Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvakter mm

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Enbom
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 2012/2013 (Gamla Allsvenskan 2012/2013)

Inlägg av Enbom »

Jag skjuter hellre mig själv än beträder Myspys-gnagets arena om det inte är bortaderby.
Bresse

Re: Re: Säsongen 2012/2013 (Gamla Allsvenskan 2012/2013)

Inlägg av Bresse »

Jag tror dock att ett stadigt flöde av en mindre summa är bättre än 3000kr och sen inget mer.[/quote]

Vem har sagt att man ska bli ständig medlem och sedan inget mer?[/quote]

Ja, det är väl ingen. Lät dock som att du föreslog ständigt medlemskap som alternativ till förslaget ovan men jag beklagar missförståndet. Har man möjlighet att i nuläget bli ständig medlem och ändå fortsätta stödja ekonomiskt på månatlig basis eller liknande är det givetvis bäst rent ekonomiskt.[/quote]

Eller så kan man gå ner till shopen en gång i månaden och handla nåt för några hundralappar. Jag har varit dålig på det men ska bli bättre från och med nu.[/quote]
Ja men om man gick ut med ett erbjudande till medlemmarna om att stödja med en hundring i månaden som går till att direkt förbättra truppen så tror jag att många skulle hoppa på det, man skulle kunna kalla det för "Dif-hundringen",[/quote]

En hel del prestige inblandat här tror jag. Har fått en idé. Ska fundera lite.[/quote]

Är intresserad av att bidra om du har någon bra idé!
Masse

Inlägg av Masse »

Tingsryds största sponsor heter "Selma klubben". Det är supportrar som sätter in en tjuga i månaden via autogiro till föreningen. Tänk om alla DIF:are i landet gjorde det. Det skulle inte bli så lite varje månad. Många bäckar små
Användarvisningsbild
Daniel942
Säsongskort: Ja

Re: Re: Säsongen 2012/2013 (Gamla Allsvenskan 2012/2013)

Inlägg av Daniel942 »

Bresse skrev:Jag tror dock att ett stadigt flöde av en mindre summa är bättre än 3000kr och sen inget mer.

Vem har sagt att man ska bli ständig medlem och sedan inget mer?

Ja, det är väl ingen. Lät dock som att du föreslog ständigt medlemskap som alternativ till förslaget ovan men jag beklagar missförståndet. Har man möjlighet att i nuläget bli ständig medlem och ändå fortsätta stödja ekonomiskt på månatlig basis eller liknande är det givetvis bäst rent ekonomiskt.

Eller så kan man gå ner till shopen en gång i månaden och handla nåt för några hundralappar. Jag har varit dålig på det men ska bli bättre från och med nu.
Ja men om man gick ut med ett erbjudande till medlemmarna om att stödja med en hundring i månaden som går till att direkt förbättra truppen så tror jag att många skulle hoppa på det, man skulle kunna kalla det för "Dif-hundringen",

En hel del prestige inblandat här tror jag. Har fått en idé. Ska fundera lite.

Är intresserad av att bidra om du har någon bra idé!
Hur svårt är det att använda quote-taggarna korrekt?
Blir jättejobbigt att läsa inläggen annars.
DIF!
Användarvisningsbild
minalman

Säsongen 2012/2013 (Gamla Allsvenskan 2012/2013)

Inlägg av minalman »

Femti-femtilotten är ju redan etablerad. Kanske sälja prenumerationer, typ fem ggr tjugo spänn och dragning varje vecka fram till AS-premiären. Tusen medlemmar bidrar med femtitusen i veckan och en lycklig vinner lika mycket. Tror inte på tusen abonnemang men lätträknat exempel.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Inlägg av BaronVonDif »

Är väl inte svårare än att DIF slänger upp en Pay Pal länk på sidan så får folk slänga in valfri slant och en sms tjänst där man kan föra över ex 50/100/150 kr.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Användarvisningsbild
Sjöwall

Inlägg av Sjöwall »

minalman skrev:Femti-femtilotten är ju redan etablerad. Kanske sälja prenumerationer, typ fem ggr tjugo spänn och dragning varje vecka fram till AS-premiären. Tusen medlemmar bidrar med femtitusen i veckan och en lycklig vinner lika mycket. Tror inte på tusen abonnemang men lätträknat exempel.
Jag tror att DIF myglar med 50/50-lotten. Är det någon som känner någon som vunnit? Är det någon som känner någon som känner någon som vet någon som har vunnit på den jävla lotten?

Jag köper en sån lott varje match dock för att stödja juniorhockeyn.
Glory1

Inlägg av Glory1 »

Konstigt. Här har man suttit och hoppats på att säsongen ska ta slut någon gång. Nu vill man bara att det ska dra igång igen.. :roll:
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Glory1 skrev:Konstigt. Här har man suttit och hoppats på att säsongen ska ta slut någon gång. Nu vill man bara att det ska dra igång igen.. :roll:
Haha, känner detsamma.. Vad gör man nu?
FFFHTB

Inlägg av FFFHTB »

Kentta skrev:
Glory1 skrev:Konstigt. Här har man suttit och hoppats på att säsongen ska ta slut någon gång. Nu vill man bara att det ska dra igång igen.. :roll:
Stadionpremiär imorn! Man kan aldrig få nog av Djurgårn.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

FFFHTB skrev:
Kentta skrev:
Ja det är klart! Har plåt på sektion K. Men hockeyn har verkligen tagit upp nästan all min tid från augusti till april.
FFFHTB

Inlägg av FFFHTB »

Kentta skrev:
FFFHTB skrev:
Kentta skrev:
Ja det är klart! Har plåt på sektion K. Men hockeyn har verkligen tagit upp nästan all min tid från augusti till april.
Min med! Vet inte hur många gånger jag läser på diverse forum varje dag som har med DIF att göra.
Användarvisningsbild
JohanPez

Inlägg av JohanPez »

FFFHTB skrev:
Kentta skrev:
FFFHTB skrev:
Kentta skrev:
Min med! Vet inte hur många gånger jag läser på diverse forum varje dag som har med DIF att göra.
Förhoppningsvis inte ofta nog att du fick skippa matcherna ;)
Användarvisningsbild
JohanPez

Inlägg av JohanPez »

Kentta skrev:
Man omfamnar den fåniga säsongens täta och förföriska dimma. Förra året fick vi en dålig batch från Bajen (trots lång erfarenhet kan de verkligen inte sina grejer) men Challe har onekligen tagit fram de fina grejerna..
FFFHTB

Inlägg av FFFHTB »

quote="Kentta"]
FFFHTB skrev:
Kentta skrev:
Ja det är klart! Har plåt på sektion K. Men hockeyn har verkligen tagit upp nästan all min tid från augusti till april.[/quote]

Min med! Vet inte hur många gånger jag läser på diverse forum varje dag som har med DIF att göra.[/quote]

Förhoppningsvis inte ofta nog att du fick skippa matcherna ;)[/quote]

Haha ska aldrig missa en DIF match igen :D .
Skriv svar