Av tradition så brukar det ju knappt läcka ut något om eventuella nyförvärv. Smäller allt som oftast bara till. Lägger därför ingen större vikt på uteblivna rykten och dylikt. Bara Ölvestad, Ottosson och Tjärnqvist skriver på kommer nog resten utav bara farten.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Användarvisningsbild
Andy
Säsongskort: Ja

Inlägg av Andy »

Jag kan försäkra att det jobbas hårt och målmedvetet

Tror att vi kommer se ett DIF med högre fart och mera tyngd nästa år uppbyggt av spelare som har det rätta virket och den rätta attityden.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Tim Eriksson jagas av SSK men vill i första hand vara kvar i DIF.

http://lt.se/sport/ssk/1.1624683-jagas- ... djurgarden
DIF!
Användarvisningsbild
warrant

Inlägg av warrant »

Andy skrev:Jag kan försäkra att det jobbas hårt och målmedvetet

Tror att vi kommer se ett DIF med högre fart och mera tyngd nästa år uppbyggt av spelare som har det rätta virket och den rätta attityden.

Bara vänta och ha tålamod...
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Daniel942 skrev:Tim Eriksson jagas av SSK men vill i första hand vara kvar i DIF.

http://lt.se/sport/ssk/1.1624683-jagas- ... djurgarden
Var tillsammans med Kempe och Eklund med i den lina som fungerade bäst i kvalserien. En av få som klarade av att hålla i pucken och föra den till anfallszon.
Han är given och vill dessutom vara kvar.

Men som vanligt sover DIF.
"- Men jag har inte snackat om framtiden än med dem så jag vet inte så mycket mer. "

Man får inga bra vibbar av den artikeln om hur vi jobbar på med lagbygget.
Användarvisningsbild
Tessan
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Tessan »

Andy skrev:Jag kan försäkra att det jobbas hårt och målmedvetet

Låter hoppfullt men när man sen läser om Timpa blir man inte lika trygg. Vilka spelare snackar de med och vad väntar de på?!?
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Herregud, har dom inte ens snackat med Tim ännu? INTE ENS TAGIT ETT JÄVLA SNACK? Vad fan är det för fel på den här föreningen
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Låst