Kvalserien nästa..

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
erik_gson89

Inlägg av erik_gson89 »

Visst säcken kanske ska gå. Men vad jag vet så är det spelarna som spelar på isen. Skyll inte allt på Säcken snälla. När det går bra så hyllar man spelarna varför inte klaga på spelarna när det går dåligt?
Kom igen nu. Visst det ser inte bra ut. Mendet finns chans. det är många omgångar kvar.
Bigge
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Bigge »

erik_gson89 skrev:Visst säcken kanske ska gå. Men vad jag vet så är det spelarna som spelar på isen. Skyll inte allt på Säcken snälla. När det går bra så hyllar man spelarna varför inte klaga på spelarna när det går dåligt?
Kom igen nu. Visst det ser inte bra ut. Mendet finns chans. det är många omgångar kvar.
Visst finns det chans, har jag aldrig sagt något om.
Men det måste hända något i laget, antingen ett jävlar i namma, men sådana ord lär inte komma från säckens mun. Eftersom han anser att DIF spelar bra.

Och för den delen så är det billigare att sparka tränaren än hela laget.
Tror det behöver in nytt blod i laget antingen en ny tränare eller nya spelare eller båda.

Kolla frölunda när det gick dåligt för dem, är konstigt att inte DIF gör något när vi har tagit över deras plats och facit.

Något som gör att de på isen får börja KÄMPA för en plats i laget.
Användarvisningsbild
Hovet

Inlägg av Hovet »

Jag håller med dig, någonting måste hända.
boisbois

Nu är det dags!

Inlägg av boisbois »

Hej. Jag förstår inte att Ni reagerar så mycket exakt just nu när vi plötsligt ligger under strecket? Detta skedde precis efter guldåren i början på 2000-talet. Förstår inte att man kan bli så naiv.

Det är ju exakt det som händer nu i fotbollen. Det är riktigt svårt att hålla sig på samma nivå när spelare försvinner när man är bäst år efter år.

MEN. Nu är det dags att ta tag i det innan det är försent. Jag tycker, när jag nu följt Dif´s matcher på senare år att det inte finns någon vinnar-känsla. Känns som om det är ok att förlora. Förstaperioderna har och är ju under all kritik. Fan, spelarna finns ju. Dragan, Thomas J, Ottosson, Bremberg, Fimpen, Ölvestad, Lindman osv. Det är ju inga blåbärslirare direkt.

ALLT HANDLAR OM ATT ÄNDRA INSTÄLLNINGEN TILL SAMTILIGA MATCHER, både på och utanför isen. Vi har ju bättre läktarstöd på bortamatcherna?!

Det kommer aldrig att ordna sig annars. Lagen i de mindre städerna ser fram emot varje enskild match som om det vore Sm-final. (Dock så finns det inte mycket annat att göra i tex Jönköping än att gå på hockey) men det är helt ointressant.

Vi har ju flera av sveriges största ledare i styrelsen som vet vad som krävs för att vända denna negativa trend vi befinner oss i nu. Vi MÅSTE göra en del spelare vi har idag till "roll-spelare". Det känns om om alla forwards just nu är för lika i sin spelstil.

Men framförallt måste geisten finnas där som för tillfället är helt obefintlig, vilket jag förstår då det inte känns någonstans att intresset finns(läktarna, supportrarna och arrangemanget runt matcherna).

Droppen för mig var när vi förlorade mot HV hemma på Hovet. Redan efter 3 min såg vilken person som helst vart det skulle bära. HELT tyst på läktarna, spelarna satt med nedböjda huvuden i båset, ingen peppade på isen) Det är lätt att det blir så här om vi inte bär fram en ledare som leder laget!!

Det är precis detta som skiljer sig i dagsläget om man jämför med klubbarna i småstäderna. DÄR KOMMER SPELARNA INTE UNDAN. De blir utbuade direkt om inte inställningen finns där direkt. Kanske dåligt resonemang men med tanke på hur mycket en elitspelare tjänar så MÅSTE varje match vara som om den vore den sista! Tyvärr är det så människan fungerar. Vi måste göra varje match till ett jippo. Vi måste göra om och göra rätt, börja i rätt ände. Slopa Globen, fyll Hovet match efter match. Det ska bli som en jävla (ursäkta men jag var tvungen att svära nu) sekt. Dif mot rubbet!!!! Hovet ska bli som en "kula" där dif reagerar, ingen annan! Fullsatt, happenings i periodpauserna, företagare får träffa ledningen och prata hur vi kan göra Dif bättre och hitta nya vägar för att bli bättre både ekonomiskt och sportsligt.

Svanberg, vad gjorde Du för att ändra Ericsson´s negativa trend? För mig känns det som om spelarna inte känner den respekt för ledningen som de borde, deras arbetsgivare. Tyvärr är det ingen lekstuga utan en anställning precis som vilken anställning som helt. Jag kommer själv från en mindre stad och tyvärr kan jag säga att det är mer drag på läktarna och på isen i division 1 än på Dif´s matcher just nu då spelarna och supportrarna och sponsorerna respekterar varandra!

