Starka när det behövs som mest!

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
JoAxe
Kontakt:

Starka när det behövs som mest!

Inlägg av JoAxe »

Detta är första gången jag skriver i forumet. När jag läser blir jag lite besviken på en del som sågar många spelare i laget. Vi äkta djurgårdare måste visa hjärta för klubben och tro på att det går bra!

Jag följer HV71 ganska mycket då jag bor tre mil från Jönköping. Jag kan säga till alla som hoppas på Hannula i DIF att det är nog till att glömma.

När Hannula spelade i HV tjänade han 160.000 kronor i månaden. Det är nog mer än vad Difs två bäst betalda tjänar sammanlagt. Vi måste inse att DIF inte har pengar att värva massa spelare. Se istället till att göra det bästa som går med laget man har.

Kom igen nu. Vi vet att med en Bremberg, Ottosson, Umicevic, Ölvestad som spelar på topp så är vi ett bra hockeylag. Inte heller ska vi glömma de andra spelare som finns i djurgården. Det finns en hel del unga hungriga spelare som vill slå sig in i eliten.

Det jag vill säga är att vi måste tro på vårt Djurgården och stå enade bakom dem i både VÅTT och torrt.
Djurgår'n Hockey<3

Inlägg av Djurgår'n Hockey<3 »

Men om han flyttar pga personliga skäl, känns väl inte pengar som det största problemet?
In magical hands I trust.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Djurgår'n Hockey<3 skrev:Men om han flyttar pga personliga skäl, känns väl inte pengar som det största problemet?

instämmer
Användarvisningsbild
Boråsaren

Inlägg av Boråsaren »

Det jag inte förstår är att familjen ska etablera sig i stockholm, därför bryter han kontraktet...! Men ändå går det rykten om finland, ryssland och schweiz för Mika...hur fan går de ihop?
Saknar Kung Wikegård!
Användarvisningsbild
Mans91

Inlägg av Mans91 »

konstigt konstigt, hoppas på att han tar sitt förnuft till fånga o väljer mesta mästarna! ;) haha
Användarvisningsbild
_Skogis
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av _Skogis »

Boråsaren skrev:Det jag inte förstår är att familjen ska etablera sig i stockholm, därför bryter han kontraktet...! Men ändå går det rykten om finland, ryssland och schweiz för Mika...hur fan går de ihop?
Tycker oxå det låter lite konstigt.. Möjligen har det med "pendlingen" hem att göra, dvs närheten till Arlanda vart nu han landar.... :)

Mitt tips är i alla fall DIF, SSK eller inget mer spel denna säsong.
'Vi kastade in en handgranat, och fick tillbaka en napalmbomb' Västerås 2014-04-07
'Det finns dåliga hockey matcher men inga tråkiga' Hans Chrunak
'Vissa åker ut till landet under semestern, andra hem till mormor & morfar' Hank the Tank
Användarvisningsbild
Boråsaren

Inlägg av Boråsaren »

I hans "kontrakt" stod det att han inte får gå till någon annan elitserieklubb...! Konstigt sätt att etablera sig i stockholm...
Saknar Kung Wikegård!
Skriv svar