1. Upp med bröstet, visa Dif märket för varandra. Samla ihop styrkorna, allt från materielförvaltarna till ledningen. Hitta Dif-andan igen! Vi har ju för f¨¨ ett tiotal landslagsspelare så där ligger ej problemet!

2. Börja hitta lösningar för hemmamatcherna, mycket bättre och hårdare intro, ta in en till "speaker" som får igång publiken precis som man gör på tv-program. Lägg ner mer energi på match-annonseringarna. Nu är fobollen slut, var är hejarklacken?? Just nu går jargongen att det är lite löjligt med hejarklack i sthlm vad gäller hockey. Vi måste hitta en lösning på detta så vi har fördel VARJE j'''' hemmamatch. HV, MoDO mfl ska veta vad som väntar när de kommer till Hovet!!!! Vi ska leda med 3-0 innan matchen startat. DET ÄR NU DET ÄR DAGS ATT VISA VAD FAN VI GÅR FÖR! SPELARNA FINNS, LEDNINGEN FINNS! DET går ej göra någon till 98%. Man måste göra det helhjärtat!

3. Det bästa med situationen är att just nu har vi ALLT att vinna. Allt kan bara bli bättre om vi gör rätt och inte halv-rätt.

/Johan Bertilsson
hägersten
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av hägersten »

Jag tror att vi dom senaste åren haft för stor omsättning bland spelare.Dom lag som är bäst i elitserien byter inte mera än 4-5 spelare per år medan vi år efter år byter minst det dubbla antalet spelare.i dom lag som nu ligger i topp så spelar man i samma femma år efter år i DIF byter man omgivning alldeles för ofta ,man hinner inte bli riktigt samspelt.
Jag tror att man ska sattsa på dagens trupp och ledare i flera säsonger oavsett hur det ser ut just nu,så liten omsättning som möjligt tror ialla fall jag på långsiktigt.
lovelyM

Slut upp o stöd DIF på lördag!

Inlägg av lovelyM »

Vart finns alla gårdare när laget behöver oss som mest??
Var på Dif-Malmö för en vecka sen o skämdes... så skrämmande lite supportrar att man undra om man hamnat rätt.. De till och med delades ut FREE TICKETS till matchen och ändå så få som tog sig till globen för att stötta Dif. SKAMLIGT!!!! :x
Se nu till och pallra er till Hovet på Lördag och stöd vårat låg, vi supportrar behövs mer än NÅGONSIN NU!
Vi ska hjälpa DIF att ta sig upp över sträcket och se till att dom stannar där!!! :twisted:
Visa de rätta färgerna! :lol:
Användarvisningsbild
Rash
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Rash »

hägersten skrev:Jag tror att vi dom senaste åren haft för stor omsättning bland spelare.Dom lag som är bäst i elitserien byter inte mera än 4-5 spelare per år medan vi år efter år byter minst det dubbla antalet spelare.i dom lag som nu ligger i topp så spelar man i samma femma år efter år i DIF byter man omgivning alldeles för ofta ,man hinner inte bli riktigt samspelt.
Jag tror att man ska sattsa på dagens trupp och ledare i flera säsonger oavsett hur det ser ut just nu,så liten omsättning som möjligt tror ialla fall jag på långsiktigt.
Huvudanledningen till varför vi haft stor omsättning på spelare, åtminstone om man ser de 2 senaste säsongerna är för att vi helt enkelt inte haft råd att behålla de bättre spelarna.

Men jag håller med dig om att man bör satsa långsiktigt och framför allt på våra juniorer som kan gå riktigt (mentalt) starka ur det här.
Lycka är att vara djurgårdare
simgla

Re: Nu får det vara nog...

Inlägg av simgla »

Daniel Breitholtz skrev:
Bigge skrev: "... äckliga jävla gubb jävel, avgå annars ska jag sätta mig i bilen tills nästa hemma match och vänta till slutsignal.
Sen ska jag gå ner i båset och sparka ut han på isen, och slå han i DIF`s färger tills han väljer själv att avgå!!! :)"

"...att man som djurgårdare viker ner sig som ett par spöade horor"

Nu får det vara nog.

Jag har varit Djurgårds-supporter i hela mitt liv. Sett hockey sen jag var ett foster. Stått i klacken på fotbollen till för ett år sedan (tycker att jag nu vid 29 års ålder är värd att sitta).

Allt i livet kommer och går.
Kärlek kommer och går.
Lycka kommer och går.
Tur kommer och går.
Pengar kommer och går.
Till å med anhöriga... kommer och går.
Men det ända som är konstant är Djurgården.

DIF finns där när jag är ledsen, när jag är glad, när jag är nykär, när jag är sjuk, när jag är pissnödig, när jag är ensam... ja, hur livet än är, finns Djurgården där som en konstant. Konstanter skall respekteras.

Denna känsla för Djurgården vet jag att fler än jag har. Det är DEN som faktiskt förrenar oss. Den som gör oss unika.

För mig är Djurgårdare förrenade med stil o klass.
Vi har inte samma retorik som en Bajare.
Inte samma uttrycksätt som dom som håller på SOLNA ajk.
Vi ÄR Lite Finare, Lite Bättre.
I med och motgång!

Vad skulle jag ha bytt bort mot en seger idag ?
En månadslön... Tveklöst.
Ett lillfinger, ja f#n nästintill!!

Tro mig.
Jag är ledsen, irriterad, upprörd och har fysiskt ONT i kroppen, HELA TIDEN, av att det går så tungt just nu...

Denna frustration delar vi alla som håller av Djurgården lika mycket. Alla vi som har Djurgården som en konstant. Vi har lika många olika teorier på hur vi ska komma ur "krisen" som vi är personer. Det är ok.

Det är OK att vara galet förbannad på spelare, ledare, styrelse... ja, vem man vill... Det är ok att ifrågasätta! Men som Djurgårdare finns det gränser på hur man väljer att uttrycka sig mot spelare och tränare som arbetar med Djurgården. Oavsett hur arg man är eller hur mycket man vill kommentera och ifrågasätta....

Å Bigge, du sänker dig till en nivå EJ VÄRDIG en Djurgårdare.
Skäms.

SKÄMS!!

/ daniel breitholtz

Vi är lite finare och bättre.

DIF MOT RUBBET

Daniel
Breitholz rules
simgla

Re: Nu får det vara nog...

Inlägg av simgla »

Daniel Breitholtz skrev:
Bigge skrev: "... äckliga jävla gubb jävel, avgå annars ska jag sätta mig i bilen tills nästa hemma match och vänta till slutsignal.
Sen ska jag gå ner i båset och sparka ut han på isen, och slå han i DIF`s färger tills han väljer själv att avgå!!! :)"

"...att man som djurgårdare viker ner sig som ett par spöade horor"

Nu får det vara nog.

Jag har varit Djurgårds-supporter i hela mitt liv. Sett hockey sen jag var ett foster. Stått i klacken på fotbollen till för ett år sedan (tycker att jag nu vid 29 års ålder är värd att sitta).

Allt i livet kommer och går.
Kärlek kommer och går.
Lycka kommer och går.
Tur kommer och går.
Pengar kommer och går.
Till å med anhöriga... kommer och går.
Men det ända som är konstant är Djurgården.

DIF finns där när jag är ledsen, när jag är glad, när jag är nykär, när jag är sjuk, när jag är pissnödig, när jag är ensam... ja, hur livet än är, finns Djurgården där som en konstant. Konstanter skall respekteras.

Denna känsla för Djurgården vet jag att fler än jag har. Det är DEN som faktiskt förrenar oss. Den som gör oss unika.

För mig är Djurgårdare förrenade med stil o klass.
Vi har inte samma retorik som en Bajare.
Inte samma uttrycksätt som dom som håller på SOLNA ajk.
Vi ÄR Lite Finare, Lite Bättre.
I med och motgång!

Vad skulle jag ha bytt bort mot en seger idag ?
En månadslön... Tveklöst.
Ett lillfinger, ja f#n nästintill!!

Tro mig.
Jag är ledsen, irriterad, upprörd och har fysiskt ONT i kroppen, HELA TIDEN, av att det går så tungt just nu...

Denna frustration delar vi alla som håller av Djurgården lika mycket. Alla vi som har Djurgården som en konstant. Vi har lika många olika teorier på hur vi ska komma ur "krisen" som vi är personer. Det är ok.

Det är OK att vara galet förbannad på spelare, ledare, styrelse... ja, vem man vill... Det är ok att ifrågasätta! Men som Djurgårdare finns det gränser på hur man väljer att uttrycka sig mot spelare och tränare som arbetar med Djurgården. Oavsett hur arg man är eller hur mycket man vill kommentera och ifrågasätta....

Å Bigge, du sänker dig till en nivå EJ VÄRDIG en Djurgårdare.
Skäms.

SKÄMS!!

/ daniel breitholtz

Vi är lite finare och bättre.

DIF MOT RUBBET
Breitholz rules
smurf02

Inlägg av smurf02 »

Tycker det är dålig Stämmning här nu!!!!!!! :x

Säcken och challe är båda mycket bra tränare 8)
Djurgårdare i denna tråd är inte sanna djurgårdare ..... Djurgårdare måsste gå mer på matcherna för att klubben ska få in mer pengar till en bra ekonomi så att vi kann få hem Bra spelare som många i Forumet vill!
5600-7400 e knappast en bra siffra innom hockeyn och på hovet Det är Många djurgårdare som Sviker laget och inte ger stöd åt dif villket e synd :cry:
Och alla som sitter och klagar på tränaravhopp mm e inte i mina ögon :shock: sanna Djurgårdare
För en Djurgårdare stöttar sitt lag i ur och skur 8)

Om Djurgården får lika mycket stöd som 6/1-06 tror jag att vi vinner för nu skulle Djurgården behöva Mycket stöd 8)
Skriv svar